Dongfeng eπ 008 – predpredaj elektrického SUV začal v Číne od 28 341 eur

Čínska automobilová spoločnosť Dongfeng Aeolus predstavila svoju novú značku elektrických vozidiel  v apríli minulého roka na autosalóne v Šanghaji. je umiestnená ako prémiová značka pod radom Voyah spoločnosti Dongfeng a snaží sa zaujať trh štýlovým dizajnom a technologicky vyspelými elektrickými vozidlami. Prvým modelom uvedeným na trh pod značkou bol sedan  eπ 007 , ktorý sa začal predávať 14. marca 2024.

Na prebiehajúcom autosalóne v Pekingu bola čínskym automobilovým gigantom Dongfeng predstavená novinka, ktorá sa v dohľadnej budúcnosti môže objaviť aj na slovenskom trhu. Pred pár dňami značka eπ Dongfeng otvorila predpredaj na svoje elektrické SUV 008 s cenovým rozpätím 220 000 – 250 000 juanov ( približne 28 341 32 206 eur), ktoré bude dostupné vo verzii batériového elektrického vozidla (BEV) a tiež vo verzii s motorovým predlžovačom dojazdu (EREV). Oficiálne spustenie predaja bude v júni tohto roku. Model eπ 008 je po eπ 007 druhým modelom radu . Od 25. apríla do 31. mája môžu spotrebitelia, ktorí zadali rezerváciu za 99 juanov (13 eur), využívať výhody v hodnote viac ako 10 000 juanov (1 288 eur).

Podľa pána Chen Haa, zástupcu generálneho riaditeľa Dongfeng Dongfeng  sa model  eπ 008 sa zameriava hlavne na rodinných používateľov. Elektrické SUV  je postavené na základe architektúry Dongfeng a poháňané systémom hnacieho ústrojenstva Mach E od Dongfeng.  Navyše,  spoločnosť Dongfeng plánuje pod označením   uviesť na trh viacero modelov batériových  EV a EREV v segmente trhu 150 000 – 250 000 juanov ( približne 19 320 32 200 eur).

Dongfeng eπ 008 meria 5002 mm na dĺžku, 1972 mm na šírku, 1732 mm na výšku a rázvor náprav je 3025 mm, takže ide o pomerne veľké SUV porovnateľné s konkurenčným elektrickým SUV Kia EV9. Interiér má usporiadanie sedadiel 2+2+2 a jeho vnútro presvetľuje  panoramatické strešné okno s plochou 4,9 ㎡. Dizajnéri poctivo zapracovali aj na aerodynamike auta, keďže pomerne veľké SUV má oficiálny koeficient odporu vzduchu iba 0,268 Cd.

Verzia batériového elektromobilu (BEV) je poháňaná elektromotorom s maximálnym výkonom 200 kW. Spotreba energie na úrovni  14,7 kWh na 100 km je na takto rozmerné auto veľmi dobrá. Batéria poskytuje energiu na dojazd 636 km podľa metodiky CLTC. Maximálna rýchlosť auta je obmedzená na 180 km/h. Verzia s motorovým predlžovačom dojazdu (EREV) je vybavená benzínovým preplňovaným motorom 1,5 T maximálnym výkonom 108 kW, ktorý má vynikajúcu tepelnú účinnosť až 45,18 %. Benzínový motor  nie je mechanicky prepojený s kolesami auta a má iba funkciu generátora elektrickej energie pre batériu a elektromotor  pohonného systému s maximálnym výkonom 108 kW. Čisto elektrický dojazd vozidla je 210 km (CLTC) a komplexný cestovný dojazd je 1 300 km (CLTC). V súčasnosti neboli špecifikácie batérie pre obe verzie oficiálne odhalené.

Interiér auta je  navrhnutý v modernom štýle elektrických vozidiel s minimom  fyzických tlačidiel. Ovládacie funkcie auta sú  integrované do dvojramenného multifunkčného volantu, 8,8-palcového full LCD prístrojového panela a 15,6-palcovej obrazovky centrálneho ovládania multimediálneho systému. Interiér je dostupný v kombinácii troch farieb: béžovej, čiernej a červenej.

Kokpit tiež obsahuje 9,2-palcové digitálne spätné zrkadlo s vysokým rozlíšením, 15,6-palcovú zábavnú obrazovku pre zadných pasažierov, dvojvrstvové laminované zvukotesné sklá, zvukový systém s 20 reproduktormi, sedadlá s nulovou gravitáciou a masážou/vetraním/vyhrievaním.

Do stredovej konzoly zabudovaná mobilná chladnička podporuje ohrev aj chladenie. Vozidlo má batožinový priestor s maximálnym objemom 783 l. Volant má dvojramenný dizajn s plochým dnom, sprevádzaný plne digitálnym prístrojovým panelom a veľkým centrálnym dotykovým displejom. Vozidlo má stredovú plávajúcz konzolu, ktorá poskytuje úložný priestor pod ňou a úložný priestor ponúka aj centrálna priehradka pod lakťovou opierkou.

Značka Dongfeng je už etablovaná aj na Slovensku. Aj keď niektoré importérom ponúkané elektromobily patria už skôr do predchádzajúcej generácie elektrických vozidiel (T5 EVO EV), ktoré v materskej krajine sú už takmer nepredajné, ich ceny na slovenskom trhu sú nastavené veľmi optimisticky ( pre majiteľov spoločnosti), čo sa aj odzrkadľuje na chabých predajných výsledkoch.

Na zadnom bočnom okne je digitálny displej zobrazujúci stav nabíjania

Verme, že cenová politika slovenského zastúpenia značky Dongfeng sa s príchodom nových zaujímavých vozidiel radu na európsky trh radikálne zmení. Aby ľudia na Slovensku neboli odkázaní na dovoz týchto „ojazdeniek“ zo západnej Európy.

Zdroj: kia, carnewschina, , dfmotor