Aito M9 – od Huawei uvedený na trh v Číne za 60 028 eur. Európske značky-učte sa!

Aito M9 je vlajková loď SUV od spoločností Huawei a Seres. Ide o 5,2-metrové vozidlo vyššej kategórie so šiestimi sedadlami vo vnútri. Je dostupný vo verziách s motorovým predlžovačom dojazdu (EREV) a čisté batériové elektrické vozidlo (BEV) s cenovým rozpätím 469 800 – 569 800 juanov (60 028 72 805 eur). Aito M9 sa zameriava na benzínové SUV od popredných európskych značiek ako BMW X7 a Mercedes-Benz GLS. Toto elektrické SUV bude tiež súperiť s domácimi čínskymi konkurentami ako sú: Li Auto L9, Nio ES8, HiPhi X a Hongqi E-HS9

Aito je spoločný projekt spoločností Huawei a Seres . V tomto spoločnom podniku Seres je zodpovedný za výrobu vozidiel Aito, zatiaľ čo Huawei pôsobí ako hlavný dodávateľ dielov a softvéru. Okrem toho je čínsky technologický gigant zodpovedný aj za predaj vozidiel Aito. Dajú sa kúpiť vo vlajkových obchodoch Huawei po celej Číne. Modelový rad Aito zahŕňa tri modely M5, M7 a M9, ​​ktoré na konci roku 2023 vstúpil na čínsky trh. 

Vonkajší vzhľad modelu Aito M9 sleduje dizajnový jazyk, ktorý prvýkrát použil sedan Luxeed S7 vytvorený s podporou spoločnosti Huawei. Jeho znakom sú kvapkovité svetlomety spojené LED pásom. Má výsuvné kľučky dverí a mierne skosenú líniu strechy. D-stĺpiky M9 majú na sebe logo HIMA. Je to názov obchodu Huawei zameraného na predaj áut. Čínsky technologický gigant plánuje v roku 2024 otvoriť 800 predajní áut.

Ďalšou zaujímavou vlastnosťou SUV Aito M9 sú jeho predné svetlá, ktoré vyrába Huawei. Tie môžu fungovať ako projektor a premietať obrázky a videá. Svetlomety môžu tiež nasmerovať lúče, aby neoslepovali ostatných účastníkov cestnej premávky. Ich presnosť podľa Aita dosahuje 1,2 metra. A tieto svetlomety dokážu rozpoznať nielen autá, ale aj chodcov. Aito M9  tiež využíva asistenčný systém riadenia Huawei ADS 2.0. 

Podvozok Aito M9 je vyrobený z hliníka. Navyše, jeho karoséria je z 80 % tiež vyrobená z tohto kovu. M9 má vzduchový podvozok a systém CDC.  Podľa Aito je koeficient odporu vzduchu modelu M9 iba 0,264 Cd pre verziu EV a 0,279 Cd pre EREV. Aito porovnával aerodynamický výkon svojho SUV počas uvedenia na trh s BMW X7 a Mercedes-Benz GLS, avšak toto porovnanie je však trochu skresľujúce, pretože spomínané modely od európskych značiek majú spaľovacie motory. Na SUV s rozmermi 5230 mm na dĺžku, 1999 mm na šírku, 1800 mm na výšku a rázvorom 3110 mm je to však veľmi dobré číslo. Pre porovnanie, koeficient odporu podobne veľkého Li Auto L9 je 0,306 Cd.

Verzia EREV Aito M9 má 1,5-litrový spaľovací motor, ktorý ale nie je mechanicky spojený s kolesami a funguje len ako generátor. Pohonné ústrojenstvo poháňa všetky kolesá (4WD) prostredníctvom dvoch e-motorov so spoločným  výkonom 365 kW. Tie sú napájané voliteľnými 42-kWh alebo 52-kWh ternárnymi NMC batériami od CATL. V závislosti od batérie je dojazd Aito M9 na čisto elektrický pohon 225 – 275 km. Zmiešaný dojazd s použitím aj spaľovacieho motora je 1 362 – 1 402 km. Vďaka elektrickým motorom, ktoré priamo poháňajú vozidlo je čas zrýchlenia z 0 na 100km/h iba 4,9 sekundy.

Plne elektrická verzia BEV  Aito M9 ponúka dva elektromotory so sumárnym výkonom 390 kW a ternárnu batériu CATL s kapacitou 97 kWh, čo umožňuje dojazd 630 km na jedno nabitie. Batériový elektromobil zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy

Aito M9 má vo vnútri šesť sedadiel s rozložením 2 + 2 + 2. Každé sedadlo je potiahnuté kožou Nappa. Stredová konzola Aito M9 má tri obrazovky. Hlavná obrazovka ovládania multimediálneho systému má uhlopriečku 15,6 palca. Monitor spolujazdca ponúka 16-palcový uhlopriečku. Prístrojový panel má uhlopriečku 12,3 palca. Aito M9 má tiež 75-palcový pokročilý projekčný displej AR-HUD. Tento systém je poháňaný systémom Harmony OS spoločnosti Huawei.

Ďalšou upútavkou  Aito M9 je zvukový systém Huawei, ktorý pozostáva z 25 reproduktorov. Vozidlo môže byť aj voliteľne vybavené ďalšími štyrmi 10-palcovými obrazovkami pre cestujúcich v druhom a treťom rade. Batožinový priestor Aito M9 má kapacitu 716 litrov,  pričom vo vozidle je spolu až 41 odkladacích priestorov. 

Aito M9 je k dispozícii v štyroch úrovniach výbavy:

  • M9 EREV Max – 469 800 juanov (60 028 eur)
  • M9 EV Max – 509 800 juanov (65 139 eur)
  • M9 EREV Ultra – 529 800 juanov (67 694 eur)
  • M9 EV Ultra – 569 800 juanov (72 805 eur)

Bližšiu predstavu o tom, prečo má tradičná európska konkurencia o jeden dôvod viac na rozmýšľanie v nasledujúcom videu od CarFor Life:

Zdroj: carnewschina, aito.auto