Dongfeng Nammi 01 EV- vstupuje na čínsky trh s cenou od 9 574 eur
Automobika Dongfeng, ktorá je prítomná už aj na Slovensku uviedla7. januára 2024 na trh v Číne svoj malý elektromobil Nammi 01 EV s cenovým rozpätím 74 800 – 104 800 yuanov ( približne 9 574 – 13 414 eur podľa aktuálneho kurzu NBS), čo je o 5 000 yuanov (640 eur) menej ako predpredajová cena. Pre priaznivcov elektrifikovanej dopravy na Slovensku je dôležité, že tento elektromobil by sa mal podľa informácii portálu teslamagazín v dohľadnej dobe objaviť aj na slovenských cestách za cenu okolo 18 900 eur. Prvé sériové vozidlá Dongfeng Nammi 01 zišli z výrobnej linky v Číne 6. januára 2024.
Nammi je nová značka elektrifikovaných vozidiel v rámci Dongfeng, ktorá sa zameriava na kompaktné elektrické vozidlá . Nammi 01 je prvý model postavený na platforme Dongfeng Quantum Architecture S3. Spotrebitelia si môžu vybrať celkovo zo šiestich konfigurácii. Nové auto je dostupné v piatich vonkajších farbách karosérie, a to žltá, biela, modrá, biela + žltá a biela + modrá. Vozidlo má štandardne 16-palcové, alebo voliteľné 17-palcové disky a je obuté na pneumatikách rozmeru 215/60 R16.
Na prvý pohľad vyzerá Dongfeng Nammi 01 okrúhle, milé, mestské vozidlo. Predná maska má uzavretú mriežku chladiča spojenú so zaoblenými trojuholníkovými svetlometmi na oboch stranách. Na okraji zadných dverí má tiež zaoblené zadné svetlá. Medzi ďalšie zaujímavé prvky karosérie patria skryté kľučky dverí, bezrámové dvere a dvojfarebný dizajn karosérie s efektom zavesenej strechy.
Dongfeng Nammi 01 je umiestnený ako kompaktný elektromobil. Na dĺžku meria 4030 mm, na šírku 1810 mm, na výšku 1570 mm s rázvorom 2660 mm. Na porovnanie, elektrické vozidlo je o 7,8 cm kratšie, o 3 cm širšie, o 11 cm vyššie a má o takmer 10 cm dlhší rázvor ako aktuálna Škoda Fabia s cenou od 15 330 eur za základnú 59 kW benzínovú verziu.
Pohonnú jednotku tvorí synchrónny motor s permanentným magnetom namontovaný vpredu, ktorý poskytuje výkon 70 kW a krútiaci moment 160 Nm. Vozidlo s ním dosiahne maximálnu rýchlosť 140 km/h. Napájanie motora energiou ide od lítium-železofosfátovej batérie s kapacitou 31,45 kWh alebo 42,3 kWh, ktoré umožňujú vozidlu zodpovedajúci dojazd 330 km alebo 430 km podľa metodiky CLTC. Elektromobil podporuje rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom (DC) aj pomalé nabíjanie striedavým prúdom (AC). V režime rýchleho jednosmerného nabíjania je možné batériu doplniť z 30 % na 80 % len za 30 minút alebo dobiť až na 200 km jazdy len za 8 minút nabíjania.
Interiér je dostupný v dvoch farebných prevedeniach: čierno-biela a čierno-šedá. Kokpit je vybavený 5-palcovým LCD prístrojovým panelom, dvojramenným multifunkčným volantom a 12,8-palcovou plávajúcou obrazovkou centrálneho ovládania multimediálneho systému, ktorá podporuje mobilné diaľkové ovládanie, aktualizácie softwaru vzduchom (OTA) a inteligentné hlasové ovládanie. Zároveň nechýbajú pokročilé funkcie jazdnej asistencie úrovne 2 vrátane sledovania mŕtveho uhla, autonómneho parkovania, parkovania na diaľku, varovania pred kolíziou, asistenta udržiavania v jazdnom pruhu, rozpoznávania dopravných značiek, či adaptívneho tempomatu.
Medzi ďalšie konfigurácie patrí 32-farebné ambientné osvetlenie, bezdrôtové nabíjanie mobilného telefónu, výsuvná zásuvka nad príručnou schránkou na palubnej doske a režim zloženia predných sedadiel na jedno kliknutie.
Zdroj: carnewschina, teslamagazin, škoda