Avatr 06 – elektrický sedan od Changanu a CATL s pohonom typu BEV aj EREV

Elektrický sedan Avatr 06 od Changan , Huawei a CATL bol oficiálne predstavený v Číne ako sedan strednej veľkosti s variantmi pohonnej jednotky BEV a EREV. Na domácom trhu bude súperiť so Zeekrom 007 od dcérskej značky automobilky  Geely.  Toto vozidlo bolo ešte pred niekoľkými dňami známe iba pod kódovým označením E16 . Štvrtý model značky Avatr  je nový elektrický sedan, ktorý  bude konkurovať Tesle Model 3.

Avatr je spoločná značka spoločností Changan a CATL. Huawei nemá v tomto projekte žiadne podiely a je iba dodávateľom kľúčových elektronických technológii a OS. Modelový rad Avatr pozostával doteraz z troch modelov: fastback SUV Avatr 11, liftbacku Avatr 12 a crossoveru Avatr 07. Predtým Avatr vyrábal iba batériové elektrické vozidlá (BEV). Nedávno však vstúpil aj do segmentu EREV, aby zvýšil objem predaja vozidiel svojej značky.

Z informácií uvedených na webovej stránke čínskeho ministerstva priemyslu a informačných technológií (MIIT) vieme, že auto bude dostupné v plne elektrickej verzii (BEV), ako aj v elektrickej verzii s motorovým predlžovačom dojazdu (EREV). Pre čisto elektrický automobil sú k dispozícii jednomotorové aj dvojmotorové verzie, zatiaľ čo pre EREV je v súčasnosti k dispozícii iba verzia s jedným motorom na zadnej náprave.

Avatr 06 bude pravdepodobne bez zadného okna a len so zadnou kamerou

Hoci bude Avatr 06 pravdepodobne doteraz najlacnejším modelom značky  Avatr, stále je to pomerne veľké vozidlo, ktorého rozmery sú 4855 mm na dĺžku, 1960 mm na šírku, s výškou  buď 1450 alebo 1467 mm. Tieto dve rôzne  výšky sú uvedené pravdepodobne kvôli vzduchovému odpruženiu vozidla. Rázvor náprav je tak isto úctyhodný, s dĺžkou 2940 mm. Najľahšia verzia je EREV, ktorá má pohotovostnú hmotnosť 2120 kg. Jednomotorová plne elektrická verzia je ťažšia s hmotnosťou 2210 kg, zatiaľ čo dvojmotorová verzia BEV váži 2320 kg. Všetky verzie auta sú ponúkané s výberom 20 alebo 21-palcových kolies.

Nový model Avatru úzko súvisí s SUV Avatr 07 , ktorý bol uvedený na trh začiatkom tohto roka. Pohonné ústrojenstvo oboch áut je podľa očakávania rovnaké. Jediný motor   na zadnej náprave elektromotor typu XTDM39 bude pracovať s výkonom 252 kW. Verzia s pohonom všetkých kolies potom pridáva na prednú nápravu rovnaký motor XYDM05 s výkonom 188 kW, aký používa Avatr 07. Maximálna rýchlosť oboch plne elektrických verzií je ohraničená na 200 km/h.

Verzie EREV Avatr 06 používajú spaľovací preplňovaný motor JL469ZQ1 s objemom 1,5 litra a maximálnym výkonom 115 kW bezpriameho prepojenia na kolesá a pracujúci len ako generátor elektrickej energie pre batériu a elektromotory. Pohon zadných kolies zabezpečuje elektromotor ATDM01 s výkonom až 231 kW. Treba poznamenať, že elektrické SUV Avatr 07 má aj dvojmotorovú verziu s pohonom typu EREV, ale v súčasnosti Avatr 06 takúto verziu nemá. Maximálna rýchlosť pre EREV je 190 km/h.

Všetky verzie Avatr 06 budú používať lítium-železofosfátové batérie od CATL. V súčasnosti nie sú k dispozícii žiadne ďalšie informácie o batériách. Keďže však hnacie ústrojenstvo je už zdieľané s Avatrom 07, existuje vysoká pravdepodobnosť, že veľkosti batérii u oboch modelov budú rovnaké. To by znamenalo, že pre verziu BEV môžeme počítať s batériou s rýchlosťou nabíjania 4,5C a kapacitou 82,16 kWh a pre verziu EREV s kapacitou batérie 39,05 kWh a využitím novej batérie Freevoy od CATL .

V posledných dňoch sa objavili aj špionážne zábery kabrioletu Avatr 06  na čínskych sociálnych médiách a odhalili pozoruhodný nový prírastok do zostavy Avatr. Fotografie zvýrazňujú elegantný kabriolet založený na sedane Avatr 06ktorý spoločnosť Avatr oznámila len pred pár dňami . Vyznačuje sa pre kabriolet vzácnym štvordverovým dizajnom a absenciou B-stĺpikov. Toto nekonvenčné usporiadanie zlepšuje jeho vizuálny vzhľad a zároveň môže predstavovať štrukturálne výzvy, najmä pokiaľ ide o tuhosť zadných dverí a celkovú pevnosť karosérie. Očakáva sa, že rozmery kabrioletu a technické parametre budú v súlade s rozmermi a výkonmi štandardného sedanu Avatr 06.

Zo zoznamu výbavy vozidla zverejnenom v dokumente MIIT vidíme, že existujú verzie používajúce Lidar a s bočnými zrkadlami na báze kamery. Avatr 06 bude pravdepodobne používať Huawei Qiankun ADS 3.0 pre systémy jazdnej asistencie ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) spolu s operačným systémom Harmony OS. Treba poznamenať, že hoci Huawei nie je akcionárom Avatru, poskytuje mu veľkú časť svojej inteligentnej technológie.

Očakáva sa, že špecifikácie výbavy budú vo všeobecnosti v súlade so špecifikáciami, ktoré sú k dispozícii na Avatr 07. To pravdepodobne znamená 15,6-palcovú plávajúcu obrazovku infotainmentu spolu so širokou 35,4-palcovou projekčnou obrazovkou na zadnej strane prístrojovej dosky. Autá vybavené bočnými kamerami dostanú aj dva 6,7-palcové displeje pre tieto kamery. Systém bude pravdepodobne napájať HarmonyOS 4.0 od Huawei.

Predaj modelu Avatr 06 by sa mal začať v prvej polovici roku 2025. Ceny budú pravdepodobne nižšie ako ceny Avatr 07, ktoré začínajú na 219 900 juanov ( približne 28 800 eur).

Zdroj: avatr, carnewschina