BYD Song L – predpredaj elektrického SUV od 28 527 eur bude výzvou konkurencii
Najväčší výrobca elektrifikovaných áut na svete (zahŕňajúcich nabíjateľné hybridné vozidlá a batériové elektrické vozidlá) , čínska spoločnosť BYD, začala predpredaj plne elektrického SUV, ktorý sa má stať priamym konkurentom americkému bestselleru – Tesla Y. Novinka od BYD s názvom Song L je druhé SUV v štýle crossover kupé pod značkou BYD. Prvým elektrickým SUV modelom v štýle crossover kupé je Denza N7 od výrobcu prémiových modelov skupiny – značky Denza. S predpredajnou cenou od 220 000 RMB ( približne 28 527 eur) do 280 000 RMB (36 307eur) môže byť model Song L prvou voľbou pre bežné čínske rodiny, uviedlo vo svojej správe BYD.
Podľa automobilky si BYD Song L osvojuje najnovší dizajnový jazyk Dragon Face série Dynasty. Ostré línie a svetlomety na prednej maske sú kombinované s uzavretou mriežkou chladiča a lichobežníkovými prieduchmi v spodnej časti. Elektromobil dostane bezrámové sklo a skryté kľučky dverí. Zatemnené stĺpiky vytvárajú efekt zavesenej strechy. Zadná časť dostala strešný spojler, vysoko umiestnené brzdové svetlá a súpravu priebežných zadných svetiel. Ide o crossover strednej veľkosti založený na elektronickej platforme BYD 3.0. BYD Song L je SUV strednej veľkosti s rozmermi : 4840 mm na dĺžku, 1950 mm na šírku, výškou 1560 mm a rázvorom 2930 mm. Pohotovostná hmotnosť je 2385 kg. Song L je o 90 mm dlhší, o 29 mm širší, o 64 mm nižší a má o 40 mm dlhší rázvor ako Tesla Model Y. Auto bude vybavené inteligentným systémom elektrického pohonu všetkých kolies.
Jednomotorový model s pohonom zadných kolies je k dispozícii vo verzii s nízkym a vysokým výkonom: 150 kW (asynchrónny motor) a 230 kW (synchrónny motor s permanentným magnetom). Dvojmotorový model s pohonom všetkých kolies (4WD) používa predný a zadný motor z jednomotorových verzii. Vo verzii 4WD sa budú jeho pasažieri voziť s kombinovaným výkonom 380 kW pod kapotou. Maximálna rýchlosť je 201 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy. V ponuke sú dva akumulátory typu LFP Blade s kapacitou 71,808 kWh a 87,04 kWh, ktoré poskytujú dojazd 550 km, 602 km a 662 km.
BYD predstavil interiér špičkovej verzie BYD Song L s pohonom všetkých kolies (4WD), ktorá je navrhnutá v štýle hviezdnej oblohy. Sedadlá sú čiastočne čalúnené perforovanou kožou Alcantara. Rovnaký materiál čiastočne pokrýva aj stredový panel. Auto je vybavené veľkou panoramatickou strechou, vo výbave je otočná obrazovka s uhlopriečkou 15,6 palca a trojramenný volant. Stredový tunel je vybavený dvoma bezdrôtovými nabíjacími podložkami, dvoma držiakmi na poháre a nezvyčajnou „kryštálovou“ radiacou pákou. Jeho predné a zadné sedadlá majú integrované opierky hlavy s nápisom Song. Dvere je možné otvoriť stlačením tlačidla. Volant je klasický s „dvojpodlažnými“ bočnými lúčmi, ktoré majú tiež dostatok analógových tlačidiel – a žiadne senzory.
V aute sa štandardne odvezie päť ľudí, ktorí budú obklopení v materiáloch z kože a semišu. Predné sedadlá sa navyše dajú elektronicky nastavovať a podporujú vyhrievanie a ventiláciu. Vnútro je tmavosivé zdobené nádychom fluorescenčnej zelenej, potiahnuté semišovým materiálom. K dispozícii je 10,25-palcový full HD LCD prístrojový panel, veľká 15,6-palcová plávajúca centrálna ovládacia obrazovka a 50-palcový projekčný displej AR-HUD. Systém vo vozidle pochádza z najnovšej generácie operačného systému DiLink spoločnosti BYD, ako aj z pokročilého asistenčného systému riadenia DiPilot, ktorý podporuje viac ako 30 funkcií, ako je monitorovanie únavy vodiča a autonómne parkovanie. Stredová konzola má dva držiaky na poháre, 50W podložku pre bezdrôtové nabíjanie mobilného telefónu a kryštálovú radiacu páku. Spodná predná časť stredovej konzoly je zároveň dutá, aby sa zvýšila úložná kapacita.
BYD predstavil koncept Song L 18. apríla 2023 v prvý deň autosalónu v Šanghaji, ako prémiové plne elektrické SUV segmentu B v zostave modelového radu Dynasty od BYD. Je obdivuhodné, ako rýchlo dokážu inžinieri BYD pretaviť koncept do sériového vozidla. Prešlo len pol roka a čínski zákazníci dostali vozidlo s parametrami a cenovkou, ktoré im obyvatelia vyspelej európskej “rajskej záhrady” môžu len ticho závidieť. Dúfam, že nie dlho a nájde sa spôsob, ako tieto vyspelé elektrické autá dostať aj na slovenské cesty.
Zdroj: carnewschina, tesla