Geely Galaxy E8 – rekordná aerodynamika, s čipom Qualcomm Snapdragon 8295

Automobilový koncern Geely, do portfólia ktorého patrí aj Volvo, neprestáva prinášať motoristom jeden vydarený elektromobil za druhým. Nás to len môže tešiť, lebo pripravovaný závod Volva pri Košiciach, bude mať isto veľmi silné technologické zázemie najrôznejších vyspelých elektrických modelov koncernu. Veď len značiek elektromobilov vlastní celý zoznam: Zeekr, Volvo, Lotus, Polestar, Smart, JiYue, Geometry, Radar,…

Veľký sedan Geely Galaxy E8 sa stal tretím modelom v novovzniknutej rodine elektrifikovaných áut s názvom Galaxy. Podľa Geely bude značka Galaxy pozostávať zo 7 vozidiel. Prvý model série Galaxy už bol uvedený na čínsky trh a ide o plug-in hybridné SUV Galaxy L7 . Druhým vozidlom zo série Galaxy je sedan Galaxy L6 PHEV , ktorý sa na trh dostane čoskoro. Tretím modelom série bude elektrický sedan E8. Geely označuje Galaxy E8 za prvé auto na svete s integrovanou svietiacou prednou časťou. Čo to je, jasne demonštruje obrázok dolu. V prednej časti auta je zabudovaných 158 svetelných matríc s celkovou plochou 0,105 m 2. Dizajnéri dôkladne zapracovali aj na technológii zadného osvetlenia: každé svietidlo má 390 LED diód, vďaka ktorým sú nimi realizované rôzne svetelné efekty. Strecha bude dodávaná s voliteľným Lidarom a kamerami na podporu pokročilých asistenčných funkcií riadenia.

Auto je postavené na platforme SEA, ktorá je základom aj pre mnohé autá skupiny Geely, vrátane Lotus Eletre. Koncern Geely porovnáva veľkosť a tvar karosérie Galaxy E8 s Porsche Taycan, Audi RS e-tron GT a Mercedes-Benz AMG GT63.

Z profilu vyzerá Geely Galaxy E8 ako liftback, ale má iba štyri dvere, takže je to sedan. Galaxy E8 je pomerne veľké auto: má  5010 mm na dĺžku, 1920 mm na šírku, 1465 mm na výšku s rázvorom osí kolies  2925 mm. Veľkosťou je Galaxy E8 porovnateľný s už známym modelom BYD Han . Dizajnéri poctivo zapracovali na exteriéri auta, výsledkom čoho je  veľmi efektívna aerodynamika: koeficient odporu vzduchu Cd je len 0,199.  Je ešte menej ako pri liftbacku Mercedes EQS, ktorý bol donedávna považovaný za najlepšie aerodynamicky navrhnuté auto. Sedan môže byť vybavený kolesami rozmeru 235/50 R18 alebo 245/45 R19.

Galaxy E8 bude dostupný vo verzii s pohonom zadných (RWD), aj všetkých štyroch kolies (AWD). Teraz boli predstavené iba základné modely s architektúrou 400 V, vybavené elektromotorom na zadnej náprave (RWD), ktorý vyrába Viridi Energy Mobility Technology (VREMT) – výrobca pohonných jednotiek pod Geely. Jeho výkon dosahuje 200 kW (272 k). Tento elektromotor pod označením TZ220XSA02  poháňa aj elektromobily ako sú: Smart #1 , Zeekr X , Zeekr 001 , Zeekr 009 a ďalšie EV súvisiace s Geely. Maximálna rýchlosť Galaxy E8 je 190 km/h. Elektromotor na zadnej náprave (RWD) bude napájaný zo 62 kWh, alebo 76 kWh lítium-železofosfátovej  batérie od Quzhou Jidian New Energy, mladého výrobcu batérií pod Geely. Tieto poskytnú vozidlu dojazd 550 km a 665 km.

Interiér Geely Galaxy E8 je navrhnutý v duchu minimalizmu, no so zmyslom pre detail. Na prednom paneli je 45-palcový displej s rozlíšením 8K s efektívnou zobrazovacou plochou 1130 x 138 mm a hrúbkou 9,8 mm, ktorá sa rozprestiera od vodiča po spolujazdca. Multimediálny systém je založený na najnovšom 5-nanometrovom SoC Qualcomm Snapdragon 8295, ktorý je mnohonásobne výkonnejší ako SoC Snapdragon 8155. Mediálny systém podporuje inštaláciu rôznych aplikácií vrátane hier. Ale povoľuje hrať hry iba vtedy, ak auto stojí. Geely tiež tvrdí, že táto obrazovka je antireflexná, odolná proti odtlačkom prstov, vodotesná a prachotesná.  

 Volant má jedinečný polygonálny tvar s iba dvoma lúčmi. Voliteľným pútavým prvkom bude polovičný volant s plochým dnom. Zdá sa, že tento typ volantu je medzi novými čínskymi elektromobilmi čoraz obľúbenejší.

Geely Galaxy E8 bude možno raz parkovať aj pred našimi firmami

Na záver dodať už len jedno. Závod na výrobu elektromobilov pri Košiciach bude mať za chrbtom veľmi silnú spoločnosť, vyrábajúcu už dnes absolútnu špičku vo svete elektromobilov. Zostáva dúfať, že tento potenciál naši inžinieri, technici a zamestnanci novovzniknutej fabriky na východnom Slovensku v spolupráci s materiálovými a ľudskými zdrojmi koncernu Geely a Volva, využijú naplno. Ak im to vládna (ne)podpora nepokazí, už dnes sa je na čo tešiť!

Zdroj: carnewschina, geely