Volkswagen ID.3 má nový rekord dojazdu – 531km
Spoločnosť Volkswagen na príklade fungovania svojho nového elektromobilu ID.3 v reálnych podmienkach dokazuje, že spoločnosť odviedla vynikajúcu prácu a vytvorila vysoko energeticky efektívny elektromobil. Nový rekord ID.3 dosiahol Švajčiar Felix Egolf, ktorý ho na jedno nabitie odviezol z Volkswagenu vo Zwickau do švajčiarskeho Schaffhausenu.
Podľa navigátora je vzdialenosť od Zwickau do Schaffhausenu (Švajčiarsko) 436 km po priamke a 570 km po verejných komunikáciách. Ale ako miestny človek , ktorý pozná cesty lepšie ako ktorýkoľvek navigátor, vedel ako trasu skrátiť na 531 km. Potom samozrejme zohráva dôležitú úlohu štýl jazdy. Ako sám Felix Egolf hovorí, jazdil v režime „hypermiling“, čo znamená používal metódy, ktoré maximalizujú účinnosť a minimalizujú spotrebu. Trasa viedla ako po diaľniciach, tak aj po miestnych cestách (44% – diaľnice a 56% – miestne cesty). Tento štýl v zásade používa takmer každý viac či menej profesionálny motorista pri každodennom jazdení, pretože nikto nechce preplácať palivo a zbytočne mrhať životnosťou vozidla.
Na jedno nabitie teda prešiel vzdialenosť 531 km a to na Volkswagene ID.3, 1.st. Pro Performance s batériou o kapacite 58 kWh a výkonom elektromotora 204 k. Pritom oficiálny dojazd tohto elektromobilu podľa testov WLTP je 420 km a spotreba energie je 14,5-15,4 kW h / 100 km. V skutočnosti bola spotreba energie 10,9 kWh / 100 km. Zároveň sa pravidelne využívali elektrické spotrebiče, ako napríklad navigácia, denné svietenie, rádio a klimatizácia. Taktiež celková hmotnosť batožiny bola približne 250 kg. To znamená, že to bol dosť realistický test skutočného prevádzkového režimu, a nie „lakované“ testy na skúšobnom polygóne.
Priemerná rýchlosť jazdy bola 56 km / h. Felix Egolf bol na ceste asi 9 hodín. Samozrejme, táto vzdialenosť sa dá zvládnuť aj trochu rýchlejšie, asi za 6 hodín, ak sa ponáhľate a jazdu si neužijete.
To že s elektromobilom sa treba naučiť jazdiť trochu inak, ako s bežným autom si môžeme predstaviť napríklad na trase Nitra – Košice, cez Lučenec. Vzdialenosť týchto miest je okolo 320 km. Časť trasy ide po diaľnici. Zvyšná časť trasy prechádza po okresných cestách a v obciach, kde je rýchlosť obmedzená na 50 km / h, časť cesty prechádza po svahoch, kde dolu kopcom môžete rekuperovať energiu do batérie, samozrejme, vždy keď je niekto vpredu môžete nasadnúť do jeho „vzdušného tieňa“ a šetriť energiu vďaka menšiemu odporu vzduchu. Tento komplex techník by sme mohli nazvať “šoférsky hypermiling“. V bežnej premávke pri jazde na krátke vzdialenosti nikto na prílišné šetrenie ohľad brať nemusí, ale keď sa ocitneme niekde mimo dostatočnej siete nabíjacích staníc, každý kilometer navyše, príde vhod. Skôr ako testovanie dojazdu elektromobilu, musia ich šoféri myslieť na zmysluplné využitie státia vozidla a nabíjať , vždy keď sa to len trochu dá. Potom testovanie dojazdu elektromobilov už aj v našich slovenských podmienkach, prestane mať zmysel!
Volkswagen potvrdil, že vytvoril vynikajúci elektromobil, ktorý nikto nebude nazývať výlučne „mestským“, pretože je na ňom možné bez obáv jazdiť aj dlhé medzimestské jazdy. No, ak ho využívate väčšinu času v meste, vypočítajte si, ako dlho vám vzhľadom na váš denný počet kilometrov bude stačiť jeho reálny dojazd 531 km.
Zdroj:
yandex