Polestar 4 – začína sériová výroba
Značka Polestar oznámila, že jeho elektrické SUV kupé Polestar 4 sa začne sériovo vyrábať tento týždeň v závode Geely v Hangzhou v Číne. S dodávkami áut v Číne začne už v decembri 2023. Pre zvyšok sveta bude Polestar 4 uvedený na trh začiatkom roka 2024 a dodávky začnú v lete 2024. Polestar je značka elektromobilov pod Volvom vlastneným Geely.
Čínska výroba Polestaru 4 sa bude predávať hlavne na domácom trhu a v Európe, zatiaľ čo americký trh budú obsluhovať vozidlá vyrobené v Kórei, čím sa vyhnú 25 % clám na dovoz čínskych vozidiel do USA! Polestar počas Polestar Brand Day 9. novembra 2023 oznámil, že model Polestar 4 bude vyrábať v Busane v Južnej Kórei. Polestar bude mať päť tovární v troch krajinách (USA, Čína a Južná Kórea). Napriek tomu, že Polestar vlastnený Geely sa rád nazýva švédsko-čínskym výrobcom automobilov, nebolo urobené žiadne oznámenie o európskej továrni. Hovorí sa o výstavbe továrne v roku 2027, no ani to nie je isté.
Polestar 4 je postavený na podvozku s rozmermi: dĺžka 4845 mm, šírka 2008 mm, výška 1544 mm s rázvorom 2999 mm. Jeho pohotovostná hmotnosť je 2 170 kg a maximálna rýchlosť je aspoň v Číne obmedzená na 200 km/h. Má obuté 22″ kované kolesá vybavené 4-piestovými strmeňmi Brembo, ktoré sú zladené s pneumatikami Pirelli P ZERO s rozmerom 265/40 R22.
Cena Polestar 4 je 349 800 – 533 800 juanov (44 609 – 68 075 eur) so šiestimi konfiguráciami. Uvedieme tri najzaujímavejšie:
- Verzia s jedným motorom a štandardným dojazdom má:
- Motor s výkonom 200 kW, maximálny krútiaci moment 343 Nm na zadnej náprave(RWD)
- Zrýchlenie 0-100 km/h 7,1 sekundy
- Dojazd 668 km podľa metodiky CLTC, 86 kWh batéria
- cena: 349 800 juanov (približne 44 609 eur)
- Verzia s jedným motorom a predĺženým dojazdom (Long Range Plus) má:
- Motor s výkonom 200 kW, maximálny krútiaci moment 343 Nm na zadnej náprave(RWD)
- Zrýchlenie 0-100 km/h 7,1 sekundy
- Dojazd 755 km CLTC, 100 kWh batéria
- 387 800 juanov (49 455 eur)
- Verzia s dvomi elektromotormi, Long Range Plus
- dva motory so sumárnym výkonom 400 kW, maximálny krútiaci moment 686 Nm
- Zrýchlenie 0-100 km/h 3,8 sekundy
- Dojazd 682 km CLTC, 100 kWh batéria
- cena: 453 800 juanov (57 872 eur)
Interiér je veľmi podobný Tesle a minimalistický s takmer žiadnymi fyzickými tlačidlami, iba 9″ prístrojovým panelom pre vodiča a veľkou centrálnou ovládacou obrazovkou multimediálneho systému. Polestar dbá aj na ADAS a autonómne riadenie. Podľa generálneho riaditeľa Polesatru Amnona Shashuu bude Polestar 4 tiež prvým sériovým vozidlom, ktoré bude vybavené Mobileye Chauffeur ADAS integrujúcim Luminarny LiDar pre autonómnu jazdu na diaľnici.
Je to dobre vyzerajúci športový elektromobil ktorý nemá zadné sklo, ale v podstate je to mierne prepracovaný Zeekr 001. V tomto prípade, to ale nie je zlá informácia a práve naopak. Pre európskych zákazníkov znie prijateľnejšie, že auto vychádza z dielne švédskej značky, ako keby bolo na výrobnom štítku uvedené neznáme meno Zeekr. Pritom technológie, podvozok, pohonný systém a spracovanie interiéru u Zeekr 001 už svoje vysoké kvality dokázali.
Zdroj: carnewschina