BYD Seal – získal 5 hviezdičiek v Crash Teste C-NCAP
Elektrický sedan BYD Seal úspešne prešiel bezpečnostným a nárazovým testom C-NCAP a získal päť hviezdičiek. Jeho výsledky boli dokonca lepšie ako NIO ET7 .
BYD Seal je športový štvordverový čínsky elektrický sedan, ktorý stojí na e-platforme 3.0. Jeho karoséria má hladký tvar a koeficient aerodynamického odporu 0,219 Cd. Presné rozmery Sealu sú 4800/1875/1460 mm s rázvorom 2910 mm. Môže byť vybavený pohonom len zadných kolies RWD, alebo všetkých kolies AWD. Základná verzia auta dostala elektromotor s výkonom 150 kW (204 k). Vyššia verzia dostala motor na 230 kW (313 k). A najvyšší stupeň výbavy má dva elektromotory a až 390 kW (530 k). Pokiaľ ide o batériu, ponúkajú sa dve možnosti: 61,4 kWh na 550 km (CLTC) a 82,5 kWh na 650 – 700 km dojazdu CLTC (v závislosti od pohonnej jednotky).
C-NCAP je program hodnotenia bezpečnosti auta pri náraze. Bol založený v roku 2006 Čínskym centrom pre automobilovú technológiu a výskum (CATARC) a stal sa lídrom v oblasti hodnotenia miestnej bezpečnosti automobilov. Ľudia sa na začiatku sťažovali, že program C-NCAP je slabý a nereprezentuje skutočné bezpečnostné parametre áut. Na základe toho CATARC urobil maximum pre zlepšenie kvality testov C-NCAP, aby sa čo najviac priblížil štandardu Euro NCAP. V súčasnosti majú tieto dva hodnotiace programy veľa spoločného. Ale C-NCAP stále nevenuje takú veľkú pozornosť bezpečnosti detí.
V testoch C-NCAP sa bezpečnosť vozidla hodnotí na stupnici od 0 do 100 %. A potom sa tieto percentá prevedú na hviezdičky, aby bol výsledok zrozumiteľnejší. C-NCAP zahŕňa testy pre cestujúcich vo vozidle, zraniteľných účastníkov cestnej premávky a bezpečnostné asistenčné funkcie.
C-NCAP testoval BYD Seal s pohonom zadných kolies a 82,5-kWh batériou na dojazd 700 km. Ide o tretí stupeň výbavy tohto vozidla. Prečo si ho však C-NCAP vybral a nie základnú úroveň? Nevieme, pretože aj vozidlo základnej úrovne má sadu pôsobivých technológií autonómneho riadenia. Možno bola táto verzia najlacnejšou verziou, ktorá bola v tom čase dostupná na čínskom trhu. Každopádne, poďme k C-NCAP.
Výsledky testu BYD Seal
Po prvé, spomenieme, že elektromobil Seal od BYD získal celkové hodnotenie päť hviezdičiek v programe hodnotenia C-NCAP. Jeho presný výkon je 88,6 %, čo je viac ako výsledok NIO ET7 87,3 % .
V segmente bezpečnosti pasažierov získal BYD Seal skóre 92,27 %. Celkovo je to skvelý výsledok, ktorý ukazuje, aký bezpečný Seal vlastne je. Ale sme tu, aby sme zdôraznili niektoré z jeho nevýhod. A začneme bočným nárazom na tyč. Tu výsledok BYD Seal nebol dokonalý: získal 14 bodov 16. Na snímke videa môžeme vidieť, že auto nie je vážne poškodené, ale hrudník vodiča je poškodený.
Čelná zrážka Sealu po celej šírke bola tiež dobrá, ale hrudník a nohy vodiča a pasažiera boli ľahko poškodené. Pokiaľ ide o zrážku s pohyblivou deformovateľnou bariérou, Seal získal 21 bodov z 24.
Bezpečnosť zraniteľných účastníkov cestnej premávky nebola taká dobrá, ako by ste mohli čakať. Získal 10 bodov z 15. Náraz na nohu nebol vážny, ale chodci môžu po náraze ľahko utrpieť traumu, pretože narazia nielen do A-stĺpikov, ale aj do hrán kapoty a oblasti pod čelným sklom. V oblasti bezpečnosti zraniteľných účastníkov cestnej premávky je skóre BYD Seal nižšie ako priemerná úroveň. V bezpečnostných asistenčných funkciách získala BYD 92,27 bodu. Výkon jeho systému AEB je 35,9 bodov z 38.
Vo všeobecnosti je bezpečnostné skóre BYD Seal skvelé. Zdá sa, že technológia CTB (Cell-to-Body) s batériou integrovanou do rámu auta skutočne zvyšuje bezpečnosť tohto EV. Ešte pripomenieme, že torzná tuhosť BYD Seal je 40 000 Nm/stupeň.
Zdroj: carnewschina, C-NCAP