Aito M7 – elektrifikované SUV od Huawei-Seres má už 100 000 objednávok
Neefektívnosť a krátkozrakosť sankčnej politiky západných krajín voči veľkým ekonomikám sveta v poslednej dobe dokumentuje čoraz viac faktov. Na ruskú federáciu bolo uvalených vyše 17 000 rôznych sankcii, ale podľa všetkého im to výrazne neublížilo, ba priam naopak. Priemyselná výroba v krajine o ktorej sa nič pozitívne z televíznych správ nedozvieme, prežíva na rozdiel od západnej Európy, obrovský rozmach. Dokonca aj v oblasti elektromobility. Západné spoločnosti odišli a ich miesto s radosťou zaujali čínske značky. Domáci výrobcovia tiež nezaháľajú a po ruskej federálnej trase Neva sa preháňajú bezposádkové ťahače Kamaz s úrovňou jazdnej autonómie ADAS-5. Čínska spoločnosť Huawei bola tak isto „poctená“ západnými sankciami a napodiv ju to nepoložilo. Ba priam naopak, začala aktívne pracovať v oblasti pokročilých technológii pre automobilový priemysel. Dodávky komponentov a softwéru ale nie sú pre spoločnosť konečnou métou a začína sa intenzívne angažovať aj vo výrobe vlastných áut.
27.11. 2023 spoločnosť Huawei Aito oznámila, že dostala 100 000 pevných objednávok na svoje SUV M7 iba dva a pol mesiaca po uvedení elektromobilu na trh 12. septembra 2023 v Číne. Aito je nová značka elektrifikovaných áut od Huawei vyrábaná spoločnosťou Seres. Na objasnenie: Seres je značka pod štátnym koncernom Dongfeng a model M7 sa montuje v ich továrni v Chongqing, ktorá sa venuje výrobe modelov Aito a bola uvedená do prevádzky v júli 2022. Ročná výrobná kapacita závodu je 150 000 áut a výrobná kapacita modelu M7 je v súčasnosti asi 700 kusov denne. Aito má v súčasnosti vo svojej zostave tri autá. Ich prvým sériovým automobilom bolo SUV M5 , ktoré bolo uvedené na trh v decembri 2021 ako vozidlo s motorovým predlžovačom dojazdu (EREV). Neskôr značka pridala aj verziu s čisto elektrickým pohonom (BEV). V roku 2022 ho nasledovalo SUV M7 a najnovšie je to veľké vlajkové SUV Aito M9 s výkonom 530 k, ktoré zišlo z výrobnej linky v októbri a predpredaj sa začal za približne 70 000 USD.
Nové Aito M7 je veľké 5-miestne SUV s rozmermi 5020 mm na dĺžku, 1945 mm na šírku, 1760 mm na výšku a rázvorom 2820 mm. Je teda o takmer 20 cm dlhšie ako aktuálna Kia Sorento, alebo takmer o 14 cm kratšie ako BMW X7. SUV má pohon typu EREV, takže je vybavený 40 kWh ternárnou batériou NMC od CATL, ktorá umožňuje vozidlu čisto elektrický dojazd 240 km podľa metodiky CLTC alebo 1 300 km kombinovaný dojazd s plnou 60 l palivovou nádržou. Päťmiestny model má štandardný objem kufra 686 litrov s dĺžkou 1,1 metra a šírkou 1,2 metra a po sklopení zadných sedadiel sa dá zväčšiť na 1619 litrov, čo zodpovedá objemu tridsiatich 20-palcových kufrov. V celom interiéri je zároveň 29 odkladacích priestorov.
Aito M7 ponúka dve možnosti hnacieho ústrojenstva: jednomotorový s elektromotorom na zadnej náprave (RWD) s výkonom 200 kW a maximálnym krútiacim momentom 360 Nm a dvojmotorový s pohonom všetkých kolies (AWD) s maximálnym spoločným výkonom dvoch elektromotorov 330 kW a krútiacim momentom 660 Nm. Všetky verzie majú pod kapotou aj 1,5 litrový spaľovací motor, ktorý nie je mechanicky spojený s kolesami, ale iba nabíja batériu.
Vozidlo má samozrejme aj množstvo softvéru od Huawei včítane operačného systému HarmonyOS. Aito M7 je vybavené systémom asistovaného riadenia ADS 2.0 (ADAS), o ktorom Huawei tvrdí, že dokáže auto navigovať po diaľniciach a mestách aj bez HD máp. Podľa Huawei by ADS 2.0 do decembra 2023 mal podporovať jazdu s navigáciou vo všetkých čínskych mestách. Okrem toho má nový AITO M7 v celom aute viac ako 27 senzorov, ktoré podporujú pokročilý jazdný systém Huawei ADS 2.0 s funkciami vrátane predchádzania kolíziám, automatického núdzového brzdenia, zmeny jazdného pruhu, autonómneho parkovacieho asistenta, diaľkového parkovacieho asistenta a asistenta parkovania s funkciou prispôsobenia sa na podmienky parkovacieho miesta. Okrem toho je tu pokročilá funkcia automatického núdzového brzdenia systému s názvom GAEB vyvinutá na základe siete GOD (General Obstacle Detection) spoločnosti Huawei umožňuje detekciu objektov spadnutých stromov a skál.
Cena Aito M7 začína na 249 800 juanov (približne 31 894 eur) za základnú verziu a končí na 379 800 juanov (48 492 eur) za najvyššiu výbavu. . Huawei navyše využíva silu svojej vybudovanej siete tisícov showroomov a maloobchodných predajní na prezentáciu svojich automobilov hneď vedľa mobilných telefónov. Či sa to tradičným výrobcom áut páči alebo nie, Huawei je na dobrej ceste stať sa jedným z kľúčových hráčov nielen na čínskom trhu EV.
Zdroj: carnewschina