BYTON M-Byte
Rodinný crossover z budúcnosti je už v predaji.
Nastal čas, keď sa fikcia stáva každodennou skutočnosťou. Vo filmoch spred 30 rokov bola preprava budúcnosti prezentovaná rôznymi spôsobmi, s ktorých mnohé dnes už nie sú prekvapením. Nikoho dnes neudivíš všadeprítomnými elektrickými nabíjacími stanicami, autopilotami a armádou tisícov vozidiel, ktoré jazdia výlučne na elektrickom pohone. A tón týmto inováciám nezadáva Amerika a Elon Musk (so všetkou úctou k nemu), ale Čína !
Po postupnom získaní automobilovej technológie od popredných svetových výrobcov cestou zakladania spoločných podnikov, masovou výrobou elektroniky, obrovskými investíciami do vývoja moderných technológii a skúpení špičkových dizajnérov a inžinierov, sa v tejto krajine stala elektrifikácia dopravy národnou prioritou. Dotácie, bezúročné pôžičky na autá, doživotná záruka, bezplatné dobíjacie stanice sú v Číne dnes už samozrejmosťou. A aj preto nie je prekvapujúce, že v „ríši nebeského pokoja“ sú moderné elektromobily vyrábané hromadne. Jedným z takýchto elektrických vozidiel je Byton M-Byte.
Vzhľad Byton M-Byte je prepracovaný akoby v najlepších tradíciách Európskej školy dizajnu. Moderný a štýlový, ľahko si dokážete predstaviť, že ide o koncepciu Audi alebo Mercedes. Faktom však je, že ide o sériové auto a v tejto podobe sa bude predávať v prvej polovici roku 2020 doma v Číne a od druhej polovice tohto roka v Európe a Amerike.
Najpozoruhodnejšou inováciou automobilu je jeho prístrojová doska. Skôr obrazovka s uhlopriečkou 48 palcov. Panel „maxi tabletu“ je možné rozdeliť na zóny a v každej jeho časti zobraziť potrebné informácie. Nie je tu však len jediná obrazovka, ale tri nezávislé obrazovky cez ktoré sa ovládajú rôzne funkcie vozidla.
Na volante sa nachádza tiež nie malý displej, ktorý zobrazuje funkcie pomocou rýchlych tlačidiel. Aj napriek všetkým moderným technológiám interiér Byton M-Byte úplne neopustili ani fyzické tlačidlá, ktoré navyše urobili celkom štýlovými a originálnymi. Z ich dizajnu cítiť, že sa pri ich návrhu zohľadňovala aj ich ergonómia a použiteľnosť.
Medzi prednými sedadlami je ďalšia obrazovka, v tomto prípade – klimatizačného systému.. Nápad je zaujímavý – všetko je po ruke. Otázka znie, či by pod dlaňou nebola príjemnejšia mäkká koža ako plast displeju, a či by sa nenašlo pre neho rozumné a vhodné miesto aj na centrálnej konzole ???
Medzi dôležité funkcie, ktoré sa Byton M-Byte rozhodol ponechať pomocou ovládania tlačidlom, patrí výber režimu jazdy a vyhrievanie okien a zrkadiel, v tejto celkovej premyslenosti veľmi rozumný detail. Ak v zime je interiér auta premrznutý a auto sa ešte nezohrialo, ale vy musíte ísť, tlačidlá ovládania kúrenia sú presne to, čo potrebujete. Hore je blok s kamerami, ktoré reagujú na gestá a analyzujú stav vodiča.
Ďalšie dve malé obrazovky sú umiestnené na chrbte predných sedadiel. Pritom, počas parkovania môžu byť predné sedadlá otočené a vytvoria tak jednopriestorovú kabínu.
Môžete si vybrať z dvoch verzií zadnej sedačky: jednotlivé sedadlá oddelené lakťovou opierkou alebo samostatnú pohovku, ktorá má tiež strednú lakťovú opierku, ale oveľa menšiu.
Byton M-Byte nezabudol ani na funkčnosť crossovera. Kufor je pomerne priestranný (550 litrov), navyše systém v konfigurácii s jednou pohovkou umožňuje aj sklopenie zadných sedadiel . V takom prípade môžete získať priestor až do 1450 litrov.
Ako základný bol vybraný pohon zadných kolies. Byton M-Byte má na zadnej náprave jeden elektrický motor, jeho výkon je 200 kW (272 koní). Kapacita batérie 72 kW • h postačí na prejdenie až 360 km. Zrýchlenie na 100 km / h sa zvládne za 7,5 s. Modifikácia s pohonom všetkých kolies má dva elektromotory s celkovou kapacitou 300 kW (408 k), je v nej nainštalovaná batéria s kapacitou 95 kWh. Zrýchlenie z 0 na 100 km / h trvá 4,5 sekundy. Elektrický crossover je schopný prejsť až 435 km na jedno nabitie (podľa NEDC). Nabíjanie vozidla z rýchlonabíjačky (150 kW) dokáže doplniť energiu automobilu na 80% za 35 minút.
Aký je záver? Vynikajúce auto! Verím, že súhlasíte.
A navyše úžasný konfigurátor na webe (www.byton.com/m-byte/visualizer). Web stránky a konfigurátori značiek ako Mercedes, BMW a ďalších lídrov automobilového trhu sa musia posnažiť, aby raz nervózne nespočívali na vedľajšej koľaji.
Uplynie možno 5 až 10 rokov a takéto autá budeme považovať za samozrejmé. Nebude to len vozidlo, ale módne a inteligentné zariadenie na cestovanie, alebo aj kancelária na kolesách. A dnešné moderné autá za 10 rokov sa neodvolateľne stanú zastaranými.
Zdroj:
BYTON