Obnovený Zeekr 001 prichádza s 95-kWh LFP batériou pre dojazd 722 km
Inovácie v oblasti batériových technológii nemusia ísť len cestou zvyšovania ich kapacity, ale aj smerom k použitiu dostupnejších a ešte bezpečnejších riešení. Práve tento spôsob si zvolila čínska automobilka Geely, ktorá pripravila obnovený model Zeekr 001 pre rok 2024. Podľa certifikačných materiálov, ktoré prezentovalo čínske ministerstvo priemyslu a informačných technológii (MIIT) v aktuálnom katalógu NEV, obnovený Zeekr 001 dostal voliteľný balík LFP batérii.
Faceliftovaný Zeekr 001 má drobné vonkajšie úpravy. Má nové nárazníky, voliteľný LiDAR na streche, nové ráfiky a novú farbu karosérie. Jeho rozmery sú 4977 mm na dĺžku, 1999 mm na šírku, 1545 mm na výšku s rázvorom 3005 mm. Vo vnútri zostáva blízko modelu Zeekr 001, ktorý bol uvedený na trh minulý rok. Najväčším vylepšením obnoveného Zeekra 001 prešlo jeho pohonné ústrojenstvo. Pre model s pohonom zadných kolies RWD ponúkne elektromotor s výkonom 310 kW. Pre prehľadnosť, aktuálna verzia tohto liftbacku s pohonom zadných kolies má špičkový výkon „iba“ 200 kW. Model 4WD je ešte výkonnejší so sumárnym výkonom jeho 2 elektromotorov 580 kW: na prednej náprave je osadený 270 kW motor a 310 kWh elektromotor je vzadu. Maximálny výkon súčasnej verzie 4WD je „len“ 400 kW. Čo sa týka čerešničky na torte, nový variant dokáže ťahať príves s hmotnosťou až 2000 kg.
Obnovený Zeekr 001 bude mať dve možnosti batérie: Lítium-železofosfátovú batériu LFP a ternárnu NMC. Liftback 001 bude druhým modelom značky Zeekr, ktorý bude mať balík LiFePo batérii po sedane 007 uvedenom na trh v decembri minulého roka. Obe batérie vyrába spoločný podnik Geely a CATL so sídlom v Sichuane v Číne.
Lítium-železofosfátová batéria Zeekr 001 má kapacitu 95 kWh. Keďže LFP sady ponúkajú nižšiu hustotu energie, batéria 001 je objemná a váži 720 kg. Zaberá jednu tretinu pohotovostnej hmotnosti auta. Obnovený Zeekr 001 vybavený touto batériou má niekoľko možností dojazdu v závislosti od pohonnej jednotky:
- S pohonom zadných kolies (RWD), výkonom 310 kW, 95 kWh LFP batériou má dojazd 722 km
- S pohonom všetkých kolies (4WD), výkonom 2 elektromotorov 580 kW (270 kW + 210 kW), 95 kWh LFP batériou má dojazd 626-675 km
Druhou možnosťou batérie je ternárna NMC s kapacitou 100 kWh, ktorá má vyššiu hustotu energie a nižšiu hmotnosť – 606 kg. Je k dispozícii pre modely RWD aj 4WD:
- S pohonom zadných kolies (RWD), 310 kW, 100 kWh ternárnou NMC batériou, dojazd 750 km
- S pohonom všetkých kolies (4WD), 580 kW (270 kW + 310 kW), 100 kWh ternárnou batériou NMC, dojazd 656-705 km
Nový Zeekr 001 s ternárnou batériou NMC má o niečo vyšší dojazd. Batérie LFP však majú dlhšiu životnosť a sú lacnejšie. Aktuálna verzia Zeekru 001 ponúka aj 140-kWh batériu zabezpečujúcou vozidlu dojazd 1032 km. Táto batéria však nebola uvedená v najnovšom katalógu MIIT, čo naznačuje, že faceliftovaný Zeekr 001 ju nedostane.
Nový Zeekr 001 čoskoro vstúpi na čínsky trh a nahradí svojho predchodcu. Podľa zdrojov CarNewsChina sa neskôr dostane aj na zámorské trhy.
Zdroj: carnewschina, zeekr europe