Ako sa vyrábajú elektromobily

Pri sledovaní obľúbených motoristických relácii na našich hlavných televíznych kanáloch, má ešte stále divák pocit, že elektromobily na cestách sú tak trochu exotikou. Prevažná časť vysielacieho času stále patrí autám so starým dobrým spaľovacím motorom, prinajlepšom moderne obohateným o hybridný pohonný systém. Nikto nechce popierať technickú dokonalosť týchto áut a motorov, ale tendencie v popredných automobilkách sveta smerujú úplne niekde inde. Autá s benzínovým, či dieselovým motorom tu stále majú svoje miesto a ešte aj dlho budú mať. No nielen vyjadrenia, ale aj konkrétne kroky automobilových koncernov už smerujú na pretransformovanie veľkej časti výrobných kapacít na bezemisné technológie pohonu áut.

Nedávno sme na týchto stránkach písali o plánoch a konkrétnych krokoch nemeckého giganta, koncernu VW na výrobu elektromobilov. Dnes sa bližšie pozrieme na to, ako sa vyrába Škoda Enyaq u našich susedov. Ich plány nárastu výroby sú veľmi zaujímavé a dávajú nám reálnu nádej na dostatok tohto veľmi pekného elektromobilu na trhu. Ako to v praxi vyzerá, posúďte sami:

výroba Škody Enyaq

V  našich krajoch sa výroba elektromobilov iba rozbieha, samozrejme, ak neberieme do úvahy výrobu mestského elektromobilu koncernu VW v bratislavskom závode, ktorá bola však iba doplnkom k jeho benzínovým verziám, so všetkými kladmi aj zápormi tohto riešenia.

Moderné a technologicky vyspelé Gigafabriky priekopníka modernej elektromobility Elona Muska si predstavíme neskôr, pretože to je úplne samostatná kategória.

            Na cestu elektromobility sa nekompromisne orientuje aj najväčší trh týchto áut na svete – Čína. Zatiaľ sú ich výrobcovia veľmi rozdrobení na nespočetné množstvo serióznych firiem a rôznych start-upov, ale už dnes v sumáre vyrábajú najviac elektrických vozidiel na svete. Názvy tých značiek  väčšine európanov absolútne nič nehovoria, ale pri bližšom pohľade na tú obrovskú škálu modelov rôznych kategórii áut, sa nemôžeme ubrániť dojmu, že po mobiloch sa budeme musieť učiť nové značky aj v oblasti elektrických áut.

Ako malú ochutnávku ponúkame pohľad na modernú výrobu elektromobilov značky DFSK Motor Seres. Mimochodom, táto značka má od konca minulého roka zastúpenie aj na Slovensku.  Vysoko výkonný model DFSK SERES SF 5 EV sme už na týchto stránkach predstavili, model DFSK SERES 3  sa podľa informácii stránky teslamagazín už na Slovensku začína predávať. Technologická úroveň výroby elektromobilov DFSK Seres pritom absolútne v ničom nezaostáva za poprednými automobilkami sveta. Ba práve naopak!

Tak sa teda pozrime, ako sa elektromobily spoločnosti DFSK Seres v Číne vyrábajú:

Nakoľko táto téma je veľmi aktuálna, bude možno aj pokračovanie.