BYD Sea Lion 07 – elektrické SUV kupé debutovalo v Číne
Spoločnosť BYD sa tak, ako iné popredné automobilky sveta pripája s pozdravom ku dnešnému sviatku dňa boja za slobodu a demokraciu, a celonárodným oslavám konca industriálneho rozvoja totalitnej hrôzovlády (na upresnenie v roku 1989) na Slovensku. Pri tejto príležitosti dnes na autosalóne v Guangzhou čínska spoločnosť BYD predstavila svoje najnovšie plne elektrické SUV kupé Sea Lion 07.
Sea Lion 07 je stredne veľké SUV s rozmermi: dĺžka 4 830 mm, šírka 1 925 mm a výška 1 620 mm, s rázvorom osí kolies 2 930 mm. Elektrické SUV kupé Sea Lion 07 je založené na e-platforme 3.0 a obsahuje technológiu integrácie batérie do podlahového roštu vozidla CTB (Cell to Body). CTB je koncepcia integrácie batérie do vozidla od BYD, podobná koncepcii CTC (Cell to Chassis), kde je batéria zabudovaná do karosérie a podlahy vozidla, čím sa eliminuje montáž samostatného batériového bloku ku karosérii auta. V konštrukcii CTB je horný kryt batérie integrovaný do podlahy vozidla, čím sa podľa BYD zvyšuje využitie objemu o 66 % a vertikálny priestor auta o 10 mm.
Model bude k dispozícii vo verziách s pohonom zadných kolies (RWD) aj s pohonom všetkých štyroch kolies (4WD) a bude vybavený technológiou iTAC BYD s inteligentným systémom riadenia tlmenia karosérie DiSus-C. DiSus je inteligentný systém riadenia tlmenia karosérie od BYD, ktorý bol predstavený v apríli a je rozdelený do troch vetiev, vrátane inteligentného systému ovládania tlmenia karosérie (DiSus-C), inteligentného systému ovládania vzduchových tlmičov (DiSus-A) a inteligentného systému ovládania hydraulických dorazov tlmičov ( DiSus-P). Ostatné technické charakteristiky vozidla zatiaľ neboli zverejnené.
Sea Lion 07 je ďalším BEV v sérii Ocean od BYD, po základnej úrovni hatchbacku Seagull , hatchbacku Dolphin a sedanu Seal . Vyznačuje sa charakteristickou estetickou kompozíciou BYD Ocean odvodenou od koncepčného vozidla Ocean-X. Model Sea Lion 07 je navrhnutý tímom vedeným bývalým veteránom Audi Wolfgangom Eggerom, vedúcim dizajnu v BYD od roku 2016.
Auto je odpoveďou BYD na Teslu Model Y v Číne. Očakáva sa, že cenovka za Sea Lion 07 bude medzi 200 000 juanov (približne 25 427 eur) a 260 000 juanov 33 056 eur, čo je menej ako za podobný BYD Song L, podľa informácii portálu CnEVPost. S cenovkou okolo 30 000 USD však bude konkurovať aj vlastnému súrodencu BYD Song L , ale aj ďalšiemu plne elektrickému SUV kupé strednej veľkosti – modelu Denza N7 od dcérskej spoločnosti BYD, ktorý bol uvedený na trh v júli 2023. Bude zaujímavé sledovať, ako sa BYD vysporiada s touto situáciou, aby sa vyhlo kanibalizácii svojich predajov.
Cieľom BYD je urobiť zo Sea Lion novú zostavu v rámci série Ocean a model Sea Lion 07 bude prvým EV v tejto zostave. Takže máme rad BYD -> Ocean -> Sea Lion. Začína to byť mätúce a BYD sa uberá cestou Geely a jeho nekonečného radu nových značiek, podznačiek, sérií a podsérií. Chaos!
Preto na záver navrhujeme čínskym súdruhom, aby sa spamätali a vzali si za príklad postup najpokrokovejšej európskej značky Volkswagen, a zredukovali svoje neprehľadné portfólium najrôznejších elektrických vozidiel podľa vzoru nemeckej značky. Vyspelým obyvateľom demokratického západu totiž stačia len tri modely elektrických áut najväčšieho európskeho výrobcu: jeden pre bohatých, druhý pre bohatších a tretí pre najbohatších.
Zdroj: carnewschina, cnevpost