Avatr 11 – začala sa sériová výroba elektrického SUV
Len pred pol rokom prebehla oficiálna prezentácia tohto špičkového elektrického SUV a prvá séria Avatr 11 (a 011) už zišla z výrobnej linky v čínskom Chongqingu. Toto dlho očakávané SUV je spoločným projektom spoločností Changan , Huawei a CATL . Jeho hromadné dodávky do predajných centier sa začnú už tento mesiac.
Avatr je spoločným projektom spoločností Changan, CATL a Huawei. Bol spustený už v roku 2018 ako spoločný podnik medzi Changanom a NIO . Neskôr sa NIO z tohto projektu stiahlo. V súčasnosti vlastní Changan 40,99 % akcií, CATL vlastní 17,1 %. Pokiaľ ide o Huawei, ten nemá žiadne podiely v spoločnosti Avatr. Táto technologická spoločnosť však dodáva riadiacu elektroniku, elektromotory a ďalšie dôležité časti.
Avatr 11je plne elektrické SUV strednej veľkosti, ktoré stojí na architektúre EP1 . Je tiež podporovaná inteligentnou platformou CHN , ktorú spoločne vyvinuli Changan, Huawei a CATL. Rozmery Avatr 11 sú 4880 mm na dĺžku,1970 mm na šírku, 1601 mm na výšku s rázvorom 2975 mm. Jeho pohonné ústrojenstvo tvoria dva elektromotory od Huawei s kombinovaným výkonom 425 kW (578 k) a krútiacim momentom 650 Nm, ktoré zvládnu zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,98 sekundy. Čo sa týka batérie, Avatr 11 ponúka dve možnosti jej kapacity. Základná verzia má ternárnu (NMC) batériu s kapacitou 90,38 kWh na 555 km dojazdu podľa metodiky CLTC. Vyššia verzia má tiež ternárnu (NMC)batériu, ale s kapacitou 116,79 kWh.
Prvé dodávky Avatr 11 začnú tento rok. Prvé predajné centrá Avatr sa už otvorili v Pekingu, Šanghaji, Guangzhou, Shenzhene, Hangzhou, Chengdu, Chingqing, Wuhan a ďalších čínskych mestách. Cieľom Avatru je otvoriť viac ako 200 obchodov po celej Číne. Avatr sa dohodol s Huawei, že Avatr 11 sa bude oficiálne predávať aj vo vlajkových obchodoch Huawei v Pekingu a Shenzhene.
Od marca 2023 budú môcť majitelia Avatr 11 používať inteligentnú navigáciu NCA vyvinutú spoločnosťou Huawei. Majitelia upgradujú svoje auto na túto úroveň autonómneho riadenia prostredníctvom “aktualizácie vzduchom” (OTA). Podľa správ bude Avatr 11 používať inteligentný systém Avita využívajúci vysoko presné mapové riešenia a Lidary na asistovanú jazdu. Všetky modely radu AVITA sú vybavené 3 Lidarovými, 6 radarmi milimetrových vĺn, 12 ultrazvukovými radarmi a 13 kamerami:
3 Lidary: majú veľký dosah detekcie – až 150 metrov, pokrytie priestoru okolo auta v rozsahu 300 stupňov
6-milimetrových radarov: detekcia s dlhým dosahom 210 metrov, pokrytie stredného a dlhého dosahu 360 stupňov
12 ultrazvukových radarov: Dosah detekcie 5 metrov, plné pokrytie oblasti predného a zadného nárazníka
13 kamier: detekcia na 150 metrov, 360 stupňové pokrytie
S vysoko presnými mapami sa dokáže Avart 11 bezpečne pohybovať nocou, slabým osvetlením, protisvetlom a scénami, ktoré menia svetlo, ako aj osvetleniami tunela a inými nedostatočne osvetlenými scenériami. Okrem toho je toto inteligentné auto vybavené citlivými detektormi a dokáže snímať zmeny na semaforoch, vzdialenosť chodcov, stacionárne prekážky a ďalšie aspekty vplývajúce na bezpečnosť jazdy.
Elektrický Avatr 11 stojí 349 900 – 409 900 juanov (po prepočte aktuálnym kurzom NBS približne 47 348– 55 467 eur).
Na západe nič nové!
Zdroj: carnewschina, huaweicentral