ArcFox αS5 – elektrický sedan od BAIC

Miera technického progresu naprieč veľkými čínskymi automobilkami im poskytuje tak výraznú technologickú prevahu na svetových trhoch, že žiadne pripravované doplnkové clá Európskej únie, ich v blízkej dobe existenčne neohrozia. Treba si pri tom uvedomiť, že tzv. globálny juh (t.j. krajiny, ktoré sa vymedzujú voči západnej Európe a severnej Amerike), tvoria 7/8 populácie sveta. Kým čínske automobilky dokážu  ponúknuť technicky vyspelé vozidlá za zlomkové ceny oproti „tradičným“ európskym značkám, je len otázkou času, dokedy bude v týchto krajinách mať „tradičná“ značka ešte akú-takú hodnotu. Umelé vymedzovanie sa EÚ môže v konečnom dôsledku znamenať výraznejšiu koncentráciu čínskych výrobcov na rozvojové trhy, kde je potenciál rastu – na rozdiel od Európy, obrovský.

 ArcFox  je značka elektrických áut pod štátnou automobilkou  BAIC sídliacou v Pekingu, ktorá bola založená v roku 2016 so zameraním na segment trhu strednej a vyššej kategórie. Modelový rad tvorí elektrické SUC Arcfox Alfa T5, ktoré je vylepšenou verziou modelu Arcfox Alfa T, elektrické MPV pre mladé mamičky Arcfox Kaola a vyspelý elektrický sedan Arcfos Alfa S. 15. júna 2024 značka ArcFox oficiálne uviedla na trh svoj plne elektrický sedan αS5 (Alfa S5) s cenovým rozpätím 176 800 – 216 800 juanov (približne 22 804  – 27 964 eur podľa aktuálneho kurzu NBS),ktorý bude dostupný vo verziách s pohonom dvoch a štyroch kolies.

ArcFox αS5 je umiestnený ako stredne veľký sedan, nižšie ako ArcFox αS, s rozmermi 4820 mm na dĺžku, 1930 mm na šírku, 1480 mm na výšku s rázvorom 2900 mm. Elektromobil ArcFox αS5 je vybavený bezrámovými dverami, strechou plynulo sa zvažujúcou  dozadu, viaclúčovými ráfikmi, skrytými kľučkami dverí, elektrickým vysúvateľným spojlerom na zadných dverách, vďaka čomu je jeho oficiálny koeficient odporu vzduchu iba  0,1925 Cd. Okrem toho sú blatníkové výrezy kolies a bočné prahy zdobené čiernymi lištami. Bočné okná sú lemované chrómovými lištami. Spotrebitelia si môžu vybrať z piatich farieb exteriéru: Nebula Pink, Vision White, Diamond Black, Arcfox White a Ice Grey. K dispozícii sú aj voliteľné pneumatiky Michelin Pilot Sport 4 s rozmermi 245/45 R19.

Tri výbavy ArcFox αS5  sú ponúkané s pohonom dvoch zadných kolies (RWD) a všetkých štyroch kolies (4WD). Výbavy 708Max a 650Ultra sú vybavené 800V platformou s použitím karbidu kremíka.

Vybrané technické parametre verzii ArcFox αS5:

560 Max (pohon zadných kolies – RWD):

  • elektromotor: 185 kW/360 Nm
  • Kapacita lítium-železofosfátového akumulátora: 65 kWh
  • Dojazd CLTC: 560 km
  • Zrýchlenie z 0 – 100 km/h: 7,0 sekundy
  • Doba rýchleho jednosmerného nabíjania (30 % – 80 %): ≤ 23 min
  • 7kW AC doba pomalého nabíjania (0% – 100%): 11,3 hod

708Max (pohon zadných kolies – RWD):

  • elektromotor: 185 kW/360 Nm
  • Kapacita trojitej lítiovej batérie CATL: 79,2 kWh
  • Dojazd CLTC: 708 km
  • Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 6,8 sekundy
  • Doba rýchleho jednosmerného nabíjania (30 % – 80 %): ≤ 17 min
  • 7kW AC doba pomalého nabíjania (0% – 100%): 12,9 hod

650Ultra (pohon všetkých štyroch kolies – 4WD):

  • 2 elektromotory so sumárnym výkonom: 390 kW (530 k)/690 Nm
  • Kapacita trojitej lítiovej batérie CATL: 79,2 kWh
  • Dojazd CLTC: 650 km
  • Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 3,7 sekundy
  • Doba rýchleho jednosmerného nabíjania (30 % – 80 %): ≤ 17 min
  • 7kW AC doba pomalého nabíjania (0% – 100%): 12,9 hod

Interiér je v duch doby minimalistický s prístrojovou doskou potiahnutou semišovou kožou. Pasažierom je k dispozícii je 15,6-palcová plávajúca centrálna ovládacia obrazovka multimediálneho systému so vstavaným čipom Qualcomm Snapdragon 8155. Pred vodičom chýba prístrojový panel, namiesto neho je ponúkaný 68-palcový projekčný displej AR-HUD. Operačný systém je podporovaný OS Lingzhi.

ArcFox αS5 je štandardne vybavený zvukovým systémom s 15 reproduktormi, 256-farebným  dynamický   interaktívnym ambientným osvetlením interiéru, integrovanými športovými zamatovými sedadlami, 50W bezdrôtovým nabíjaním mobilných telefónov, bezkľúčovým vstupom a možnosťou diaľkového ovládania vozidla prostredníctvom  mobilného telefónu. Štandardom sú aj pokročilé asistenčné funkcie jazdy vrátane autonómneho parkovacieho asistenta, parkovacieho asistenta pre vzdialené parkovanie, asistenta zmeny jazdného pruhu, varovania pred prednou/zadnou kolíziou a systému pre udržiavanie v jazdnom pruhu.

Zdroj: carnewschina, arcfox