Dongfeng Nano Box- analóg Dacie Spring uvedený na trh v Číne s cenou od 8 209 eur.
Nedávno boli v Číne oficiálne uvedené na trh tri nové modely Dongfeng Nano Box , malého čisto elektrického SUV s cenovým rozpätím 59 700 – 64 700 juanov ( približne 8 209 – 8 896 eur podľa aktuálneho kurzu NBS ) od Dongfeng EV New Energy (skrátene Dongfeng EV) .
Dongfeng EV je obchodná jednotka v rámci skupiny Dongfeng, ktorá sa zameriava na malé čisto elektrické vozidlá a v súčasnosti vyvija novú platformu pre malé elektrické vozidlá. V nasledujúcich 5 rokoch plánuje Dongfeng EV uviesť na trh 3 až 5 nových modelov, ktoré pokrývajú segmenty SUV a sedany. Mimochodom, značka Dongfeng pôsobí už aj na Slovensku.
Auto pôvodne vyvinul Renault s názvom Renault Kwid. Elektrická verzia auta sa volá Renault City K-ZE. Toto auto je vyrábané v Číne spoločnosťou Dongfeng-Renault. Do Európy je exportované ako Dacia Spring. Pre vnútorný čínsky trh Dongfeng vyrába verzie nazývané Dongfeng Aeolus EX1, Dongfeng Fengxing T1, Dongfeng Fengguang E1, Venucia e30 a Dongfeng Nano Box. Všetky sú vyrobené v tej istej továrni.
Celkový tvar Dongfeng Nano Boxu je podriadený snahe o dosiahnutie čo najlepších aerodynamických parametrov. Veľkosť auta je 3732 mm na dĺžku,1579 mm na šírku, 1515 mm na výšku s rázvorom 2423 mm. Nabíjací port je umiestnený v prednej časti auta.
Novo uvedené modely sú vybavené predným elektromotorom s výkonom 33 kW a krútiacim momentom125 Nm. Spoločnosť Dongfeng tvrdí, že oficiálny čas zrýchlenia auta z 0 na 50 km/h je 6 sekúnd. Batéria je lítium-železofosfátová batéria od CATL s kapacitou 15,97 kWh, ktorá zabezpečuje elektromobilu dojazd 201 km na jedno nabitie podľa metodiky CLTC. Základný model podporuje iba pomalé nabíjanie, ktoré trvá 3 hodiny kým sa dosiahne úplné nabitie. Ostatné dva modely podporujú rýchle nabíjanie, ktoré trvá len 0,53 hodiny na dosiahne úplného nabitia.
Interiér má rovnaký dvojfarebný dizajn ako exteriér. Dongfeng Nano Box je vybavený 7-palcovým prístrojovým panelom a 10-palcovou centrálnou obrazovkou multimediálneho systému. Vozidlo je pripojené k aplikácii s funkciami vrátane diaľkového ovládania dverí, diaľkového ovládania klimatizácie, určovania polohy vozidla/vyhľadávania auta, správy nabíjania a diagnostiky stavu vozidla. Sedadla sú vyrobené z umelej kože.
Vozidlo má 4-miestne usporiadanie (2+2) a zadné sedadlá sa dajú sklopiť.
Pre porovnanie, na európskom trhu predávaná elektrická Dacia Spring, prezentovaná ako najlacnejšie elektrické vozidlo na európskom trhu začína vo verzii Cargo s cenovkou 20 250 eur. Bez komentáru !
Zdroj: carnewschina, dacia