Dongfeng Nammi 01 – EV s dojazdom 430 km, ktoré má prísť na Slovensko

Najväčší sviatok elektromobility v závere tohto roka v čínskom Kantone, priniesol celý rad zaujímavých noviniek. Mediálne najväčšia pozornosť sa upierala na veľké a výkonné elektrifikované vozidlá, ale mnoho zaujímavého sa dialo aj na opačnej strane spektra ponuky. Nie nadarmo, ako tvrdia niektorí prítomní motoristickí novinári, na expozíciách čínskych výrobcov elektrických vozidiel bolo veľmi často počuť nemčinu, ale aj angličtinu a francúzštinu. Európskym výrobcom elektrických vozidiel už dávno zvoní budíček a ak nechcú definitívne stratiť kontakt s najmodernejšími technológiami  v tejto oblasti,  musia veľmi dôkladne sledovať to, čo ponúkajú čínski výrobcovia elektrických áut, ktorí dnes udávajú trendy rozvoja tohto segmentu.

Aj u nás prítomná spoločnosť Dongfeng oficiálne 17. novembra 2023, v prvý deň 21. autosalónu v Guangzhou, otvorila predpredaj čistého elektrického vozidla Nammi 01 s cenovým rozpätím 79 800 – 109 800 juanov (približne 10 177  – 14 003 eur ). Nammi je nová značka elektrických vozidiel v rámci koncernu Dongfeng , ktorá sa zameriava na malé elektrické autá. Nová značka si dala ambiciózny cieľ dosiahnuť do roku 2025 ročný predaj 400 000 kusov áut.

Nammi 01 je prvý model postavený na platforme Dongfeng S3 s rozmermi 4030 mm na dĺžku,1810 mm na šírku, 1570 mm na výšku a rázvorom 2660 mm. Bude teda o len niečo väčší ako pripravovaná elektrická novinka Citroën ë-C3, ktorá sa má vyrábať na Slovensku v závode Stellantis pri Trnave. Celkový tvar Nammi 01 je zaoblený, kompaktný a roztomilý s trojuholníkovými prednými svetlami, elipticky zaoblenými zadnými svetlami, skrytými kľučkami dverí a bezrámovými prednými dverami, ktoré zväčša vidíme vo vozidlách vyššej triedy.

Nammi 01 má pohon predných kolies s maximálnym výkonom elektromotora 70 kW, ktorý dopraje vozidlu maximálnu rýchlosť 140 km/h. Napájanie elektromotora zabezpečuje lítium-železofosfátová batéria s kapacitou 31,45 kWh alebo 42,3 kWh, ktoré analogicky ponúkajú  dve možnosti dojazdu: 330 km a 430 km na jedno nabitie batérie. Podľa informácií deklarovaných čínskym regulátorom MIIT, elektronický systém auta podporuje aj 400V rýchle nabíjanie, ktoré umožní dosiahnuť dojazd 200 km iba po ôsmich minútach nabíjania na rýchlej DC nabíjacej stanici.

Nabíjacie rozhranie sa nachádza na pravom prednom blatníku. Podľa predstaviteľov značky Nammi, na vozidle sú k dispozícii aj pokročilé funkcie asistencie pri riadení úrovne 2. Elektromobil je obutý na päťlúčových zliatinových diskoch a očakáva sa, že v závislosti od konfigurácie ponúkne 16-palcové a 17-palcové ráfiky.

Vnútri má interiér čierno-bielu kontrastnú farebnú schému spárovanú s mriežkovanými vzormi na obložení dverí, ktoré evokujú útulnosť a mäkkosť. Počet fyzických tlačidiel je minimalizovaný len na ovládače na volante vďaka funkciám integrovaným do LCD prístrojového panela a plávajúcej centrálnej obrazovky ovládania multimedálneho systému. Zaujímavo je vyriešená odkladacia skrinka pred spolujazdcom, ktorá sa dá vytiahnuť ako zásuvka. Maximálny objem kufra je po sklopení zadných sedadiel je 945 litrov.

Podľa informácii zverejnených na portáli môjelektromobil, je už známa aj predbežná cena za model Nammi 01 na slovenskom trhu, ktorá by mala byť na úrovni  18 990 € s DPH a batériou 40 kWh. Ak sa informácie našich partnerov potvrdia, bude to ďalší veľmi zaujímavý hráč na chudobnom slovenskom trhu elektrických vozidiel. Je to síce o niečo viac, ako 10 177 – 14 003 za model, ktoré musia našetriť čínski pracujúci, ale i tak patrí veľká vďaka importérovi, ak tento model dovezie a bude predávať na Slovensku za avizovanú cenu. Len na pripomenutie, na našom trhu sú aktuálne najlacnejšími elektromobilmi modely Dacia Spring Electric (20 250 €) a Smart EQ ForTwo (22 726 €). V druhej polovici roka 2024 sa k nim pripojí nedávno predstavený Citroën ë-C3 (23 200 €). Ak importér značiek Dongfeng na Slovensko dodrží avizovanú cenu, bude Nammi 01 určite najlepšou voľbou vo svojom segmente.

Zdroj: carnewschina, mojelektromobil, dongfeng