Denza X – elektrické dieťa Daimleru a BYD
Hrôza obchádza európskych výrobcov áut. Kto by pred 20 rokmi uveril, že takí giganti ako Volvo, Jaguar-Land Rover a iní, budú vo vlastníctve čínskych a indických automobiliek. Brali by to ako zlý vtip, ak by vtedy niekto tvrdil, že značky ako VW, Mercedes-Benz , si budú zakladať spoločné podniky na výrobu áut s vtedy neznámymi čínskymi spoločnosťami. No dnešná skutočnosť je práve taká!!!
Kým donedávna sa plagiátorstvom živili prevažne čínske spoločnosti, nový produkt spoločného podniku Mercedes-Benz a BYD pod názvom DENZA X, sa ukazuje byť luxusnejšou kópiou už vyrábaného BYD Tang 600 EV!!!
Prvým trhom, ktorý dostane tento crossover, bude Čína a po niekoľkých mesiacoch príde do Európy. Samotný crossover bude k dispozícii v dvoch verziách.
Prvá verzia je hybrid založený na spaľovacom motore. Ale druhá verzia crossoveru, ktorá bude najrozšírenejšia, je úplne elektrická modifikácia.
Technické parametre
Rozmery Denza a Tangu sú rovnaké: dĺžka – 4890 mm (20), šírka – 1950 (10), výška – 1725 (5), rázvor kolies – 2820 mm. Rozmer pneumatík je rovnaký – 255/50 R20, 265/40 R22.
Čisto elektrická Denza X má o niečo horšie parametre ako Tang EV, pretože má iba jeden elektrický motor s výkonom 180 kW (245 k, s krútiacim momentom 330 Nm), zatiaľ čo originál má dva (490 k, 660 Nm). Dojazd auta v zastaranom cykle NEDC dosahuje 520 km.
Interiér
A ak zvonku v dizajne crossoveru Denza X nevidíte s Mercedesom veľa spoločných čŕt, až na samotný štítok na prednom blatníku, keď sa dostanete do interiéru, okamžite pochopíte, že nemecká spoločnosť tu priložila svoju ruku .
V interiéri chápete, že vás obklopuje kvalita. A táto kvalita pochádza od Mercedesu. Samotný predný panel je veľmi podobný tým v modeloch nemeckej značky. Prechod z centrálneho tunela na predný panel, okrúhle vzduchové kanály, volant a elektrické nastavenie sedadla. To všetko je Mercedes, ktorý je veľmi zreteľne čitateľný v interiéri crossoveru Denza X.
Jedna vec tu však rozhodne nie je nemecká. Je to veľký, alebo skôr obrovský, multimediálny systémový tablet, ktorý riadi všetky systémy crossoveru.
Denza X, ktorá získala sériovú podobu, neskrýva skutočnosť, že za týmto dizajnom stojí Mercedes Benz. Spoločnosť je na to veľmi hrdá a nový crossover dokonca ozdobila znakom Mercedes. A to naznačuje, že máme čo do činenia so špičkovým autom.
Na záver – ceny
Pôvodný jednomotorový BYD vo verzii EV600 stojí od 32 500 Eur (po prepočte aktuálnym kurzom NBS), dvojmotorový EV600D – od 36 250 EUR (po prepočte aktuálnym kurzom NBS). Napriek svojim vysokým cenám si model Tang EV600 v roku 2018 našiel 62 078 majiteľov. Denza X je zreteľne nacielená na klientelu, ktorá za luxus vie niečo doplatiť ! Spoločné dieťa Mercedesu a BYD – elektrické SUV Denza X vo výbave Ultimate začína na cene takmer 44 tisíc Eur. Ako sa bude predávať – uvidíme!
Zdroj:
autoreview