Elektrický hatchback JAC EV3- nový hráč v segmente malých áut

Veľká jarná ofenzíva nových čínskych elektromobilov zdarilo napreduje a posledným zaujímavým prírastkom v tomto smere je  čisto elektrický hatchback JAC EV3 „náhodne“ nafotený v čínskych uliciach. Oficiálne uvedenie na trh sa očakáva 18. apríla v Číne s vyvolávacou cenou okolo 100 000 juanov ( približne 13 622 eur podľa aktuálneho kurzu NBS). JAC EV3 bude priamo konkurovať modelu Wuling Bingo .

JAC EV3 vyzerá roztomilo, má okrúhle tvary a množstvo dizajnových retro prvkov. Zapamätateľná bude najmä predná maska auta, ktorú zdobia po oboch jej stranách dva veľké oválne svetlomety. JAC EV3 bude ponúkať rôzne farby karosérie vrátane bielej, béžovej, šedej, zelenej a fialovej.

Tvar zadných svetiel kopíruje tvar predných svetiel. Nechýba ani vysoko umiestnené brzdové svetlo. Názov značky JAC je zobrazený vzadu uprostred. Na obrázku nižšie s bielou farbou karosérie je na zadných dverách vpravo dole zobrazené logo EV3.

Nabíjacie porty sú umiestnené na prednom blatníku. JAC EV3 má výsuvné kľučky dverí a čierny C stĺpik. Elektrický hatchback s piatimi sedadlami má rozmery 4025 mm na dĺžku, 1770 mm na šírku, 1560 mm na výšku s rázvorom 2620 mm. Elektrický JAC EV3 je auto veľkostnej kategórie ako ŠKODA Fabia poslednej generácie.

O pohon elektromobilu sa bude starať  jeden elektromotor s maximálnym výkonom 70 kW. Napájanie motora bude od lítium-železofosfátovej (LFP) batérie. EV3 bude prvým domácim modelom JAC, ktorý bude vybavený 46 sériami veľkých valcových batérií. Maximálna rýchlosť je 150 km/h. Očakáva sa, že automobil ponúkne tri možnosti dojazdu: 400 km, 500 km a 600 km.

Interiér pôsobí minimalisticky a mladistvo s nádychom oranžovej. K dispozícii je plnohodnotný LCD prístrojový panel, plávajúca centrálna ovládacia obrazovka multimediálneho systému a dvojramenný volant so sploštenou spodnou časťou. Veľkosť obrazoviek automobilka neprezradila. Vnútro je pokryté z väčšej časti mäkkými materiálmi, vďaka čomu sa posádka auta bude cítiť veľmi pohodlne. Z hľadiska bezpečnosti bude JAC EV3 vybavený niektorými  pokročilými asistenčnými funkciami riadenia, ako je autonómne parkovanie a riadenie v niektorých jazdných scenároch.

Stredová konzola je bez fyzických tlačidiel a na odkladacej ploche pod výduchmi ventilácie je miesto pre  bezdrôtové nabíjanie telefónov.

So strešným oknom si cestujúci môžu užiť dostatok prirodzeného svetla.

Zadné sedadlá sa dajú sklopiť a zväčšiť tak úložnú kapacitu.

Že sa dajú robiť elektrické autá veľké,  výkonné a drahé, nikto nepochybuje. Takmer všetky európske automobilky už majú takéto autá vo svojej ponuke a to je dobré. Pre pospolitý ľud však bude zaujímavejšie, ak sa do ich ponuky dostanú aj menšie a dostupné modely. Čínski výrobcovia, ako je aj JAC, nám dokazujú, že doba kedy elektrické autá budú v rovnakej cenovej kategórii, ako veľkostne porovnateľné modely so spaľovacími motormi, už nie je ďaleko.

Zdroj: carnewschina