EdisonFuture EF1-T – plne elektrický pick-up so solárnym nabíjaním
Aj keď to niektorí naši motoristickí novinári ešte nezachytili, automobilový priemysel vo vyspelých krajinách sa posúva smerom k elektrifikácii svojej produkcie. Elektrické modely áut predstavujú nielen začínajúce podniky, ale aj zabehnuté spoločnosti.
SPI Energy je čínska spoločnosť, ktorá bola založená v roku 2016. Jej hlavnou oblasťou činnosti sú obnoviteľné zdroje energie. Začiatkom roku 2021 spoločnosť oznámila svoj zámer predstaviť plne elektrický pick-up. Zámer sa stal skutočnosťou a teraz ponúka prvý pohľad na elektromobil, ktoré sa nazýva EdisonFuture EF1-T.
Elektrické vozidlo bude ponúkané v dvoch variantoch: EF1-T – Pick-up verzia nového auta a EF1-V je nákladná dodávka.
EdisonFuture EF1-T je pick-up s dvojradovou 6-miestnou kabínou a pomerne veľkou nákladnou plošinou, ktorá môže byť otvorená, alebo uzavretá. Nad dizajnom prevzala záštitu talianska spoločnosť Icona Design. Vzhľad pripomína pick-up a dodávku Neurón EV – ďalšieho kalifornského start-upu, ktoré sa ale nerealizovali. Hlavný inovatívny prvok EF1-T je integrácia solárnych panelov do strechy kabíny a skladacej nadstavby nákladnej plošiny pick-upu, ktoré umožňujú dobíjať batériu počas dňa a okrem toho aj pomáhajú príjemne ochladzovať interiér keď auto stojí na slnku.
Pick-up EF1-T môže byť vybavený voliteľnou skladacou kapotou nákladného priestoru so zabudovanými slnečnými panelmi. Ak potrebuje majiteľ preniesť rozmerný náklad, solárne panely môžu byť zložené do seba za kabínu. Ďalšie fotovoltaické panely sa nachádzajú na streche kabíny a na hornej časti prístrojovej dosky pod čelným sklom: kvôli veľkému sklonu čelného skla je plocha solárneho panelu pod sklom dosť veľká. Užitočná dĺžka nákladného priestoru je 1981 mm, v predĺženej verzii až 2438 mm.
O elektrickej pohonnej jednotke je informácií len málo: základná verzia Standard má jeden elektromotor s výkonom 350 kW (476 koní) a bude schopná zrýchliť na 60 mph (96,56 km / h) za 6,5 sekundy. Pick-up môže ťahať príves s hmotnosťou 3,4 tony. Verzia Premium sa môže pochváliť dvomi motormi so schopnosťou šprintovať z pokoja do 100km / h za 4,5 sekundy. Špičková verzia s názvom Super dostala až tri elektromotory, ktorých celková výkonová kapacita je až 600kW (816 koní) a zvládne zrýchlenie na takmer 100 km/h ( 60 míľ/hod) za takmer pretekárskych 3,9 sekundy!!! Verzia dokáže utiahnuť príves s hmotnosťou 3,85 tony (menšia jachta).
Pre elektrickú dodávku EF1-V má spoločnosť v úmysle ponúkať jednomotorové a dvojmotorové konfigurácie s výkonom 400 a 690 konských síl. Objem nákladného priestoru je 7,36 alebo 11,3 metrov kubických v závislosti od dĺžky. Rovnako ako u pickupu, vo forme opcie budú ponúknuté solárne panely, ale v tomto prípade pevne namontované.
V kabíne, ako je teraz módne, nie sú takmer žiadne fyzické tlačidlá. V strede predného panela je veľká dotyková obrazovka multimediálneho systému s veľkosťou 17,5 palca. Pred vodičom auta je samostatná malá obrazovka pre prístrojový panel a projekčnú obrazovku nad ním. Na predných stĺpikoch sú upevnené ďalšie dve obrazovky, ktoré premietajú obraz z kamier nahrádzajúcich spätné zrkadlá. Vo dverách je namiesto známych odkladacích priestorov vidieť praktické odnímateľné kufre.
SPI Energy plánuje predávať vlastný pick-up na elektrickej trakcii, ktorý bude realizovaný dcérskymi spoločnosťami EdisonFuture a Phoenix Motor. V tlačovej správe, ktorá ohlásila debut tohto modelu, neexistovali žiadne informácie o veľkosti batérie, alebo odhadovanom dojazde. Snáď tieto údaje budú zverejnené, keď bude prototyp EF1-T prezentovaný na Autosalóne v Los Angeles v polovici novembra 2021. Spoločnosť tiež oznámila, že začne prijímať objednávky už počas konania autosalónu.
V počítačových animáciách sa elektrický pick-up EF1-T a dodávka EF1-V naozaj vydarili. Ak sa oba modely EdisonFuture dostanú do výroby s týmto dizajnom a charakteristikami, potom má TESLA Cyber Truck ďalší problém!
Zdroj: kolesa