Avatr 12 – modelového roku 2024 je o 4 850 USD lacnejší ako predtým
Len niekoľko dní po začiatku predaja Xiaomi SU7 s vynikajúcim pomerom cena/výkon, ktorý sa okamžite stal hitom trhu s objednávkou 90 000 ks za 24hodín, museli zareagovať aj konkurenti. Značka Avatr nenechala nič na náhodu a už preventívne znížila cenu na svoj obnovený model Avatr 12. Avatr pôvodne založili Changan New Energy a Nio v roku 2018. Spoločnosť NIO p.Williama Li sa však od JV dištancovala z finančných dôvodov. Nio nahradila v spoločnom projekte spoločnosť CATL, ktorá vlastní 17 % akcií. Changan vlastní 40 % akcií, pričom zvyšok akcii patrí rôznym investičným fondom. V tomto projekte vystupuje Huawei ako popredný dodávateľ. V súčasnosti modelový rad Avatru zahŕňa dva modely: elektrické SUV s označením 11 a čerstvo aktualizovaný hatchback 12.
Nové auto pokračuje vo svojom dizajne a ponúka nový fluorescenčný zlatý lak. Nový náter využíva farby meniace pigmenty. Farby sa budú meniť v určitých uhloch. Predná strana Avatr 12 je vybavená LED svetelnými pásikmi obsahujúcimi 10 500 svetelných guľôčok, ktoré dokážu zobraziť rôzne scény po aktualizáciách OTA. Vzadu nemá Avatr žiadne zadné okno. Autá Avatr používajú kamery s vysokým rozlíšením, ktoré nahrádzajú tradičné spätné zrkadlá.
Veľký sedan meria 5020 mm na dĺžku, 1999 mm na šírku, 1460 mm na výšku s rázvorom 3020 mm. Varianty Avatr 12 s pohonom všetkých kolies (4WD) sú vybavené dvojmotorovým pohonným systémom Huawei DriveONE. Maximálny výkon predného elektromotora je 195 kW a elektromotor na zadnej náprave má výkon 230 kW. Varianty s pohonom kolies zadnej nápravy (RWD) majú motor s výkonom 230 kW. Autobatérie od CATL poskytujú vozidlu dojazd 650 km pre varianty 4WD a 700 km pre verzie RWD. Avatr 12 má k dispozícii tiež 94,5 kWh ternárnu batériu typu NMC na dojazd 650 – 700 km (CLTC), v závislosti od batérie. Avatr oznámil, že je prvým, ktorý používa skateboardový podvozok s označením Panshi spoločne vyvinutý spoločnosťami Changan a CATL. Tvrdí, že auto sa nezapáli ani nevybuchne pri čelnej zrážke pri rýchlosti nižšej ako 120 km/h. Najvyšší stupeň výbavy Avatr 12 ponúka vzduchové odpruženie.
Vo vnútri kabíny je poháňaný systémom HarmonyOS 4 od Huawei a ADS 2.0. Štandardne sa dodáva s koženými sedadlami Nappa a volantom. Predné sedadlá sú vybavené dvojitými sedadlami s nulovou gravitáciou s reguláciou teploty a masážou. Stredová konzola má fyzické tlačidlá používané na základné ovládacie prvky. Obsahuje tiež 15,6-palcový dotykový displej. Auto má 27 reproduktorov, 64-farebné personalizované schémy ambientného osvetlenia.
Nové auto je vybavené automobilovým systémom Avatr OS 3.2.0. Zahŕňa funkcie ako NCA (Navigation Cruise Assistance), ktoré dokážu automaticky prispôsobiť rýchlosť jazdy podľa rýchlostných limitov. Systém dokáže spomaliť auto aj na mýtnych staniciach na dialnici. Nový Avatr 12 sa štandardne dodáva s tromi laserovými radarmi (LiDAR).
Po uvedení modelu Avatr 12 na trh v novembri minulého roka sa ho predalo viac ako 40 000 kusov a teraz spoločnosť uviedla na trh obnovenú verziu 2024. Počas predstavenia spoločnosť Avatr oznámila 4 nové výbavy obnoveného EV. Ceny sa pohybujú od 265 800 do 378 800 juanov ( približne 33 839 – 48 225 eur). Zľavnené až do výšky 35 000 yuanov (4 456 eur) z pôvodnej ponuky 300 800 yuanov – 400 800 yuanov (38 295– 51 026 eur). Dostupné 4 konfigurácie sú nasledovné:
- Intelligent 700 RWD: 265,800 yuan (33 839 eur)
- Luxury700 RWD: 278,800 yuan (35 494 eur)
- Performance 650 AWD: 318,800 yuan (40 587 eur)
- GT 650 AWD: 378,800 yuan (48 225 eur)
Zdroj: carnewschina