Changan Nevo (Qiyuan) E07 – elektrický kríženec SUV a pickupu v predpredaji za 31 723 eur
V spôsoboch ako zaujať potenciálnych zákazníkov sú čínske automobilky neobyčajne kreatívne. Od rôznych obchodných modelov, až po inovatívne technologické riešenia – jednoducho musia nájsť na tomto vysoko konkurenčnom trhu úspešný recept na prežitie. Inak im hrozí zánik, tak ako sa to už stalo niekoľkým značkám, ktoré sa netrafili do aktuálneho vkusu zákazníkov. Odkaz čínskej vlády je pritom jasný – nikomu pomáhať nebude! Značiek na tomto trhu je príliš veľa a prirodzený výber umožní prežiť iba tým najlepším.
Automobilka Changan 22. septembra 2024 oficiálne otvorila predpredaj na svoje inovatívne elektrické SUV Nevo E07, ktoré je Číne pomenované ako Qiyuan. Vozidlo bude dostupné vo variantoch batériového elektrického vozidla (BEV), ako aj vozidla s motorovým predlžovačom dojazdu (EREV). Changan Nevo 07 je postavené na architektúre SDA od Changanu a dokáže sa transformovať medzi režimami SUV a pickupu. Changan Nevo 07 bude v predpredaji ponúkaný v nasledovných konfiguráciách:
Changan Nevo 07 EREV Max smart driving | 249900 juanov (31 723 eur) |
Changan Nevo 07 BEV Max smart driving | 269900 juanov (34 262 eur) |
Changan Nevo 07 BEV Ultra high-performance | 319900 juanov (40 609 eur) |
Changan Nevo 07 je oficiálne umiestnené ako stredne veľké elektrické SUV so zameraním na digitálne a inteligentné funkcie. Zadná časť Changan Nevo 07 preberá dizajn nákladnej plošiny pickupov s elektricky ovládaným výsuvným horným skleným krytom kufra, aby sa z režimu SUV rýchlo dal zmeniť na pickup. Nosnosť kufra je 300 kg. Podľa zverejnených informácii, v interiéri vozidla môže naraz prespať päť ľudí ( dvaja dospelí a tri menšie deti).
Veľkostne spĺňa auto kritériá na plnohodnotné rodinné vozidlo so zameraním hlavne na vidiecke a voľnočasové využitie. Dĺžka Changan Nevo 07 je 5045 mm, šírka 1996 mm, výška je v závislosti od nastavenia vzduchového pruženia 1640/1665/1695 mm a rázvor osí náprav má hodnotu 3120 mm. Vzduchové pruženie dokáže počas jazdy automaticky prispôsobovať výšku vozidla podľa rýchlosti jazdy, čím znižuje koeficient odporu vzduchu až na 0,237Cd.
Variant EREV má dve verzie pohonu: jednomotorový a dvojmotorový. Oba sú vybavené benzínovým turbomotorom vo funkcii predlžovača dojazdu (bez mechanického prepojenia na kolesá auta) s objemom 1,5 l. a maximálnym výkonom 105 kW (141 k). Verzia s jedným motorom a pohonom zadnej nápravy (RWD) sa dodáva so zadným elektromotorom s výkonom 231 kW (310 k), zatiaľ čo verzia s dvoma motormi a pohonom všetkých kolies (4WD) pridáva k zadnému aj predný elektromotor s výkonom 131 kW (176 k). Sumárny výkon elektromotorov „štvorkolky“ je 362 kW. Kapacita akumulátora je 39,05 kWh a poskytuje čisto elektrický dojazd 200 km pre RWD a 185 km pre 4WD verziu.
Pre plne elektrický variant (BEV) je základná verzia s jedným motorom na zadnej náprave (RWD) vybavená elektromotorom s výkonom 252 kW (338 k), zatiaľ čo verzia s pohonom všetkých kolies (4WD) a dvoma motormi pridáva k rovnakému zadnému elektromotoru aj predný elektromotor s výkonom 188 kW (252 k). Spoločný výkon obidvoch elektromotorov „štvorkolky“ dopraje majiteľovi veľmi slušných 440 kW!!! Verzia s pohonom všetkých štyroch kolies zvládne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4 sekundy. Maximálna rýchlosť je ohraničená na 210 km/h. Všetky verzie BEV sú zladené s ternárnymi lítiovými batériami so zatiaľ nezverejnenými kapacitami, ktoré poskytujú dojazd 551 km, 651 km, 701 km a 1 000 km. Podporované je aj 800V vysokonapäťové rýchle nabíjanie, ktoré dokáže po nabíjaní na výkonnej DC nabíjacej stanici (jednosmerným prúdom) za približne 15 minút doplniť energiu pre batérie na dojazd 365 km.
Changan Nevo 07 má na palube pokročilé asistenčné funkcie riadenia úrovne 2+, ktoré vyvinula spoločnosť Changan. V ťažko dostupných oblastiach pomôže posádke aj satelitná komunikácia vo vozidle, o ktorej spoločnosť Changan tvrdí, že je to prvé auto na svete, ktoré takúto možnosť bude ponúkať. Senzory na palube zahŕňajú dva Lidary, 5 radarov s milimetrovými vlnami, 12 ultrazvukových radarov a 11 kamier s vysokým rozlíšením, ktoré zásobujú dátami inteligentný riadiaci čip NVIDIA Orin-x.
Interiér je v duchu doby minimalistický, bez prístrojovej dosky, ale za to s poriadnym 28,86-palcovým systémom AR-HUD ( s prvkami virtuálnej reality). V strede palubnej dosky je 15,4-palcová centrálna ovládacia obrazovka multimediálneho systému, ktoré spolu s AR-HUD preberajú väčšinu zobrazovacích a prevádzkových funkcií. Tlačidlá na volante sú určené na posúvanie v menu. Stredová konzola má ešte dva držiaky na poháre a panel bezdrôtového nabíjania mobilných telefónov.
Spolujazdec na prednom sedadle má prístup k výklopnej stropnej obrazovke umiestnenej na mieste slnečnej clony, ktorú možno zapnúť alebo otvoriť pomocou hlasového asistenta s umelou inteligenciou (AI).
Spustenie sériovej výroby automobilu je naplánované na október 2024 a bude uvedené na trh a dodané najneskôr v štvrtom štvrťroku 2024.
Zdroj: carnewschina