Baojun Yunguang – elektrický sedan veľkosti Škody Superb sa pripravuje do výroby
Baojun bol vytvorený ako cenovo dostupná značka od spoločného podniku (JV) SAIC GM Wuling, známej ako Wuling. Donedávna, takéto značky zahraničných JV vyrábali zvyčajne lacno prepracované staré modely niektorých pôvodných značiek. Inou cestou sa vybrali autá vyrábané značkou Baojun, ktoré sa vyznačujú novým dizajnom, aj keď boli vytvorené zo zásobníka súčiastok a komponentov od General Motors a SAIC. V poslednej dobe, podobne ako materská značka Wuling, aj Baojun smeruje k výrobe elektrifikovaných vozidiel. Vďaka informáciám z certifikačných dokumentov čínskeho ministerstva priemyslu a informačných technológii (MIIT) teraz vieme o doteraz najväčšom aute značky, elektrickom sedane Baojun Yunguang, ktorý sa pravdepodobne chystá do výroby.
Baojun Yunguang prichádza v plne elektrickej verzii (BEV), aj vo verzii nabíjateľného hybridného elektrického vozidla (PHEV). Ide o veľký sedan so zaoblenými líniami. Vpredu je medzi týmito dvoma variantmi dosť veľký rozdiel, pričom plne elektrická verzia (BEV) má viac uzavretú prednú masku vozidla, ktorá má viac zaoblených línii a v jej spodnej časti je neveľký otvor na prívod vzduchu pod kapotu. Na druhej strane, PHEV verzia má súvislý svetelný pás prechádzajúci cez prednú časť auta a pod ním štíhlu mriežku chladiča. Obe verzie majú nasávanie vzduchu aj v spodnej časti prednej masky, ale na PHEV verzii je vstup vzduchu pod kapotu výraznejší.
BEV verzia Baojun Yunguang má na výber z dvoch rôznych dizajnov kolies, zatiaľ čo PHEV verzia má iba jeden. Obe verzie pohonu ponúkajú výber medzi 18 alebo 19-palcovými kolesami. Po bokoch má auto zapustené kľučky dverí a chrómové lišty okolo okien. Vozidlo má malé oknom medzi C a D stĺpikmi. Nabíjací port je na ľavej strane auta a pre verziu PHEV je nalievacie hrdlo palivovej nádrže na pravej strane. Obidve autá zdieľajú rovnakú zadnú časť a majú priebežné zadné svetlo prerušované len znakom Baojun. Na dverách batožinového priestoru je výrazný spojler.
BEV aj PHEV verzie Baojun Yunguang majú rovnakú dĺžku 5 005 mm a šírku 1 900 mm, spolu s rázvorom 2 900 mm. PHEV verzia je však o niečo vyššia s 1505 mm oproti 1490 mm pre BEV. Auto využíva novú platformu Tianyu D , ktorá debutovala začiatkom tohto roka v menšej podobe s autom Baojun Yep Plus . Hmotnosť PHEV verzie Baojun Yunguang je 1840 kg, zatiaľ čo BEV verzia je o niečo ťažšia s hmotnosťou 1870 kg. Ide o plnohodnotné rodinné vozidlo, väčšie ako u nás známa Škoda Superb poslednej generácie (2024) s rozmermi: 4912 mm/1849mm/1481mm a rázvorom 2841 mm, ktorá v základnej motorizácii s 1.5 TSI benzínovým motorom a výkonom 110 kW (150 k) e-TEC, stojí 39 640€, bez zohľadnenia letného cenového bonusu 3 200 €. Základná verzia Škody Superb s nabíjateľným hybridným pohonom 1.5 TSI s výkonom 150 kW (204 k) PHEV, je dostupná za cenníkových 47 660€.
Verzie Baojun Yunguang s vyššou špecifikáciou budú pravdepodobne dodávané s panoramatickou strechou, ktorú Ministerstvo priemyslu a informačných technológií (MIIT) uvádza vo svojich dokumentoch ako možnosť. Obrázok vozidla z dokumentu tiež nepriamo ukazuje, že vozidlo je vybavené LCD prístrojovým panelom a veľkou centrálnou informačno-zábavnou obrazovkou.
Uvidíme, aká bude cenová úroveň Baojun Yunguang, avšak vychádzajúc z cien sesterského modelu Wiling Starlight s cenou od 12 749€, môžeme očakávať cenu na čínskom trhu okolo 14 000 – 16 000 €.
Zdroj: škoda-auto, carnewschina