Čínsky elektromobil (Nezha) Neta S bude ďalší konkurent Tesle Model 3

Počet konkurentov Tesly Model 3 rýchlo rastie pričom najčastejšie takéto elektromobily nesú logá čínskych značiek. Najnovšou novinkou je elektrický štvordverový sedan Nezha (Neta) S, ktorý bol predstavený v sériovej podobe po koncepte 2020 Eureka 03 a prototype Neta S z roku 2021. Elektromobil Nezha (Neta)  S sa plánoval predstaviť v rámci autosalónu v Pekingu. Z dôvodu odloženia podujatia debutoval sedan online.

Neta ( na čínskom trhu Nezha) je pomerne mladá značka vytvorená v roku 2018 spoločnosťou Hozon Auto. Jeho produktovú líniu plne elektrických áut tvorí malé mestské autíčko N01,  dve SUV s názvom Neta U a Neta V, ku ktorým nedávno pribudol aj sedan. Sériová verzia úplne opakuje štýl minuloročného konceptu. Model Neta  S  by sa mal podľa vedenia spoločnosti stať vážnym konkurentom pre modely Xpeng P7, NIO ET7 a Zhiji L7.

Vonkajší dizajn novinky má veľmi výraznú „DNA“ čínskej dizajnérskej školy. Elektrický sedan Neta S dostane viacúrovňovú optiku predných svetiel, štýlové prívody vzduchu, zakrivené blatníky, zadné LED svetlá na celú šírku auta, integrovaný spojler, nenápadný difúzor a klesajúcu líniu strechy. Elektromobil bude mať vynikajúci koeficient odporu vzduchu – len 0,23. Dizajnový štýl Neta S má nádych futurizmu. Z boku je línia sedanu karosérie veľmi dynamická. Viaclúčové zliatinové disky umocňujú športový pocit zo sedanu. Rozmery Neta S sú : dĺžka 4800 mm x šírka 2000 mm x výška 1400 mm. Rázvor náprav dosahuje 2900 mm. (na porovnanie – Tesla model 3 má rozmery: 4751 mm x 1924 mm x 1624 mm pri rázvore 2890 mm).

 Elektrický sedan je postavený na firemnej platforme, ktorá bola uvedená na trh minulý rok. Mimochodom, je to vlastný vývoj spoločnosti HOZON, čo vzbudzuje dôveru investorov spoločnosti, medzi ktorými sú okrem profesionálnych investičných spoločností aj batériový gigant CATL a BAIC Production and Investment. Hodnotenie investičnej atraktivity a spoľahlivosti od svetového lídra vo výrobe batérií stojí za veľa. Dá sa dokonca povedať, že CATL si „pestuje“ nového veľkého spotrebiteľa svojich batériových produktov.

modulárna platforma Shanhai od HOZON Auto

Elektrický sedan je postavený na novej modulárnej architektúre Shanhai, ktorá podporuje plne elektrické (BEV), ako aj auto s motorovým predlžovačom dojazdu (EREV). Na jedno nabitie prejde čistý elektromobil (BEV) v štandardnej verzii približne 800 km. Dojazd novinky s prídavným motor-generátorom (EREV) dosahuje 1100 km.  

Elektromotor použitý v modeli Neta  S  bude mať účinnosť viac ako 92 % pri spotrebe iba 12 kWh na 100 km, vďaka čomu bude o 33 % účinnejší, ako uvádza NIO pre svoj ET7. Verzia s dvojmotorovým pohonom všetkých kolies bude produkovať výkon 343 kW (460 koní) a krútiaci moment 600 Nm. V ponuke budú tiež verzie s jednomotorovým pohonom zadných kolies. V budúcnosti Hozon predstaví aj crossovery a minivany na rovnakej architektúre.

Jedným z dôvodov ambície konkurovať modelom ako sú: Tesla model 3, Xpeng P7, NIO ET7 a Zhiji L7, je podľa tvorcov tohto elektromobilu systém tepelného manažmentu batériových zdrojov Hozon EPT4.0. Tento systém  má byť najlepší vo svojej triede s účinnosťou okolo 95 %. Keďže životnosť trakčnej batérie elektrického vozidla do značnej miery závisí od stabilného teplotného režimu batérie, v Neta  S výrobca implementoval schému „vysoko integrovaného tepelného čerpadla s vodným obehom“. To by malo poskytnúť stabilný výkon, lepšiu výdrž a energetickú účinnosť batérie a popri tom zabezpečí dlhšiu životnosť batérie, najmä pri intenzívnom používaní elektromobilu v zime.

Inteligentný riadiaci systém auta je podporovaný platformou Huawei MDC s výpočtovým výkonom 200TOPS, ktorý sa opiera o informácie poskytnuté z 2 LiDARov, 13 kamier vrátane 2 predných 8Mpx kamier, 9 kamier kruhového obzoru auta, 5 radarov  milimetrového rozsahu a 12 ultrazvukových senzorov, ktoré umožnia autonómne riadenie 4. úrovne v ktorom je zásah vodiča potrebný len za veľmi zlých podmienok na ceste.

Interiér elektrického sedanu je však konzervatívnejší, ako jeho exteriér, no zároveň kombinuje minimalizmus s obvyklou zostavou ovládacích prvkov a informačného displeja. Dizajnéri auta našli zlatú strednú cestu – nie je tu žiaden „teslovský“ spartanizmus po vzore modelu 3, ale ani pocit, že ste v kokpite vesmírnej lode. Všetko s mierou a vo vzájomnej harmónii.

V interiéri elektromobilu sa nachádza veľký multimediálny dotykový displej s veľkosťou približne 17 palcov v kombinácii s virtuálnym prístrojovým panelom, projekčným displejom a prídavným dotykovým displejom pre spolujazdca. K dispozícii je trendový 1216W audio systém s 21 reproduktormi, vrátane 1 subwoofera, 4 stropných reproduktorov, 4 reproduktorov v opierkach hlavy, 12 hlavných reproduktorov a 1 reproduktora, ktorý vytvára príjemné audiovizuálne efekty pre cestujúcich. O pohodlie cestujúcich sa postarajú vyhrievané, ventilované a masážne sedadlá. Materiály interiéru prezentujú luxus prináležiaci o triedu vyšším autám. Na výrobu dielov interiéru bola použitá Alcantara, koža, drevo a kovové doplnky.

Neta S uháňa k svojim zákazníkom, možno raz aj na Slovensku

Ceny na tento zaujímavý elektrický sedan budú zverejnené asi až pred začiatkom jeho predaja, ktorý je naplánovaný na 4. kvartál 2022. Ak to s cenovkou nepreženú, Neta S núdzu o zákazníkov mať určite nebude.

Zdroj : Hozon Auto