Denza N8 – SUV od BYD prichádza v plne elektrickej aj hybridnej verzii
Denza bola predtým spoločným podnikom Mercedesu a BYD, ale nikdy nebola veľmi úspešná. Po desiatich rokoch, v decembri 2021, Mercedes opustil spoločný podnik a ponechal si len 10 % podiel. A keď značku prevzal BYD, veci sa začali rýchlo hýbať.
Denza je v súčasnosti jednou z troch prémiových značiek BYD. Ďalšími dvoma sú YangWang a Fang Cheng Bao . YangWang je najdrahšia značka v cenovej úrovni milión juanov s off-roadovým SUV U8 , za ním nasleduje značka Fang Cheng Bao strednej triedy. Denza je umiestnená pod Fang Cheng Bao, ale nad automobilmi značky BYD v cenovom segmente 300 000 – 400 000 juanov. Model N8 je tretie auto pod značkou Denza a druhé v sérii N po fastbacku N7 , ktoré konkuruje modelom Zeekr 001 a Nio ET5T . Prvým autom obnovenej značky Denza je MPV D9 .
Denza N8 je v skutočnosti pokusom dať druhý život projektu Denza X, to znamená, že novinka je založená na rovnakom BYD Tang, ale už v preštylizovaných verziách modelu 2021-2022. Denza N8 je o niečo dlhšia ako BYD Tang a je umiestnená ako luxusnejší, prémiový model. Denza N8 má svoj vlastný predný a zadný štýl, elegantnejšie bočné proporcie a množstvo jedinečných detailov interiéru, hoci rozloženie hlavných ovládacích prvkov je na oboch súvisiacich modeloch identické.
Celková dĺžka Denza N8 je 4949 mm, šírka 1950 mm, výška 1725 mm, rázvor 2830 mm. Predné zavesenie je typu McPherson, zadné je nezávislé viacprvkové. Kabína môže mať 5, 6 alebo 7 sedadiel.
Denza N8 vo verzii PHEV je založená na hybridnom systéme DM-p od BYD s 1,5-litrovým spaľovacím motorom s výkonmi 102 kW a krútiacim motorom 231 Nm a má dve hybridné verzie: verzia s pohonom predných kolies (FWD) je vybavená 1,5-litrovým benzínovým turbomotorom s výkonom 102 kW (139 k) a elektromotorom s výkonom 160 kW (217,5 k). Verzia s pohonom všetkých kolies (4WD) je doplnená o zadný elektromotor s výkonom 200 kW (272 k). Jeho maximálna rýchlosť je 190 km/h so zrýchlením z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy. Jeho priemerná spotreba paliva je 6,45 l/100 km (pohon všetkých štyroch kolies) a spotreba elektrickej energie je 18,2 kWh/100 km. Vozidlo je tiež vybavené inteligentným systémom ovládania karosérie Disus-C od BYD, ktorý pridáva autu ďalšie schopnosti v teréne.
Elektromotory v Denza N8 vo verzii PHEV sú napájané batériou BYD Blade s kapacitou 45,8 kWh, ktorá ponúka dojazd na čisto elektrický pohon (NEDC) 216 km a kombinovaný dojazd 1 030 km s plnou nádržou. Denza N8 podporuje pomalé aj rýchle nabíjanie (ale výkonom iba 90 kW). Okrem toho sa vozidlo štandardne dodáva so systémom mobilnej elektrárne V2L dodávajúcou výstupný výkon až 6 kW, s ktorou sa vozidlo používa ako prenosný zdroj elektriny na napájanie napr. náradia, či domácich spotrebičov.
K dispozícii sú aj dve elektrické verzie (zvonku sa od hybridných líšia hladkým panelom na mieste masky chladiča): jednomotorová verzia s elektromotorom na prednej náprave (FWD) s výkonom 230 kW (313 k) a dvojmotorová verzia s pohonom všetkých kolies (4WD), pri ktorom je k výkonu predného elektromotora 230 kW (313 k) pridaný aj zadný s výkonom 200 kW (272 k). Informácie o kapacite batérie zatiaľ nie sú k dispozícii.
23. augusta 2023 začala značka Denza s dodávkami svojho SUV N8 . Ponúka 6 a 7-miestne varianty a je dodávaný ako variant BEV alebo PHEV . Denza N8, ktorá začala s dodávkami, je vo verzii PHEV a začína na 319 800 juanov (približne 40 593 eur). Existujú dve úrovne výbavy, jedna za 319 800 juanov (40 593 eur) a druhá za 326 800 juanov (41 481 eur); pohonné ústrojenstvo je u oboch verzii rovnaké, rozdiel je však vo výbave.
Zdroj: carnewschina