Verzia Jiyue 01 Max s dlhým dojazdom za 31 809 eur
Automobilový koncern Geely, ktorý vlastní aj značku Volvo, prináša na trh množstvo značiek a podznačiek, ktoré majú spoločný menovateľ – elektrický pohon. Jednou z menej známych značiek je aj Jiyue , ktorý je spoločný podnik medzi Baidu a Geely . Táto značka technologicky vyspelých plne elektrických vozidiel má v súčasnosti v predaji len elektrické SUV s označením Jiyue 01, ale začiatkom roka predstavila aj chystaný elektrický sedan Jiyue 02, ktorý by sa mal dostať na trh ešte v tomto roku.
1. júna 2023 bola v Číne oficiálne uvedená na trh verzia Jiyue 01 Maxs dlhým dojazdom za cenu 249 900 juanov (31 809 eur). Doteraz predávané modely Jiyue 01 sú ponúkané v troch verziách s cenovým rozpätím 219 900 – 309 900 juanov (približne 27 990 – 39 446 eur podľa aktuálneho kurzu NBS).
Vozidlo s rozmermi 4853 mm na dĺžku, 1990 mm na šírku, 1611 mm na výšku s rázvorom 3000 mm je umiestnené ako stredne veľké SUV. Pre porovnanie, na Slovensku známa Škoda Kodiaq má vo svojej najnovšej generácii rozmery: dĺžka 4758 mm, šírka 1864 mm, výška 1659 mm s rázvorom 2791 mm. Verziu Max s dlhým dojazdom poháňa elektromotor na zadnej náprave (RWD) s maximálnym výkonom 200 kW a maximálnym krútiacim momentom 343 Nm. Zrýchlenie verzie z 0 na 100 km/h je 6,9 sekundy a maximálna rýchlosť je 200 km/h.
Celkový dizajn novej verzie je v súlade s existujúcim modelom, hlavnou modernizáciou je pridanie elektricky vysúvateľného spojlera. Z bočného profilu auta zaujme dizajn plávajúcej strechy a žiadne viditeľné kľučky dverí. Dvere sa dajú otvoriť stlačením tlačidla na B-stĺpiku.
Hlavným rozdielom medzi novo spustenou verziou Max s dlhým dojazdom a predchádzajúcou verziou Max je batéria. Verzia Max využíva lítium-železofosfátový akumulátor od spoločnosti SVOLT s kapacitou 71,4 kWh, vďaka čomu má elektrické SUV dojazd 550 km podľa metodiky CLTC. Novo uvedená batéria verzie MAX s dlhým dojazdom je 100 kWh ternárna lítiová batéria od CATL, ktorá poskytuje dojazd 720 km (CLTC). Dobitie tejto batérie z 10 % na 80 % pri rýchlom nabíjaní trvá 30 minút.
Interiér je vybavený 35,6-palcovou spojenou obrazovkou pracujúcou s čipom Qualcomm Snapdragon 8295, ktorý dokáže realizovať zobrazenie na celú obrazovku, dve obrazovky alebo tri obrazovky. Systém hlasovej interakcie SIMO AI v kokpite má podľa Jiyue rýchlosť rozpoznávania hlasu len 500 ms . Okrem toho je nový automobil vybavený inteligentným jazdným systémom Apollo od Baidu, dvoma inteligentnými jazdnými čipmi NVIDIA Orin-X a voliteľným pokročilým asistenčným systémom riadenia ROBO Drive Max.
Zdroj: carnewschina, škoda