Great Wall ORA Good Cat – elektrická Dobrá mačka
Mestské elektrické autíčko s jemným náznakom dynamiky na spôsob Porsche – tentoraz dizajnéri v Great Wall zacielili na mladých dynamických ľudí. A nielen na nich – lebo dizajn sa naozaj vydaril.
Podznačku Ora vytvoril čínsky koncern Great Wall na predaj elektrických vozidiel. Ora Good Cat je po elektrickom liftbacku Ora iQ5 a hatchbackoch Ora Black Cat a Ora White Cat štvrtým modelom pod novou značkou. Posledné dva uvedené modely sa predtým volali Ora R1 a Ora R2, ale nedávno boli rebrandované tak, aby zacielili na mladšie publikum, a názvy boli zmenené na „mačkovité“.
Exteriér päťdverového vozidla má na svedomí Emanuel Derta, ktorý je považovaný za „bývalého dizajnéra Porsche“. Čínske médiá samozrejme vidia zdroj žabích očí v rodine 911.
Pri svojej dĺžke 4235 mm má Great Wall ORA Good Cat rázvor náprav 2650 mm. Šírka a výška novinky sú 1825, respektíve 1596 mm. “Dobrá mačka” je teda veľkosťou porovnateľná s elektrickým VW ID.3, ale svojim dizajnom a hlavne cenovkou mieri na celkom odlišnú skupinu zákazníkov.
ORA Good Cat bude poháňaný elektromotorom United Automotive Electronics TZ153XS000. Jeho výkon je 105 kW (143 k; 210 Nm) a pre takéto autíčko je viac než dostatočný. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 150 km / h. Neskôr bude dostupná aj výkonnejšia verzia GT.
Priemerná spotreba energie sa odhaduje na 13,2 kWh / 100 km. Dojazd je potvrdený na 501 km (NEDC). Motor je napájaný lítium-iónovou batériou vyrobenou spoločnosťou Honeycomb Energy Technology. Päťdverová „Dobrá mačka“ začala zbierať predobjednávky 25. septembra a v obchodných zastúpeniach sa objavila už v októbri 2020.
Interiér sa ukázal ako originálny a prémiový: na zverejnených fotografiách je zdobený kožou v dvoch farbách a je vybavený dvoma monitormi (pre prístrojový panel a multimediálny systém), spojenými do jedného celku.
Miestami prešívaná syntetická koža pokrýva palubnú dosku, sedadlá a vnútorné opierky dverí. Ovládacie prvky klimatizácie spolu s núdzovým svetlom a prepínačom režimov prevodovky sú pokovované. V blízkosti sú viditeľné dva porty USB. Samozrejmosťou je pekné zapracovanie panoramatickej strechy.
Podľa niektorých informácii by sa model mohol vďaka spolupráci Great Wall s nemeckým koncernom BMW, objaviť aj v Európe. Zatiaľ sa skôr európske prémiové modely objavujú v elektrifikovanej verzii v Číne ( ako napr. BMW iX3), ale pospolitý ľud európsky, by s radosťou privítal aj obrátený tok technológii. Zvlášť keď sa jedná o milé, vyspelé a ekologicky nezávadné predstaviteľky elektrickej fauny juhovýchodnej Ázie – napríklad Mačky. Či už niekto preferuje Čierne, Biele, alebo tie najlepšie -Dobré!
Zdroj: