Elektrický sedan Neta S má dojazd 1 075 km s batériou Qilin od CATL
Čínske ministerstvo priemyslu a informačných technológií (MIIT), ktoré pravidelne prináša motoristickým fanúšikom rôzne dobré správy, nedávno predstavilo špecifikáciu obnoveného elektrického sedanu Neta S. Vozidlo bude vybavené najnovšou batériou Qilin od CATL, ktorá mu poskytne dojazd 1 075 km podľa metodiky NEDC.
Čo sa týka vzhľadu, elektrický sedan Neta S od spoločnosti Hozon auto, má tvar prednej strany je podľa automobilky odvodený od latinského písmena π. Z vizuálneho hľadiska pôsobí ťažisko Nety S pomerne nízko. Ostré denné svetlá na oboch stranách sú dobre rozpoznateľné.
Veľkosť obnovenej Neta S je 4980 mm na dĺžku, 1980 mm na šírku, 1450 mm na výšku s rázvorom 2980 mm. Jeho koeficient odporu vzduchu je len 0,216 Cd. Okrem toho má auto panoramatické strešné okno. Neta tvrdí, že strešné okno dokáže blokovať 85 % tepla a 99,9 % ultrafialových lúčov. Elektrický sedan Neta S bude poháňať predný elektromotor s maximálnym výkonom 200 kW. Ten budú napájať akumulátory s celkovou kapacitou 117,04 kWh a hmotnosťou 588 kg.
Pokiaľ ide o interiér, celkový dizajn je jednoduchý a oproti doterajšiemu modelu sa nezmenil. Vodič má prístup k pokročilému projekčnému displeju AR-HUD. Veľkosť veľkej vertikálnej obrazovky centrálneho ovládania je 17,6 palca s rozlíšením 2,5k. Spolujazdec dostane 12,3-palcovú obrazovku.
Výpočtovú platformu bude podporovať čip Qualcomm Snapdragon 8155. Okrem toho, zvukový systém bude pozostávať z 21 reproduktorov s akustickým výkonom 1216 W, vrátane 12 hlavných reproduktorov, 1 subwoofera, 4 stropných reproduktorov a 4 reproduktorov na opierku hlavy.
Sedan Neta S sa prvýkrát dostal na čínsky trh v júni 2022 vo viacerých variantoch, vrátane plne elektrického EV a verzie s motorovým predlžovačom dojazdu (EREV). Neta S EV ponúka tri možnosti dojazdu: 520 km, 650 km a 715 km. Maximálny dojazd verzie s motorovým predlžovačom dojazdu (EREV) je 1160 km. Aktuálne je v predaji 10 variantov tohto modelu s cenovým rozpätím 189 800 – 341 800 juanov ( približne 24 701 – 44 483 eur podľa aktuálneho kurzu NBS).
Aj keby sme prispôsobili optimistický čínsky testovací cyklus realitám cestnej infraštruktúry na Slovensku, skutočný dojazd elektrického sedanu NETA S by mal postačovať na takmer okružnú cestu po našej krásnej vlasti bez potreby nabíjania. Takže strach z dojazdu elektrických áut začína pomaly, ale isto, nadobúdať iba historický kontext. Zostáva dúfať, že historický kontext naberie čoskoro aj pôsobenie súčasných “kádrov” na vedúcich štátnych pozíciách, ktorých vrcholným umením je varenie halušiek na EXPE, či “vychlastanie” nedopitého baru v prítomnosti nejakých tupých zbohatlíkov. Našťastie, svet sa točí aj bez nich…
Zdroj: carnewschina