Dongfeng eπ 007- elektrický sedan novej podznačky Dongfeng Corporation
Čínska korporácia Dongfeng má ťažkosti: v prvej polovici tohto roka sa jej podarilo predať “iba” 770-tisíc osobných áut, čo je o 23 % menej ako v rovnakom období roku 2022. Manažéri spoločnosti dali hlavy dokopy a našli východisko z tejto situácie vo zvýšení jej prítomnosti v rýchlo rastúcom segmente elektrifikovaných automobilov. Podľa plánu už v roku 2025 bude chcieť Dongfeng predať viac ako 1 milión elektrických vozidiel a nabíjateľných hybridov (sľúbených je 21 nových modelov)! K dosiahnutiu takýchto ambicióznych cieľov by mala pomôcť nová podznačka eπ.
Prvé písmeno nezvyčajnej skratky “e” sa vzťahuje na slová „elektrický“, „energia“ a „emócia“ a matematická konštanta π symbolizuje „skúmanie neobmedzených možností“. Nová podznačka bude pôsobiť pod krídlami materskej značky Dongfeng a v hierarchii celého koncernu sa bude nachádzať tesne pod známou samostatnou značkou elektrifikovaných vozidiel Voyah. Tvorcovia označujú eπ za prémiovú značku pre mládež a tomuto polohovaniu zodpovedá aj debutový model Dongfeng eπ 007.
Dizajn elektrického sedanu je typický pre tento segment: vyhladené aerodynamické tvary a ostré uhly sa nachádzajú iba v poctivo zapracovaných detailoch, ako sú dravé svetlomety, agresívne nárazníky a prepracované kolesá. Nové auto má bezrámové nožnicové dvere a elektricky vysúvateľné zadné krídlo, čím sa koeficient odporu vzduchu dostal na vynikajúcu hodnotu 0,209 Cd. Sedan eπ 007 je založený na platforme Dongfeng Quantum Architecture. Je jednoduchší ako modely Voyah (napríklad chýba vzduchové pruženie), ale má 800-voltovú elektrickú sústavu, čo sa pozitívne prejaví na energetickej účinnosti (deklarovaná spotreba je iba 11,9 kWh na 100 km) a rýchlosti nabíjania batérie. Z rýchlej DC nabíjacej stanice bude nabíjanie z 30 na 80 percent trvať 26 minút.
Model eπ 007 je umiestnený ako sedan strednej veľkosti s rozmermi 4880 mm na dĺžku, 1895mm na šírku, 1460 mm na výšku a rázvorom 2915 mm, ktorý je zameraný na mladšiu spotrebiteľskú skupinu. Pohon elektromobilu pochádza zo systému hnacieho ústrojenstva Dongfeng Mach E, ktorý je k dispozícii v jednomotorových a dvojmotorových verziách. Jednomotorové verzie s pohonom zadnej nápravy (RWD) majú verziu s nízkym výkonom, ktorý má elektromotor s výkonom 160 kW a verziu s vysokým výkonom s osadeným elektromotorom s výkonom 200 kW.
Dvojmotorová verzia s pohonom všetkých kolies (4WD) je vybavená dvoma elektromotormi s výkonom každého z nich 200 kW. Sumárny výkon sústavy motorov je 400kW a táto verzia má oficiálny čas zrýchlenia 0 – 100 km/h za 3 sekundy. Batéria je lítium-železofosfátového typu. Model s motorovým predlžovačom dojazdu (EREV) má komplexný dojazd 1 200 km.
Interiér je plne v súlade s novými trendmi a má architektúru so samostatnými obrazovkami pre prístrojový panel a multimediálny systém. Okrem toho sa celý rad vozidiel eπ 007 štandardne dodáva s pokročilým asistenčným systémom riadenia úrovne 2+ podporovaným 31 senzormi vnímania, ktorý dokáže samostatne realizovať funkcie, ako je parkovanie uložené v pamäti a vyhýbanie sa prekážkam.
Podrobné charakteristiky všetkých verzií budú zverejnené bližšie k začiatku predaja. Očakáva sa, že predobjednávky na sedany Dongfeng eπ 007 budú otvorené do konca tohto roka a plný predaj sa začne v roku 2024. Po spustení do výroby bude eπ 007 súťažiť o priazeň zákazníkov s modelmi BYD Han a Changan Qiyuan A07.
Zdroj: carnewschina