Elektrický fastback Polestar 2 – polárna hviezda segmentu
Nezamieňajte si ho s Volvom, aj keď majú toho mnoho spoločného, ale značky sú rozdielne. Polestar je elektrická značka, ktorá sa predtým dlhodobo venovala optimalizácii a ladeniu automobilov Volvo. V roku 2015 spoločnosť Volvo úplne kúpila „Polárnu hviezdu“, hoci sama sa od roku 2010 rozvíjala za peniaze čínskej spoločnosti Geely. A akvizícia zjavne nebola za zarobené peniaze, ale zo zdrojov materskej spoločnosti Geely, pretože o ďalšom osude tejto „ polárnej hviezdy“ rozhodol čínsky gigant. Píše sa rok 2017 a prezident koncernu Geely, súdruh Li Shufu, ktorý riadi všetky kupené značky, vydal nasledujúce rozhodnutie: „Polestaru určujem, aby sa venoval elektrickým športovým automobilom. Začnime prvým modelom, z ktorého urobíme hybrid a nazveme ho nečakane: Polestar 1. A aby toho nebolo málo, nová divízia Polestar Engineering sa bude zaoberať optimalizáciou prémiového segmentu. “ Čas plynul a blížil sa k vydaniu niečoho nového. A táto novinka sa stala druhým autom elektrickej značky, s úplne nelogickým názvom: Polestar 2.
Na rozdiel od svojho staršieho brata nie je novinka postavená na platforme SPA, na ktorej sú postavené všetky modely radu Volvo 90 a 60, ale získala novú platformu CMA – Compact Modular Architecture. Je na nej postavený švédsky crossover XC40, ktorý spoločne vyvinuli spoločnosti Volvo a Geely. To znamená, že Polestar je dá sa povedať startupom elektrických vozidiel Volvo. Spoločnosti zjavne nechýba ani kapitál, ani inžinieri a dizajnéri a skúseností u oboch spoločností je tiež dosť. Sú súčasťou obrovskej nadnárodnej skupiny Geely Auto Group a mnohými mozgami pracujúcimi na tomto automobile sú bývalí zamestnanci spoločnosti Volvo Cars, ktorí využili príležitosť pracovať pre novú spoločnosť Polestar . A tiež dostali príležitosť zostať vo Švédsku, kde sa nachádza sídlo „Polárnej hviezdy“, hoci samotné automobily sú vyrobené v Číne.
Technické charakteristiky
Prototyp konceptu Volvo 40.2 presne predpovedal vzhľad modelu Polestar 2. Elektromobil je veľkosťou blízky Škode Octavii. Dĺžka – 4607 mm, šírka – 1800 mm, výška – 1478 mm a rázvor osí – 2735 mm. Medzi jeho exteriérové prvky patria svetlomety Pixel LED, bočné okná bez rámu a osvetlené logo.
Päťdverový Polestar 2 je nielen prvým elektromobilom, ale aj prvým masovým modelom mladej značky, pretože hybridné športové kupé Polestar 1 (600 k, 1 000 Nm) by sa malo považovať skôr za demonštrátor dizajnu a technológie. Pohon všetkých kolies fastbacku je zabezpečený dvoma elektromotormi na oboch nápravách s celkovým výkonom 304 kW (408 k) a sumárnym krútiacim momentom 660 Nm. Elektromobil zrýchľuje z 0 na 100 km / h za menej ako päť sekúnd ( 4,7 sekundy). Batéria s kapacitou 78 kWh by mala pri cykle WLTP poskytnúť cestovný dojazd 500 km.
Automobil postavený na platforme CMA má štandardný podvozok, ktorý je ale možné upgradovať pomocou voliteľného paketu Performance Pack, ktorý obsahuje tlmiče Ohlins, brzdy so strmeňom Brembo a originálne 20 “ kolesá.
Interiér
Interiér inšpirovaný Volvom je vybavený 12,3-palcovým digitálnym prístrojovým panelom a novým systémom infotainmentu systému Android HMI od spoločnosti Google a 11,15 -palcovou vertikálnou obrazovkou.
„Navrhli sme vegánsky interiér s progresívnymi textíliami, ktoré oslovia zákazníkov ohľaduplných k životnému prostrediu,“ hovorí hlavný dizajnér Maximilian Missoni.
Cena
Výroba modelu Polestar 2 sa začala v Číne v roku 2020. Prvé autá prišli do Európy začiatkom roku 2021. Základná cena je stanovená na 39 900 Eur, hoci prvých 12 mesiacov bude na trh prichádzať 1.vydanie za 59 900 Eur.
Zdroj:
drive2