Dongfeng eπ 008 – jediná voľba je druh pohonu- EV alebo EREV

14. júna 2024 bol uvedený na trh Dongfeng eπ 008 vo verzii batériového elektrického vozidla (BEV) a aj verzii s motorovým predlžovačom dojazdu (EREV). Snáď najväčším prekvapením dnešného dňa je, že kupujúci majú jednoducho jednu možnosť výberu– buď chcú BEV alebo EREV – pričom obe verzie pohonu stoja rovnako 216 600 juanov (približne 27 938 eur). Táto cena je veľmi podobná tomu, za čo spoločnosť Li Auto začala predávať svoj model Li L8 a cieľom eπ 008 je zrejme konkurovať tomuto veľmi úspešnému modelu.

Tieto dve verzie pohonu Dongfeng eπ 008 sú známe ako 210 Max a 636 Max a  tieto čísla predstavujú dojazdy vozidla na čisto elektrický pohon. Ide o druhé auto v modelovom rade, ktoré nadväzuje na sedan eπ 007 .

Vonkajší dizajn Dongfengu eπ 008 má typické črty elektrického SUV. Predná maska auta je z dôvodu minimalizácie aerodynamických odporov uzavretá s príkladne zakomponovanými svetlami a malým spodným prívodom vzduchu pod prednú kapotu. Na bokoch karosérie sú skryté kľučky dverí. Čierny lak na stĺpikoch B, C a D spolu so spodnou časťou dverí  pomáha zmenšiť vizuálny objem veľkého SUV. Na zadných dverách je priebežné zadné svetlo. Model eπ 008 meria 5002 mm na dĺžku, 1972mm na šírku a 1732 mm na výšku, pričom rázvor náprav je 3025 mm, čo vozidlo radí medzi pomerne veľké SUV rozmerovo porovnateľné s konkurenčným elektrickým SUV Kia EV9. Vozidlo je k dispozícii iba s 21-palcovými kolesami, ktoré majú celkom štýlové zliatinové disky.

Plne elektrická verzia využíva jediný motor namontovaný na zadnej náprave, ktorý má maximálny výkon 200 kW a dokáže dodať krútiaci moment až 340 Nm. Vo verzii s predĺženým dojazdom zostáva nastavenie elektromotora rovnaké, ale je tu aj štvorvalcový motor DFMC15TE3 1,5T, ktorý funguje ako predlžovač dojazdu. Maximálny výkon spaľovacieho motora je 108 kW a Dongfeng uvádza jeho tepelnú účinnosť na úrovni 45,18 %.

Dojazd verzie BEV je 636 km a to z 82,28 kWh batérie. EREV má dojazd na elektrický pohon 210 km a kombinovaný dojazd 1300 km – batéria má kapacitu 34,32 kWh. Obe verzie používajú lítium-železofosfátové batérie.

Čo sa zdá byť pri Dongfeng eπ 008 zaujímavejšie, je interiér. Šesťmiestne auto má usporiadanie sedadiel  2+2+2 a je dostupné v troch farbách: béžovej, čiernej a červenej. Červená možnosť je obzvlášť odvážna pre čínske SUV. Za volantom je 8,8-palcový prístrojový panel a nechýba ani plávajúca 15,6-palcová obrazovka infotainmentu.

Bilibili, Kuaishou, Tencent Video a Douban Reader sú len niektoré z aplikácií podporovaných jednotkou infotainmentu. Vpredu je okrem volantu veľmi málo tlačidiel. Okná majú dvojvrstvové laminované zvukotesné sklo. Na stredovom tuneli sa nachádza duálna 50W podložka na bezdrôtové nabíjanie telefónu. Vozidlo má 64-farebné ambientné osvetlenie. K dispozícii je tiež stereo systém s 20 reproduktormi a auto dostane streamovacie spätné zrkadlo.

Pre predného spolujazdca je k dispozícii sedadlo s nulovou gravitáciou, čo znamená, že sedadlo možno sklopiť do takmer vodorovnej polohy. Sedadlá v predných dvoch radoch majú tiež funkcie vyhrievania, ventilácie a masáže. V zadnej časti stredovej konzoly je umiestnená chladnička, ktorá sa vysúva pre cestujúcich v druhom rade, ktorí môžu využívať aj sklopné stolíky namontované na zadnej strane predných sedadiel a 15,6-palcovú zábavnú obrazovku, ktorá sa vyklápa zo strechy.

O treťom rade sedadiel Dongfeng tvrdí, že vzdialenosť bedrového bodu sedadla od strechy je takmer 1000 mm. Cestujúci v treťom rade tiež získajú nabíjací port, lampu na čítanie a držiak na poháre. Batožinový priestor má maximálny objem 783 litrov. Cestujúci majú k dispozícii panoramatické strešné okno s plochou 4,9 .

Hoci auto nemá Lidar, má sadu senzorov a ponúka vysokorýchlostný systém NOA spolu s funkciou parkovania v pamäti.

Na obmedzený čas rôzne stimuly znižujú cenu Dongfeng eπ 008 na 188 600 juanov (24 326 eur). Dodávky vozidla  začnú už tento mesiac.

Zdroj: carnewschina