Druhá loď spoločnosti BYD kategórie „ro-ro“ vyráža na svoju prvú plavbu do Európy s takmer 5 000 NEV

O pretrvávajúcej „kríze“ elektromobility, ktorá je tak usilovne šírená našim mediálnym „main-streemom“ svedčí aj fakt, že druhá nákladná loď BYD , s menom  BYD Changzhou, vstúpila do prevádzky. Generálny riaditeľ BYD Wang Junbao oznámil, že druhá ro-ro loď BYD bola uvedená do prevádzky ihneď po jej dodaní. 

Ro-ro (z anglického: roll-on/roll-off) lode sú nákladné lode určené na prepravu nákladu s kolesami, ako sú autá, nákladné autá, autobusy a železničné vagóny. Vozidlá sa na loď a z lode nakladajú pomocou vlastných kolies (svojou jazdou) alebo pomocou iného kolesového plošinového vozidla. BYD má v prevádzke tri ro-ro plavidlá, BYD Explorer č. 1, ktoré je prenajaté, a BYD Hefei a BYD Changzhou, ktoré vlastní a prevádzkuje BYD.

Loď meria na dĺžku 199,9 metra a má maximálnu prevoznú  kapacitu 7 000 vozidiel. Loď v súčasnosti smeruje do Európy s takmer 5 000 vozidlami BYD určenými na export. BYD Changzhou bola spustená na vodu v októbri 2024 v lodenici Yantai, provincii Shandong a je druhou loďou BYD určenou na prepravu áut, po lodi  BYD Hefei. Nové plavidlo absolvovalo povinné námorné testy 16. novembra 2024. 

Pre tých, ktorí donekonečna omieľajú frázu o znečisťovaní životného prostredia veľkými nákladnými loďami – preložte si nápis na boku lode- “LNG powered”

BYD uviedla do prevádzky svoju prvú loď tento rok v januári pod názvom BYD Explorer No.1 a bola určená na export vozidiel vyrobených v Číne. Toto plavidlo však nie je vo vlastníctve BYD, ale je vo vlastníctve medzinárodnej lodnej spoločnosti Zodiac Maritime a prenajaté výhradne pre potreby BYD.

BYD Hefei je prvé plavidlo, ktoré si objednalo, vlastní a prevádzkuje BYD, pomenované po továrni BYD v Hefei. Loď bola spustená na vodu 20. septembra 2024 a je postavená spoločnosťou Guangzhou Shipyard International. BYD Changzhou je podobne pomenovaná po továrni BYD v Changzhou, ktorá začala výrobu áut v roku 2022. Loď bola postavená spoločnosťou CIMC Raffles a bola dodaná spoločnosti BYD 29. novembra 2024.

Loď BYD Changzhou smeruje do Európy s takmer 5 000 elektrickými vozidlami BYD

V novembri 2024  BYD predal 506 804 NEV, čo predstavuje medziročný nárast o 67,86 % . BYD predala v roku 2024 celkovo 3 757 336 vozidiel, čo je o 40,02 % viac ako v roku 2023. Spoločnosť predala 30 977 vozidiel do zahraničia, pričom 28 141 vozidiel  sa vyviezlo priamo z Číny. BYD plánuje spustiť sedem ďalších ro-ro lodí v rámci medzinárodnej expanzie spoločnosti. Sú to určite obrovské investície, ale dobre platení manažéri popredných čínskych automobiliek asi majú inú predstavu o “kríze elektromobility”, ako niektorí naši “insitní” ekonómovia!

Na záver: Aj dnes niektorí moderátori na našich televíznych kanáloch budú donekonečna opakovať frázu, že „elektromobily sa nepredávajú“! Dobré ráno a už sa konečne zobuďte do reality!!!

vraj „elektromobily sa nepredávajú“ – obrázok z naloďovania EV na BYD Changzhou svedčí o opaku

Zdroj: carnewschina