Buick Electra E4 – elektrické SUV kupé strednej veľkosti

Značka Buick spadajúca pod General Motors je pravdepodobne najagresívnejšia zo zahraničných značiek, pokiaľ ide o prienik na čínsky trh s elektrickými vozidlami (EV), pričom druhý model prichádza len dva mesiace po uvedení prvého modelu založeného na platforme Ultium. Buick totiž uviedol na trh v Číne svoj prvý model založený na platforme Ultium od GM – elektrické SUV Electra E5 len 13. apríla 2023. Buick Electra E4 – plne elektrické SUV kupé – sa začne predávať v Číne od 19. júna, oznámila značka na svojich účtoch na sociálnych sieťach.

Electra E4 bola uverejnené pred dvoma mesiacmi v zozname nových modelov čínskeho ministerstva priemyslu a informačných technológii MIIT, ktoré sa na základe jeho povolenia budú môcť predávať v Číne.

Buick Electra E4  má tradičný dizajn dverí s okennými rámami. Štandardne je tu však panoramatická strecha s rozlohou 1,2 metra štvorcového (bez posuvnej časti) a dva spojlery na korme. Koeficient odporu vzduchu Cd je podľa noriem moderných elektrických vozidiel len priemerný: 0,287. Obe Electry sú postavené na rovnakej modulárnej platforme Ultium (vpredu McPherson, vzadu viacprvkové zavesenie kolies) a dokonca zdieľajú rovnaký rázvor (2954 mm). 

Buick Electra E4 má dĺžku 4 818 mm,  šírku 1 912 mm a výšku 1 581 mm s rázvorom náprav 2 954 mm. Je teda o takmer 17 cm dlhší ako u nás známa Škoda Enyaq Coupé iV. Pre porovnanie, prvý model Buick založený na platforme Ultium, Electra E5, má dĺžku 4 892 mm, šírku 1 905 mm  a výšku 1 655 mm s rázvorom 2 954 mm.

Model má dve výkonové verzie, dvojmotorovú verziu s pohonom všetkých kolies s maximálnym výkonom 143 kW pre predný motor a 68 kW pre zadný motor. Jeho jednomotorová verzia má predný motor s maximálnym výkonom 150 kW. Model dosahuje maximálnu rýchlosť 180 km/h.

Buick Electra E4 je poháňaný ternárnym lítium-iónovým akumulátorom dodávaným spoločným podnikom medzi CATL a miestnym partnerom GM na výrobu automobilov SAIC, s 65 kWh kapacitou pre dojazd 530 km podľa metodiky CLTC v štandardnej verzii dojazdu a 79,7 kWh kapacitou pre dojazd 620 km vo verzii s dlhým dojazdom (CLTC).

Interiér oboch elektromobilov je takmer rovnaký. Malý rozdiel spočíva v dizajne niektorých nefunkčných panelov a prekrytí. Predný panel má jeden Eyemax OLED displej. Má zakrivený povrch, pracovnú uhlopriečku 30 palcov a rozlíšenie 6K.  Chod všetkých multimédií má na starosti procesor Qualcomm Snapdragon 8155. Nechýba 5G pripojenie a systém bezdrôtovej aktualizácie OTA. Okrem toho je pred vodičom nainštalovaný projekčný displej.

Pravá páčka pod volantom má na starosti ovládanie prevodovky, veľký ovládač na konci stredovej lakťovej opierky je ovládanie hlasitosti audiosústavy. Senzorické ovládanie dvojzónovej klimatizácie na palubnej doske a analógové klávesy na volante zostali zachované. Ambientné LED podsvietenie interiéru má 121 farieb.

Buick Electra E4 sa bude vyrábať v rovnakom závode SAIC-GM vo Wu-chane, kde sa už vyrábajú crossovery Electra E5. Začiatok výroby sa očakáva ešte pred koncom leta. 

Buick je jedným z najagresívnejších v prijímaní prechodu na elektrifikáciu v čínskom automobilovom priemysle. Electra E5 bola uviedená na trh 13. apríla a ponúka päť verzií s počiatočnými cenami od 208 900 juanov ( približne 26 748 eur podľa aktuálneho kurzu NBS), až po 278 900 juanov (35 710  eur).

Zdroj: cnevpost, autoreview