BAIC EU5 najpredávanejší elektromobil v Číne

Čína je najväčší trh s elektrickými vozidlami na svete (predstavuje  viac ako polovicu celkového globálneho predaja elektrických vozidiel). V roku 2019 sa tam predalo 1 117 000 elektrických vozidiel. Ale nedominujú v ňom Tesla a Nissan Leaf, ako na celom svete, ale jeho vlastné značky a modely. Najpredávanejším elektromobilom v Číne je model BAIC EU. Vlani sa predalo 111 047 vozidiel.

BAIC EU 5 na Pekingskom autosalóne 2020

Je to malý sedan golfovej triedy s rázvorom náprav 2670 mm. Dĺžka auta je 4602 mm, šírka 1794 mm a výška 1515mm. Pritom ale technické špecifikácie auta sú zákaznícky celkom zaujímavé.

Technické parametre

Konštruktéri osadili do auta synchrónny elektromotor s výkonom 160 kW (215 koní) a krútiacim momentom 300 Nm. Sedan s ním zrýchľuje na stovku za 7,8 sekundy. Pod podlahou má batérie s kapacitou 50,8 kWh. To stačí na 416 km spokojnej jazdy (v cykle NEDC). Pritom  maximálny dojazd je 520 km, ale ten dosiahnete len ak jazdíte „mestskou“ rýchlosťou  asi 60 km / h. Pre tých, ktorí auto používajú prevažne v tomto prostredí to ale znamená bezproblémovú jazdu počas celého týždňa na jedno nabitie.

Maximálna rýchlosť je 155 km / h. Rýchle nabíjanie z 30 na 80% zvládne batéria za pol hodinu a ak ju nabijete z domácej siete, bude to trvať 9 hodín.

Hoci cyklus NEDC nemá veľa spoločného so skutočným  dojazdom elektromobilu, môžeme  odčítať  asi 120 kilometrov a dostaneme  dojazd v našich bežných podmienkach. No aj tak na jedno nabitie zostáva celkom použiteľných 300 km. Priemerná spotreba energie 13 kWh na 100 km je veľmi dobrá hodnota porovnateľná napr. s Kia Niro.

Interiér

Priestor pre pasažierov je dostatočný aj pre pasažierov viac než priemerného čínskeho vzrastu. A kvalita spracovania je na naše pomery nadpriemerná.

sedadlá potiahnuté eko-kožou sľubujú pohodlné zvezenie

Už v základnej konfigurácii nechýba dvojica airbagov, ESP, snímače tlaku v pneumatikách, tempomat, interiér z imitácie kože, 9-palcový multimediálny systém s CarLife, navigácia, klimatizácia, LED svetlomety a prispôsobivé vnútorné osvetlenie.

interiér BAIC EU5

Na digitálnej prístrojovej doske sa zobrazujú informácie s moderným grafickým spracovaním. Farebná navigácia v Audi, alebo Tesle možno vyzerá lepšie, ale  ich cena je oveľa vyššia.

ovládanie klimatizácie zostalo ” našťastie” manuálne
moderný dizajn voliča jazdných režimov
moderná prístrojová doska BAIC EU5
aj s navigáciou

Pod podlahou objemného kufra  je pohodlný organizér, ktorý obsahuje nabíjací kábel, cestovnú súpravu a ďalšie maličkosti.

veko kufra s jednoduchým mechanizmom otvárania – aspoň sa nič nepokazí
pod podlahou kufra je priestor na užitočné drobnosti

Cena

Ceny začínajú v Číne na úrovni 16.500 EUR , ak sa prepočítajú súčasným kurzom NBS. Za túto cenu sa ponúka model so 100kW elektromotorom, za výkonnejšiu 160kW verziu si treba doplatiť asi 1500 EUR. Pritom toto je cena za nové auto, nie ojazdený 8 ročný Nissan Leaf, ktorý si dovezieme z Nemecka.

Zdroj:
yandex