Denza N7 – elektrické SUV s technológiami BYD
Spoločnosť Denza bola pôvodne založená v roku 2012 ako spoločný podnik medzi spoločnosťami BYD a Daimler. V roku 2021 sa Daimler z dôvodu nízkeho predaja áut dištancoval od spoločného podniku a znížil svoj podiel v spoločnom podniku na 10 %. V súčasnosti vlastní BYD 90% podielu a sama vyvíja modelový rad Denza. V súčasnosti Denza zahŕňa iba jedno vozidlo, ktorým je MPV D9 . Ale čoskoro k Denze N7 pribudne aj nové elektrické SUV s označením D9.
Denza N7 je SUV kupé od BYD , ktoré je zrejme pripravené na sériovú výrobu, nakoľko sa jeho obrázky a technické údaje už objavili v katalógu čínskeho ministerstva priemyslu a informačných technológii (MIIT), čo je na miestnom trhu nevyhnutná operácia pred uvedením na trh.
Denza N7 je SUV-kupé založené na koncepte Denza Inception , ktorý bol predstavený v polovici roku 2022. Vzhľad sériového vozidla vo všeobecnosti zostáva v súlade s konceptom. V skutočnosti existuje len málo viditeľných rozdielov, ako sú mierne pozmenené nárazníky a jednotka zadných svetiel. Denza N7 môže byť vybavená dvoma LiDAR senzormi v prednom nárazníku na obvyklom mieste hmlových svetiel.
Denza N7 je SUV strednej triedy s rozmermi 4860mm na dĺžku, 1935mm na šírku, 1602mm na výšku a rázvorom 2940 mm. Svojou veľkosťou sa umiestňuje blízko modelu Nio EC6 , alebo pre našich motoristov známejším modelom – presne medzi BMW X4 a BMW X6. Malé vozidlo to teda rozhodne nie je. Navyše to vôbec nie je ľahké vozidlo. Jeho pohotovostná hmotnosť dosahuje v závislosti od pohonného ústrojenstva 2 280 – 2 440 kg. Čo sa týka hrubej hmotnosti, tá sa pohybuje v rozmedzí 2 655 – 2 815 kíl. Základná úroveň Denza N7 má kolesá rozmeru 235/50 R19 alebo 255/45 R19. Vyššie stupne výbavy dostali kolesá 245/45 R20. Jeho presnú svetlú výšku nepoznáme, no nájazdový a výjazdový uhol Denza N7 je 16, respektíve 19 stupňov.
Základná Denza N7 má jeden elektromotor s výkonom 230 kW (313 k), vyrábaný spoločnosťou Nanjing BYD Auto s označením TZ200XYC a je to ten istý, ako poháňa aj sedan BYD Seal. A nie je to veľké prekvapenie, keďže Denza N7 stojí na e-platforme BYD 3.0. Pokiaľ ide o najvyšší stupeň výbavy Denza N7, ten bude mať dva elektromotory s kombinovaným výkonom 389 kW (530 k). Pohonné ústrojenstvo tejto verzie je tiež podobné ako BYD Seal.
Pohonnú jednotku elektromobilu Denza N7 budú energiou zásobovať batérie typu LFP vyrobené spoločnosťou FinDreams Industry, dcérskou spoločnosťou BYD. Vzhľadom na to, že elektromotory Denza N7 sú podobné BYD Seal, jej batérie môžu mať rovnakú kapacitu. Pravdepodobne pôjde o dve možnosti: s kapacitou 61,4 kWh a 82,5 kWh. Podľa oficiálneho oznámenia je Denza N7 vybavená jedinečnou novou technológiou kontroly teploty batérie, ktorá optimalizuje jazdný a nabíjací proces čisto elektrických vozidiel pri nízkych teplotách. Bolestivé body ako pomalé nabíjanie pri nízkych teplotách a výrazne znížená výdrž batérie v mrazoch by mali byť minulosťou.
Interiér zatiaľ nebol odhalený, ale ak bude rovnako príťažlivý, ako exteriér auta, o predajný úspech sa značka obávať nemusí. Podľa už skôr zverejnených informácií bude Denza N7 oficiálne predstavená v priebehu tohto roka.
Zdroj: carnewschina