BYD Shark – elektrický pickup pre globálny trh
Spoločnosť BYD uviedla na trh svoj prvý pickup, BYD Shark, zameraný na segment trhu, ktorému dominujú tradičné medzinárodné automobilky. Čínsky výrobca nových energetických vozidiel (NEV zahŕňajú BEV a PHEV) oficiálne predstavil BYD Shark na slávnostnom uvedení, ktoré sa konalo v Mexiku, čo dokladá orientáciu nového modelu na zámorské trhy.
BYD Shark má výraznú prednú časť v tvare štvorca s veľkým logom BYD. Predné svetlomety sú obdĺžnikové a vybavené dennými LED svetlami. Spodná časť predného nárazníka je striebornej farby a dodáva vozidlu robustný štýl. Vozidlo je vybavené dvojfarebnými zliatinovými kolesami, pneumatikami s plochým profilom a vyššou svetlou výškou, čo naznačuje dobré terénne schopnosti. Vzadu má BYD Shark dizajn priebežného LED zadného svetla s pravouhlými zhlukmi svetiel, ktoré dopĺňajú štýl prednej časti. Dodáva sa tiež s bočnými schodíkmi, strešným nosičom a ochranným rámom. Model využíva technológiu integrácie batérie do podvozku vozidla (CTC), kde batéria funguje ako energetická jednotka aj ako konštrukčný komponent, čo dáva karosérii o 22 percent vyššiu torznú tuhosť.
Čo sa týka možností hnacieho ústrojenstva, očakáva sa, že BYD Shark bude dostupný v plug-in hybridnej aj čisto elektrickej verzii. Vozidlo je postavené na platforme BYD DMO, pričom O znamená off-road a DM znamená duálny režim (Dual Mode) a ktorá uprednostňuje technológiu elektrického pohonu pre výkon v teréne. Platforma je schopná prispôsobiť sa rôznym zdvihovým objemom motorov vrátane motorov 1,5T a 2,0T. BYD Shark meria 5 457 mm na dĺžku, 1 971 mm na šírku a 1 925 mm na výšku, s rázvorom 3 260 mm.
Vozidlo disponuje dvomi elektromotormi, pričom predný motor produkuje výkon 170 kW s krútiacim momentom 310 Nm a zadný motor poskytuje výkon 150 kW a krútiaci moment 340 Nm. Pohonné ústrojenstvo BYD Shark dokáže šprintovať z 0 na 100 kilometrov za hodinu za 5,7 sekundy a pohybovať sa s maximálnou rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu. Tento výkon ďaleko prevyšuje výkon pickupov poháňaných palivom v rovnakej triede, povedal BYD.
Keďže predstavená verzia je s hybridnou pohonnou jednotkou, spotrebuje 7,5 l paliva na 100 km. Model je napájaný aj žiletkovým (Blade) akumulátorom s kapacitou 29,58 kWh, má elektrický dojazd na batérie 100 kilometrov a kombinovaný dojazd s použitím aj spaľovacieho motora 840 kilometrov podľa metodiky NEDC.
BYD Shark má spotrebu paliva podľa NEDC pri nízkej spotrebe paliva 7,5 l na 100 km, čo je podľa spoločnosti 40-percentná úspora paliva pri nízkom nabití v porovnaní s porovnateľnými vozidlami so spaľovacím motorom.
Pokiaľ ide o interiér, BYD Shark má digitálny prístrojový panel a veľký centrálny dotykový displej. Štvorramenný volant má pekný vzhľad, ktorý sa líši od vášho typického volantu. Celkový dizajn interiéru je prevažne čierny s oranžovými prvkami pre športový nádych. Za radiacou pákou sa nachádza rad spínačov a tlačidiel, ktoré umocňujú robustný a mechanický charakter vozidla. BYD Shark sa dodáva s otočnou stredovou obrazovkou a okrem iných funkcií podporuje hlasové ovládanie vo vozidle, diaľkovú správu vozidla, digitálny kľúč NFC a W-HUD (Heads Up Display). Prístrojová doska v BYD Shark je 10,25-palcová LCD obrazovka, displej multimediálneho systému má 12,8-palcovú stredovú obrazovku a šoférovi auta je dodávaný 12-palcový projekčný displej HUD (Heads Up Display). BYD Shark je kompatibilný s Apple CarPlay a Android Auto.
Model bude dostupný na viacerých zámorských trhoch, takže vyhovuje potrebám globálnych zákazníkov, uviedol BYD. Debut tohto modelu v Mexiku znamená, že BYD Shark sa bude primárne zameriavať na zámorské trhy a nie na domáci trh, keďže v Číne sú pickupy kategorizované ako ľahké dodávky, ktoré podliehajú mnohým obmedzeniam v porovnaní s bežnými modelmi osobných áut, vrátane sedanov, SUV a MPV.
BYD ponúka hybridný pickup v Mexiku v dvoch variantoch, GL a GS, s počiatočnými cenami 899 980 mexických pesos (53 400 USD) a 969 800 mexických pesos.
Zdroj: cnevpost