Denza Z9 – sedan od BYD s cenou od 43 798 eur vstupuje na čínsky trh

Denza, prémiová značka BYD ,  uviedla na trh sedan Z9, sesterský model hatchbacku Z9GT, ktorý bol uvedený na trh v septembri 2024. Denza Z9 je k dispozícii vo variantoch PHEV a BEV a jeho trojmotorový pohon umožňuje vozidlu šprint z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy.

Denza uviedla na trh elektrifikovaný sedan Z9 v prvý deň autosalónu v Guangzhou v roku 2024 a ponúka ho vo variante plug-in hybridného elektrického vozidla (PHEV) a batériového elektrického vozidla (BEV) za počiatočnú cenu 334 800 juanov (približne 43 798 eur podľa aktuálneho kurzu NBS), rovnakú ako Z9GT.

Denza Z9 PHEV sa ponúka v 3 variantoch s počiatočnou cenou 334 800 juanov (43 798 eur), 364 800 juanov (47 722 eur)a 414 800 juanov (54 263 eur). Denza Z9 BEV sa ponúka v 2 variantoch s počiatočnou cenou 354 800 juanov (46 414 eur) a 384 800 juanov (50 339 eur).

Denza Z9 si zachováva dizajn uzavretej prednej masky s delenými svetlometmi a prehnane nižším prívodom vzduchu. Plne elektrické a plug-in hybridné verzie majú mierne odchýlky v konštrukcii otvoru nasávania vzduchu. Zadná časť modelu Denza Z9 má tradičný sklon sedanu s elegantnejšou líniou strechy v porovnaní s dizajnom kombi Z9 GT. Zadné svetlá majú osemskupinový dizajn bodových LED svetiel, identický s tým na Z9 GT.

Denza Z9 je sedan triedy D, pričom  variant BEV a variant PHEV majú mierne odlišné rozmery:

Denza Z9 PHEV meria 5 235 mm na dĺžku, 1 990 mm na šírku a 1 500/1 518 mm na výšku s rázvorom 3 125 mm.

Denza Z9 BEV meria na dĺžku 5 180 mm,  šírku 1 990 mm a výšku 1 500/1 518 mm pri rázvore 3 125 mm.

Rovnako ako Denza  Z9GT, aj Z9 sa štandardne dodáva s technológiou BYD e 3 , ktorú možno považovať za zjednodušenú verziu technológie e⁴ od BYD, ktorá bola vytvorená pre ultraluxusné autá. Pohonný systém 3 je založený na architektúre Xuanji a prináša trojmotorový elektrický pohon vozidla, pričom jeho  dva elektromotory sú na zadnej náprave spolu s dvojmotorovým nezávislým riadením zadných kolies.

Predný motor Denza Z9 BEV má maximálny výkon 230 kW a maximálny krútiaci moment 430 Nm. Oba zadné motory majú maximálny výkon 240 kW a maximálny krútiaci moment 360 Nm. Pohonné ústrojenstvo umožňuje vozidlu zrýchliť z 0 na 100 kilometrov za hodinu za 3,4 sekundy. Čisto elektrická Denza Z9 BEV je napájaná batériou BYD Blade s kapacitou 100 kWh a má dojazd 630 km podľa testovacej metodiky CLTC.

Predný motor Denza  Z9 PHEV má maximálny výkon 200 kW a maximálny krútiaci moment 315 Nm. Oba zadné motory majú maximálny výkon 220 kW a maximálny krútiaci moment 360 Nm. Elektrická energia do elektromotorov pre Denzu  Z9 PHEV dodáva preplňovaný benzínový motor 2,0 T s výkonom 152 kW a krútiacim momentom 325 Nm. S týmto pohonným ústrojenstvom dokáže Z9 PHEV zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy. Denza Z9 PHEV je napájaná 38,5 kWh Blade batériou zabezpečujúcou 201 kilometrov len na elektrický pohon a kombinovaný dojazd 1 101 kilometrov na plnú nádrž paliva a plné nabitie trakčnej batérie.

Dizajn interiéru Denza Z9 nadväzuje na celkový štýl Denza Z9 GT s malými úpravami. Prístrojová doska sa vyznačuje rovnými líniami s chrómovými prvkami a detailmi s kresbou dreva. Interiér obsahuje štvorramenný multifunkčný volant, plne digitálny prístrojový panel a veľké ovládacie obrazovky pre stredový tunel   a pred spolujazdcom. Kľúčovým rozdielom oproti Denza Z9 GT je volič jazdných režimov vozidla, ktorý je umiestnený na stĺpiku riadenia.

Pre pasažierov na zadných sedadlách ponúka Denza Z9 obrazovky a rozkladacie stolíky umiestnené na zadnej strane predných sedadiel. Nastaviteľné opierky nôh sú k dispozícii aj na zadných sedadlách.

Denza uviedla na trh 20. septembra Z9GT , prvý model vo svojej sérii Z, dostupný aj v troch variantoch PHEV a dvoch variantoch BEV.

Zdroj: cnevpost