Smart #5 – elektrické SUV s vydareným dizajnom
Snaha niektorých predstaviteľov EÚ o záchranu európskych automobiliek cestou zvyšovania dovozných ciel pre čínske elektrické vozidlá aj napriek silnému odporu nemeckých výrobcov áut, akoby vyprovokovala čínskych výrobcov k prezentácii celého radu veľmi zaujímavých elektrických noviniek. Samozrejme, tomu tak nie je, lebo vozidlá sa pripravujú dlho predtým ako sa podajú homologizačné dokumenty potrebné na uvedenie na trh, ale časová zhoda oboch udalostí je zaujímavá.
Smart je spoločný podnik medzi Geely Group a Mercedes-Benz. Všetky autá sa vyrábajú v Číne. Smart sa predáva aj v Európe a v máji predal v Nemecku 1 509 elektromobilov, čím sa stal čínskou značkou číslo jedna za MG. Značka Smart má doposiaľ vo svojom modelom rade malá mestské vozidlo Smart#1 a stredne veľký elektrický crossover Smart #3.
Čínsky regulátor – Ministerstvo dopravy a informačných technológii (MIIT) vo štvrtok 13.06. 2024 odhalil sériovú verziu plne elektrického SUV Smart #5. Jeho koncept bol prvýkrát odhalený na aprílovom autosalóne v Pekingu a teraz boli odhalené kľúčové špecifikácie, keďže EV žiada o predajnú licenciu v Číne.
Smart #5 je športovo vyzerajúci elektromobil s príjemne stvárnenými dizajnovými prvkami SUV. Vpredu má zvýraznené čierne ochranné oblúky blatníkov a uzavretú aerodynamicky čisto stvárnenú prednú masku. Zverejnená homologizačná dokumentácia Smartu #5 zobrazuje štyri farebné varianty a štyri varianty pohonu vozidla.
Elektrické SUV Smart #5 nie je žiadne malé vozidlo, ako by to vyplývalo z našich európskych skúseností s autami pod značkou Smart. Rozmery vozidla: 4705 mm na dĺžku,1920 mm na šírku, 1705 mm na výšku a rázvorom náprav 2900 mm, ho stavajú do jednej kategórie so Škodou Kodiaq v aktuálnej generácii (dĺžka 4758 mm, šírka: 1864 mm, výška 1659 mm a rázvor 2791 mm). Smart #5 je 5-dverové 5-miestne vozidlo a môže byť vybavené 18″ až 21″ kolesami. Pohotovostná hmotnosť je 2 450 kg pre najvyšší stupeň výbavy s výkonom 638 koní.
Smart #5 má štyri možnosti pohonu:
- S pohonom zadných kolies (RWD), jeden elektromotor, 250 kW (335 k)
- S pohonom zadných kolies (RWD), jeden elektromotor, 267 kW (358 k)
- S pohonom všetkých kolies (4WD), dva elektromotory. Predný motor 165 kW (221 k), zadný motor 267 kW (358 k), s kombinovaným výkonom 432 kW (579 k)
- S pohonom všetkých kolies (4WD), dva elektromotory.. Predný motor 165 kW (221 k), zadný motor 310 kW (416 k), ), s kombinovaným výkonom 475 kW (638 k)
Verzie RWD sú vybavené lítium-železofosfátovými (LFP) batériami, zatiaľ čo verzie 4WD budú mať nikel-mangán-kobaltovú (NMC) batériu. Kapacita ešte nebola zverejnená. Maximálna rýchlosť všetkých verzií je obmedzená na 200 km/h, pričom najvyššia výbava má 210 km/h.
Podľa predchádzajúcich správ bude mať Smart #5 elektrickú architektúru 800 V a umožňujúcu nabíjanie 4C, čo znamená, že auto sa dá teoreticky nabiť štyrikrát za hodinu alebo, inými slovami, úplne nabité za 15 minút. Úroveň výbavy bude mať 100 kWh batériu, čo vystačí na dojazd 700 km podľa metodiky CLTC.
Dátum oficiálneho uvedenia nie je známy, ale CarNewsChina očakáva, že to bude vo 4. štvrťroku 2024.
Zdroj: carnewschina, škoda-auto, smart