Batéria Geely Aegis s rýchlym nabíjaním a hustotou energie 192 Wh/kg
Podpora vedy a výskumu zo strany čínskej vlády v oblasti batériových technológii prináša svoje výsledky v podobe technológii, ktoré čínskym spoločnostiam prinesú ďalšiu konkurenčnú výhodu na svetových trhoch. Geely Auto Group uviedla na trh novú napájaciu batériu založenú na chémii fosforečnanu lítno-železnatého (LFP), ktorou výrazne zlepšuje svoju konkurenčnú výhodu na kľúčový komponent pre elektrické vozidlá (EV). Batéria, Aegis Short Blade Battery, je ďalšou generáciou, interne vyvinutej batérie od Geely Auto s najlepšou životnosťou batérie, rýchlosťou nabíjania a bezpečnosťou, uviedla spoločnosť.
Batéria má hustotu energie 192 Wh/kg a životnosť až 3 500 cyklov, čo zodpovedá najazdeniu 1 milióna kilometrov s minimálnym dopadom na zníženie dojazdu, uviedlo Geely Auto. Na základe priemerného rodinného najazdenia 20 000 kilometrov ročne má batéria Aegis Short Blade životnosť až 50 rokov, čo výrazne predlžuje životnosť batérie a zlepšuje zostatkovú hodnotu ojazdených áut.
Batéria efektívne rieši problém vysokého vnútorného odporu batérií s dlhými lopatkami, ktoré sú v súčasnosti na trhu, tvrdí spoločnosť. Batéria s krátkymi čepeľami Aegis využíva dlhé a tenké uhlíkové nanorúrky na vytvorenie „diaľnice“ pre prenos iónov a pridáva aditíva na zlepšenie priepustnosti filmu, čo uľahčuje lítiovým iónom prechod medzi elektródami, čím sa zlepšuje výkon pri rýchlom nabíjaní.
Medzi lopatkovými batériami s rovnakou kapacitou je priemerný čas nabíjania batérie s dlhou lopatkou z 10% na 80 % približne 26 minút a priemerná rýchlosť nabíjania je 1,61 C, zatiaľ čo priemerná doba rovnakého nabíjania batérie s krátkymi lopatkami Aegis je 17 minút a 4 sekúnd a priemerná rýchlosť nabíjania je 2,45 C, uviedla Geely Auto s odvolaním sa na údaje z testov.
Okrem toho má batéria Aegis s krátkymi čepeľami silnú vybíjaciu kapacitu v extrémne chladnom prostredí a poskytuje oveľa dlhší dojazd ako batérie s dlhými čepeľami, uviedla spoločnosť.
Pri teplote okolia -30 °C klesla priemerná kapacita batérií s dlhými lopatkami na 78,96 % kapacity batérie pri normálnej teplote, zatiaľ čo batéria s krátkymi lopatkami Aegis si zachovala 90,54 % svojej kapacity, uvádza Geely Auto.
Pokiaľ ide o bezpečnosť, batéria Aegis s krátkymi čepeľami využíva vysoko pevnú, tepelne stabilnú, tepelne odolnú membránu a vysokostabilná membrána je spárovaná s bezpečnostnou elektródou pre vyššiu hustotu energie a bezpečnosť.
Geely Auto aplikuje svoju interne vyvinutú technológiu samotavenia na povrch elektródy, aby zastavila skraty v prípade nehody. Test ukázal, že keď bola batéria s krátkymi čepeľami Aegis bola súčasne prepichnutá ôsmimi oceľovými ihlami s priemerom 5 milimetrov a ponechaná hodinu stáť, neprejavili sa žiadne škodlivé účinky.
Okrem toho batéria podľa Geely Auto prešla šiestimi extrémnymi testami vrátane ponorenia do morskej vody pre sledovanie možnej korózie, extrémneho chladného prostredia, vysokofrekvenčného škrabania dna batérie, valcovania váhou 26-ton, bočného nárazu batérie a skúšky odolnosti voči ohňu pri 1000° C po dobu 130 sekúnd.
Batérie Geely Auto dodávali najmä dodávatelia vrátane Contemporary Amperex Technology Co Ltd ( CATL ), pričom vyvíja aj svoje vlastné batérie.
Spoločnosť v posledných rokoch vytvorila spoločné podniky na výrobu batérií s CATL, Farasis Energy a juhokórejským LG Energy Solution.
Batéria s krátkymi čepeľami Aegis bude debutovať v SUV Geely Galaxy E5, ktoré bude uvedené na trh začiatkom augusta 2024. Budú použité batérie s kapacitou 49,52 a 60,22 kWh zabezpečujúcimi dojazd 440 a 530 kilometrov podľa metodiky CLTC. Vo vozidle je tiež inteligentný elektrický pohonný systém Galaxy 11-v-1. Galaxy E5 bude mať spotrebu energie len 11,9 kWh/100 km.
Zdroj: cnevpost