Avatr 07 – oficiálne uvedený na trh vo variantoch BEV a EREV od 28 116 eur
Automobilka Changan určite vedela o plánoch konkurenčnej automobilky Geely na uvedenie vozidla s potenciálom ukrojenia si z veľmi lákavého sústa, ktoré dnes požíva Tesla model Y na čínskom trhu. Geely nedávno uviedlo veľmi vydarené a kvalitne spracované elektrické SUV vo svojej elektrickej značke Zeekr pod názvom 7X. Odpoveďou koncernu Changan je elektrické SUV Avatr 07, ktoré bolo dnes oficiálne uvedené na trh so šiestimi dostupnými verziami a počiatočnou cenou od 219 900 juanov ( približne 28 116 eur podľa aktuálneho kurzu NBS) . Avatr 07 je umiestnený ako stredne veľké SUV dostupné v plne elektrickej verzii (BEV) a vo verzii s motorovým predlžovačom dojazdu (EREV). Je to tiež prvý model so systémom predlžovania dojazdu Kunlun. Vozidlo má niekoľko inovatívnych funkcií, vrátane systému autonómneho riadenia Qiankun ADS 3.0 od Huawei a HarmonyOS 4.0.
Avatr 07 bol predstavený koncom augusta 2024 a jeho predpredaj sa začal na už vtedy dosť lákavej cene 31 786 eur. Ako to v týchto prípadoch býva, čínski nedočkavci si za vozidlo v predpredaji priplatili o vyše 3500 eur. Tí ostatní, ktorí si toto vozidlo kúpia po oficiálnom uvedení, dostanú určite vynikajúci podiel ceny a kvality. Plne elektrické verzie (BEV) začínajú na cene 229 900 juanov (29 394 eur) za základnú verziu Pro RWD, a končia na cene 289 900 juanov (37 065 eur) za najvyššiu verziu Ultra s pohonom všetkých kolies. Ceny za verzie (EREV) začínajú na úrovni 219 900 juanov (28 116 eur) za základnú verziu Pro RWD, a končia na cene 279 900 juanov (35 787 eur) za najvyššiu verziu Ultra s pohonom všetkých kolies (4WD).
Avatr 07 sa riadi filozofiou dizajnu „Future Elegance“ a vyznačuje sa výraznou prednou časťou a nápadnejším dizajnom ako jeho súrodenecké modely Avatr 11 ( pozri špecifikácie ) a Avatr 12 ( pozri špecifikácie ). Vozidlo je dostupné v piatich farbách: čierna, biela, šedá, zelená a fialová. Elektromobil je vybavený celohliníkovým predným zavesením s dvoma priečnymi ramenami a viacprvkovým zadným zavesením s celoobvodovým pomocným rámom z liateho hliníka. Ponúka tiež niekoľko jazdných režimov a nastaviteľné vzduchové odpruženie.
Pred čelným sklom je interaktívna obrazovka HALO, čo je vlastne LED displej s 10 500 svetelnými guľôčkami, ktorý sa tiahne cez celú šírku vozidla. Elektrická verzia obsahuje aj aktívnu mriežku chladiča na zlepšenie aerodynamiky.
Avatr 07 je plnohodnotné rodinné vozidlo s rozmermi: 4825 mm na dĺžku, 1980 mm na šírku a 1620 mm na výšku, s rázvorom 2940 mm. Pre porovnanie s autami bežnými na našich cestách, Avatr 07 o 67 mm dlhší, o 116 mm širší, o 39 mm nižší a má o 149 mm dlhší rázvor ako aktuálna Škoda Kodiaq. Elektromobil od Changanu je vybavený buď 20 alebo 21-palcovými kolesami a tradičným dizajnom zadného okna, čím sa odlišuje od Avatru 12, ktorému zadné okno chýba. Úložná kapacita vozidla zahŕňa 90 litrový predný kufor a zadný nákladný priestor s objemom od 500 litrov do 1 325 litrov po sklopení zadných sedadiel. Skryté priehradky pod zadnou podlahou batožinového priestoru ponúkajú ďalších 60 litrov úložného priestoru.
Verzia EREV používa systém predlžovača dojazdu Kunlun vybavený benzínovým turbomotorom s objemom 1,5 litra, ktorý nie je mechanicky prepojený na kolesá vozidla a hnacím elektromotorom. Verzia s pohonom zadných kolies (RWD) ponúka elektromotor s výkonom 231 kW, zatiaľ čo verzia s pohonom všetkých kolies (4WD) k nemu pridáva predný elektromotor s výkonom 131 kW a ponúkajú tak systémový výkon 362 kW. Energia pre elektromotory je dodávaná z lítium-železofosfátovej batérie s kapacitou 39,05 kWh, ktorá ponúka čisto elektrický dojazd 230 km pre model s pohonom dvoch kolies a 220 km pre model s pohonom všetkých štyroch kolies.
Čisto elektrická verzia (BEV) ponúka dve možnosti pohonu: model s pohonom zadných kolies (RWD) má elektromotor s výkonom 252 kW a model s pohonom všetkých štyroch kolies (4WD) má dva elektromotory: vzadu s výkonom 252 kW a vpredu s výkonom 188 kW, takže systémový výkon tejto verzie dosiahne úctyhodných 440 kW. Dojazd vozidla podľa metodiky CLTC je 650 km pre model s pohonom dvoch kolies a 610 km pre verziu s pohonom všetkých štyroch kolies.
Vo vnútri Avatr 07 kladie dôraz futuristický luxus a ponúka kabínu až so štyrmi obrazovkami: 15,6-palcovú centrálnu riadiacu obrazovku multimediálneho systému, 35,4-palcový 4K displej pre predných pasažierov a dve voliteľné 6,7-palcové obrazovky pre digitálne bočné zrkadlá. Vozidlo je vybavené systémom HarmonyOS 4.0 od Huawei, masážnymi sedadlami s nulovou gravitáciou aj pre šoféra vozidla, zvukovým systémom s 25 reproduktormi a elektrickou slnečnou clonou panoramatickej presklenej strechy.
Changan potvrdil, že značka Avatr pôsobí nezávisle, s vlastnými plánmi na uvedenie na trh a tvorbou strategických partnerstiev. V auguste Avatr dodal 3 712 vozidiel a získal 10 % podiel v InnoVision od Huawei. Spoločnosť plánuje do konca roka uviesť na trh verzie Avatr 11 a 12 s rozšíreným dojazdom a do troch rokov predstaviť 17 nových modelov. Jej cieľom je globálna expanzia do 50 krajín do roku 2025 a do roku 2030 má za cieľ dosiahnuť úroveň 500 000 ročných predajov.
Zdroj: carnewschina, avatr