Chevrolet Equinox EV – elektrický crossover za 30 000 USD

Chevrolet už tento rok predstavil elektrické modely Silverado EV a Blazer EV. Ich výroba sa ešte nezačala (spustenie je naplánované na budúci rok), ale Američania sa poponáhľali s odtajnením ďalšieho elektromobilu. Je to Chevrolet Equinox EV, ktorý bude cenovo najdostupnejším modelom v novom rade elektrických vozidiel Chevrolet.

Je založený na rovnakej modulárnej platforme Ultium ako Silverado EV a Blazer EV. To znamená, že nový elektrický Equinox EV má len málo spoločného s aktuálnym benzínovým crossoverom Chevrolet Equinox 2016, po ktorom je v Spojených štátoch veľký dopyt (vlani sa predalo 165 000 vozidiel). Hlavnou spoločnou črtou týchto dvoch vozidiel je, že patria do americkej triedy kompaktných crossoverov a sú si blízke veľkosťou (dĺžka približne 4,7 m).

Spoločnosť GM zatiaľ neposkytla podrobné technické údaje, ale z fotografií už teraz vyplýva, že Equinox EV má pôsobivý rázvor a krátke previsy. Hlavným nosným prvkom je trakčný akumulátor umiestnený medzi nápravami, ku ktorému sú vpredu a vzadu pripevnené pomocné rámy. Odpruženie je plne nezávislé. Batožinový priestor so sklopenými zadnými sedadlami má objem 1 614 litrov.

Základná verzia  1LT Chevrolet Equinox EV
Základná verzia  1LT Chevrolet Equinox EV

Základná verzia Chevrolet Equinox EV bude mať pohon predných kolies (FWD) s elektromotorom s výkonom 210 k. a 328 Nm. Verzia s pohonom všetkých kolies eAWD bude mať dva motory s kombinovaným výkonom 290 k a 469 Nm. Podľa výpočtov vývojárov tento crossover zrýchli na 60 mph (97 km/h) za šesť sekúnd a povolená hmotnosť ťahaného prívesu je 680 kg. K dispozícii je režim jazdy s jedným pedálom, v ktorom sa zrýchlenie a spomalenie riadi stupňom stlačenia pedálu akcelerátora.

Chevrolet Equinox EV verzia  3RS
Chevrolet Equinox EV verzia  3RS

Kapacita trakčných batérií zatiaľ nebola uvedená, ale verzia s pohonom predných kolies (FWD) bude mať na výber z dvoch kapacít s menovitým dojazdom 402 a 483 km. Verzia s pohonom všetkých štyroch kolies (AWD) dokáže na jedno nabitie prejsť 451 km. Štandardná výbava umožňuje nabíjanie jednosmerným prúdom (DC) s výkonom 150 kW a z nabíjačky na striedavý prúd (AC) s výkonom 11,5 kW. Ako voliteľné príslušenstvo je k dispozícii nabíjačka na striedavý prúd (AC) s výkonom 19,2 kW.

interiér Chevrolet Equinox EV verzie 1LT

Už v základnej konfigurácii 1LT bude mať Chevrolet Equinox EV virtuálne prístroje, multimediálny systém s 11-palcovou obrazovkou, jednozónovú klimatizáciu, 19-palcové kolesá, automatické brzdenie a systém udržiavania v jazdnom pruhu. Nemá však vyhrievané predné sedadlá ani zrkadlá. To všetko sa dodáva vo verzii 2LT – spolu so svetelnou lištou LED po celej šírke prednej časti.

interiér Chevrolet Equinox EV verzie 3LT

Vo výbave nájdete zväčšenú 17,7-palcovú obrazovku multimediálneho systému, projekčný displej, elektrický pohon a ventiláciu predných sedadiel, vyhrievaný volant a zadné sedadlá, dvojzónovú klimatizáciu, kamery s výhľadom do všetkých strán a adaptívny tempomat. V ponuke je aj druhá úroveň autopilota Super Cruise, ktorá umožňuje jazdu “bez rúk”: na jeho prevádzku je už schválených 640-tisíc kilometrov diaľnic v USA a Kanade.

interiér Chevrolet Equinox EV

Chevrolet Equinox EV sa bude vyrábať v tom istom mexickom závode, kde sa vyrába aj benzínový Equinox. Predaj sa však začne až na jeseň 2023 a najprv bude na trhu dostupná len verzia 2RS. Ostatné varianty budú uvedené na trh na jar 2024. Už teraz sa však deklaruje, že ceny budú začínať približne od 30-tisíc dolárov. Je to naozaj zaujímavá ponuka v skutočnosti teraz aj kompaktný Chevrolet Bolt hatchback stojí najmenej 31 500 dolárov a najjednoduchšia Tesla (sedan Model 3 so zadným pohonom) – 48 000 dolárov. Benzínový Equinox je však stále lacnejší: od 26300 dolárov.

Na záver

Americké vládne investície do priemyslu prinášajú svoje ovocie okrem iného aj v pekných, výkonných a relatívne dostupných elektromobiloch, ktoré tamojší priemysel začína produkovať. Kedy sa aj “bruselské tliachanie” o zelenej ekonomike pretaví do podobne zaujímavých áut? Prémiové elektromobily od Porsche, či Audi, začínajúce s cenovkami vysoko nad 100.000 eur, skutočne nie sú pre každého! A bez cenovo dostupných elektrických áut v strednej triede sa o znižovaní emisii môže iba “tliachať”!

Zdroj: chevrolet, autoreview