Xiaomi SU7 s dojazdom 800 km a zrýchlením 0-100 km/h za 2,78 sekundy
Spoločnosť Xiaomi oznámila svoje plány na výrobu automobilov takmer pred tromi rokmi 30. marca 2021, keď Lei Jun, generálny riaditeľ a zakladateľ spoločnosti, vystúpil s verejným prejavom v ktorom uviedol, že spoločnosť Xiaomi investuje 10 miliárd juanov (1,4 miliardy USD) do svojho podnikania v oblasti výroby automobilov. Nedávna konferencia spoločnosti Xiaomi sa konala 1003 dní po prvom oznámení. Spoločnosť predtým tvrdila, že Xiaomi SU7 sa začne sériovo vyrábať v prvej polovici roku 2024. Slovo dodržala už koncom roka 2023 začali na internet unikať špionážne zábery a videá z testovania SU7 a v novembri MIIT odhalilo, že Xiaomi požiadalo o predajnú licenciu v Číne , pričom zverejnila kľúčové technické špecifikácie auta.
Smartfónový gigant Xiaomi oficiálne uviedol 28.12.2023 na trh svoje prvé auto – elektrický sedan Xiaomi SU7 . EV má nabíjanie 875 V a 101 kWh batériu s článkami od CATL, ktorá poskytuje maximálny dojazd 800 km. Verzia s pohonom všetkých kolies (AWD) má výkon 475 kW, čo umožňuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,78 sekundy a maximálnu rýchlosť 265 km/h.
Xiaomi SU7 je vynikajúco aerodynamicky vyladené auto s koeficientom odporu vzduchu iba 0,195 Cd, najnižším medzi sériovými vozidlami. Lei Jun zdôraznil, že Lidar, ktorý sa nachádza v hornej časti čelného skla, bol inšpirovaný hladkým kamienkovým dizajnom.
SU7 navrhol tím okolo Li Tianyuana, šéfa dizajnu Xiaomi, ktorý do spoločnosti prišiel z BMW, kde bol zodpovedný za koncept BMW i Vision Circular, BMW iX a nový rad 7. Dizajnérom exteriéru je James Qiu, ktorý do Xioami prišiel z Mercedes-Benz, kde sa postaral o dizajn Vision EQXX.
Xiaomi SU7 sedí na platforme Xiaomi Modena a je o niečo dlhší ako Porsche Taycan. Rozmery elektrického sedanu sú nasledovné: 4997 mm na dĺžku, 1963 mm na šírku, 1455 mm na výšku s rázvorom 3000 mm. Auto má veľký 105-litrový batožinový priestor pod prednou kapotou a zadný kufor s objemom 517 litrov.
Spoločnosť Xiaomi dnes uviedla dve verzie svojho prvého EV: SU7 a SU7 Max. Základný model SU7 má pohon zadných kolies (RWD) s interne vyvinutým motorom s označením V6 od Xiaomi s maximálnym výkonom 220 kW a krútiacim momentom 400 Nm. Základný model zvládne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,28 sekundy. Bude mať batériu s kapacitou 73,6 kWh, ktorá zabezpečí elektrickému sedanu dojazd 668 km podľa štandardu CLTC (China Light-Duty Vehicle Test Cycle).
Výkonnejšia verzia SU7 Max bude mať pohon všetkých kolies (AWD) a bude vybavená dvomi elektromotormi s maximálnym spoločným výkonom 425 kW a krútiacim momentom 838 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne iba za 2,78 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na 265 km/h. EV dokáže zrýchliť z 0 na 200 km/h za 10,67 sekundy. Batéria Qilin typu NMC od výrobcu CATL má kapacitu 101 kWh a poskytuje vozidlu dojazd 800 km podľa metodiky CLTC. Z ríše športových áut sú aj hodnoty pružnosti zrýchlenia z 80 na 120km/hod, či zo 120 na 160km/hod, ktoré zvládne za 1,61 sekundy, resp. za 2,5 sekundy. Aktívna bezpečnosť auta pri predbiehacích manévroch je fantastická.
Batéria dokáže dobiť na dojazd 390 km za 10 minút, čo je lepšia hodnota ako má Tesla Model S Plaid. Za 5 minút nabíjania dokáže SU7 pridať 220 km a za 15 minút sa nabije na 510 km jazdy. Otrepaná fráza o pomalom nabíjaní elektrických áut začína byť čoraz častejšie minulosťou.
Vnútri auta je 16,1″ centrálna ovládacia obrazovka multimediálneho systému s rozlíšením 3k, 7,1″ prístrojový panel pre vodiča a dve obrazovky pre pasažierov na zadných sedadlách. Sú to vlastne tablety Xiaomi s názvom Mi Pads, ktoré sú kompatibilné aj s Apple iPad. Navigáciu je možné sledovať na 56″ projekčnom HUD displeji.
Operačný systém v kokpite HyperOS poháňa výkonný čip Qualcomm Snapdragon 8295. Automatizovaný jazdný systém (ADAS), Xiaomi Pilot, poháňajú dva čipy Nvidia Orin-X s výpočtovým výkonom 508 TOP. Xiaomi Pilot ADAS bude prijímať vstupy z jedného Lidaru, 3 radarov milimetrových vlnových dĺžok, 11 HD kamier a 12 ultrazvukových radarov. Systém autonómnej jazdy zahŕňa jazdu po diaľnici, funkcie autonómneho parkovania a privolávania auta z parkoviska. Autonómna mestská jazda bude pre vozidlo dostupná do konca roku 2024 vo viac ako 100 mestách v Číne.
Predtým, ako sa Xiaomi stala jednou z najväčších spoločností v oblasti spotrebnej elektroniky, bola pôvodne vývojárom softvéru, ktorý vytvoril upravenú ROM pre Android s názvom MIUI. HyperOS teraz nahradí MIUI a stane sa operačným systémom pre takmer všetky gadgety v ekosystéme Xiaomi, vrátane automobilov. To znamená, že skúsenosti s pripojením a integráciou budú bezprecedentné. Xiaomi sľubuje, že SU7 bude môcť zrkadliť váš telefón alebo tablet a jednoducho sa spárovať so zariadeniami Mi Watch, Mi Band a Mi Home (fotoaparáty, robotický vysávač Mi, atď.). Najlepšia konektivita bude s gadgetmi vyrobenými spoločnosťou Xiaomi. Lei Jun však hovorí, že konektivita bude fungovať aj s produktmi Apple ovládanými z automobilov Xiaomi.
Ako je v poslednej dobe zvykom, elektrické sedany popredných čínskych výrobcov “ukazujú zadné svetlá” svojimi výkonmi a vybavením zvyšku svetovej konkurencie, o tej európskej ani nehovoriac. Smartfónový gigant z Číny sa navyše môže opierať o globálnu sieť svojich značkových predajní spotrebnej elektroniky. Asi nie je ďaleko doba, keď pred ich predajňami budú na svojich zákazníkov čakať aj tieto vyspelé elektrické sedany. Carnewschina očakáva, že cena základného modelu začne pod 300 000 juanov (42 500 USD). Ak by sa tak stalo, tak Volkswagenu zostanú na jeho elektrický sedan ID.7 len “skalní” zákazníci, ktorým je naozaj jedno, za čo zaplatia svoje peniaze, len nech je to VW. Xiaomi zatiaľ neprezradilo, kedy začnú dodávky. Podľa Lei Juna sa SU7 začne sériovo vyrábať v prvom polroku 2024.
Zdroj videa: CarForLife
Zdroj: carnewschina