Avatr 07 – elektrické SUV predstavené na autosalóne v Chengdu
Na nedávno skončenom autosalóne v čínskom Chengdu ( koncom augusta 2024) spoločnosť Avatr oficiálne predstavila svoj najnovší model Avatr 07 , čo znamená blízky začiatok prijímania predobjednávok. Avatr 07 je stredne veľké elektrické SUV, bude mať cenu od 250 000 do 350 000 juanov (31 786 až 44 500 eur), pričom sa zameria na konkurenčný segment hlavne na čínskom automobilovom trhu. Oficiálne predstavenie vozidla je naplánované na september 2024.
Avatr je čínska automobilka založená spoločnosťami Changan, Huawei a CATL, pokračuje v rozširovaní svojej modelovej rady. Avatr 07 sa zameriava na konkurenčný segment stredne veľkých SUV v segmente Modelu Y od TESLY, BYD Song Plus a nového Zeekru 7X . Dizajnovo sa Avatr 07 drží známeho štýlu značky a vyznačuje sa robustnou prednou časťou s výraznými dvojvrstvovými LED dennými svetlami v tvare písmena C. Dizajn zadnej časti sa vracia k tradičnejšiemu vzhľadu SUV, aj keď s menším zadným oknom a elegantnými úzkymi zadnými svetlami, ktoré zachovávajú vysokú viditeľnosť.
Rozmery vozidla sú 4825 mm na dĺžku, 1980 mm na šírku a 1620 mm na výšku, s rázvorom 2940 mm. Je o 75 mm dlhší, o 59 mm širší a o 4 mm nižší ako Tesla Model Y. Ak by sme mali vozidlo porovnávať s autami bežnými na našich cestách, potom je Avatr 07 o 67 mm dlhší, o 116 mm širší, o 39 mm nižší a má o 149 mm dlhší rázvor ako aktuálna Škoda Kodiaq.
Avatr 07 je vozidlo navrhnuté v dvoch variantoch pohonného systému a to plne elektrickým pohonom (BEV) a s pohonom typu EREV s motorovým predlžovačom dojazdu. Plne elektrická verzia BEV ponúka na výber medzi pohonom zadných kolies (RWD) s elektromotorom o výkone 252 kW a pohonom všetkých kolies (4WD), ktorý na prednú nápravu pridáva motor s výkonom 188 kW. Plne elektrický model má dojazd 650 km ( podľa metodiky CLTC) pre verziu s pohonom zadných kolies a 610 km pre verziu s pohonom všetkých kolies. BEV Avatr 07 je postavené s 800 V architektúrou. Verzia s pohonom všetkých kolies dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy.
Pre tých, ktorí sa rozhodnú pre verziu s predĺženým dojazdom (EREV), bude mať Avatr 07 pod kapotou motor 1,5litrový benzínový preplňovaný motor spárovaný buď s jedným zadným elektromotorom s výkonom 231 kW, alebo s dvojmotorovým prevedením, kde predný elektromotor dodáva ďalších 131 kW. Táto verzia sa môže pochváliť plne elektrickým dojazdom 230 km v konfigurácii s pohonom zadných kolies (RWD) a 220 km vo variante s pohonom všetkých kolies (4WD). Elektromotory sú napájané od lítium-železofosfátovej batérie s kapacitou 39,05 kWh.
Vo vnútri Avatr 07 ponúka technologicky zameraný kokpit s unikátnym nastavením štyroch obrazoviek, vrátane 35,4-palcového 4K displeja pod predným oknom, dvoch 6,7-palcových elektronických bočných zrkadiel a centrálnej obrazovky multimediálneho systému s inteligentným ovládaním od Huawei. Interiér je navrhnutý z prémiových materiálov vrátane sedadiel z kože Nappa, čalúnenia stropu Alcantara a prírodných drevených prvkov na stredovej konzole.
Vozidlo tiež obsahuje novo predstavený podvozok Taihang Intelligent Control Chassis, ktorý je vybavený nezávislým zavesením kolies s dvoma priečnymi ramenami, inteligentnými vzduchovými pružinami so štyrmi nastaviteľnými režimami a systémom dynamického tlmenia CDC, ktorý je schopný vykonať 100 nastavení za sekundu. Avatr 07 má tiež Huawei Qiankun ADS 3.0 , LiDAR, parkovací asistent, vylepšené možnosti mestskej navigácie a nový systém predchádzania kolíziám.
Zdroj: škoda-auto, carnewschina