BYD Tang EV600

Za 4,4 sekundy na 100 km/hod. a pritom s dojazdom  500 km na nabitie.

Čínska spoločnosť BYD je po americkej Tesle druhým najväčším výrobcom vozidiel s elektrickým pohonom na svete.

Prvé elektrické vozidlá dodala do Európy v obmedzenom počte už takmer pred 10 rokmi. Bol to model BYD e6. S dizajnom na rozhraní MPV a SUV bol pre automobilku skúšobným modelom mapujúcim dopyt po elektrických autách v tomto segmente. Medzitým konštruktéri a dizajnéri nestáli na mieste a od 2019 roku je na svete plnohodnotný crossover na čisto elektrický pohon BYD Tang EV600.

Crossover BYD Tang je jedným z ikonických automobilov pre tento čínsky automobilový gigant. Už v roku 2015 prekvapilo prvé vozidlo s hybridným pohonom. So špičkovým výkonom sústavy 505 k. ponúkal vynikajúcu dynamiku: zrýchlenie na 100 km / h trvalo 4,9 s. A minulý rok sa objavil Tang druhej generácie – s pekným dizajnom od Wolfganga Eggera, bývalého šéfdizajnéra Alfa Romeo a Audi, s vylepšeným podvozkom a časom zrýchlenia na 100km/hod. za 4,5 sekundy. Teraz BYD urobil ďalší krok a prináša na elektrický trh úplne elektrický Tang EV600.

BYD TangnEV600 je 4,8 m dlhý crossover, ktorý je vybavený dvoma elektrickými motormi (jeden pre každú os) s výkonom 245 k. a krútiacim momentom 330 Nm. To znamená, že celkový výkon sústavy elektromotorov je 490 k a krútiaci moment je úctyhodných 660 Nm. Čas zrýchlenia na 100 km / h sa stal ešte pôsobivejším: 4,4 s. A tento parameter sa podľa novej tradície značky zobrazuje na špeciálnom výrobnom štítku na zadných dverách! Výrobca E-crossovera okrem toho oznámil aj čas zrýchlenia na 50 km / h (2,2 s) a maximálnu rýchlosť 180 km / h.

Pod podlahou priestoru pre cestujúcich sa nachádza lítium-iónová trakčná batéria s kapacitou 82,8 kWh. Táto hodnota umožňuje predpokladať solídny počet najazdených kilometrov na jedno nabitie – 500 km pri cykle NEDC, alebo 600 km pri jazde konštantnou rýchlosťou 60 km / h. Druhý ukazovateľ sa odráža aj v indexe e-crossovera. BYD sľubuje stabilnú prevádzku elektrického vozidla pri okolitej teplote od -30 do 45 stupňov Celzia.

Rovnako ako hybrid, aj elektrický Tang má brzdy Brembo a ponúka 20, alebo 22-palcové kolesá.

V interiéri sú osadené plne digitálne displeje. Jeden klasický so zobrazením jazdných režimov pred vodičom a druhý (o 90° otočný) displej multimediálneho systému na stredovej konzole. E-crossover ponúka aj v štandarde bohatú sadu elektronických preventívnych bezpečnostných systémov.

Rovnako ako hybrid, aj elektrický Tang má brzdy Brembo, 20 alebo 22-palcové kolesá. V interiéri sú plne digitálne displeje. Jeden klasický pred vodičom a druhý s otočným dispejom na stredovej konzole.E-crossover ponúka aj bohatú sadu elektronických preventívnych bezpečnostných systémov.

V Číne sa e-crossover BYD Tang EV600 predáva už od marca 2019.Predbežný cenový rozsah je od 38 do 53 tisíc USD, v závislosti od vybavenia (bude k dispozícii sedem úrovní výbavy). Pre porovnanie: základný Tang s benzínovým 1,4litrovým motorom (205 hp) stojí 19 – 25 tisíc USD a hybridný Tang DM – od 35 do 49 tisíc USD.

Spoločnosť BYD už niekoľko rokov úspešne dodáva elektrické autobusy do Európy a teraz (máj 2020) oznámila rozšírenie svojho exportného programu aj o elektrické autá. Predaj e-crossoverov BYD Tang EV600 začne v Nórsku už tento rok. Táto krajina nebola vybraná náhodne: veľkorysé daňové stimuly a aktívna propagácia elektrických vozidiel viedli k tomu, že dve tretiny dopytu v Nórsku sa týkajú práve nabíjateľných hybridov a čistých elektrických vozidiel (najväčší podiel na svete). Tesla Model 3 sa v roku 2019 stal miestnym bestsellerom. (15683 novoregistrovaných automobilov). Spoločnosť BYD má v úmysle odhryznúť si tiež kúsok z tohto lákavého „elektrického koláča“.

Zdroj:
autotest