EQS -najluxusnejší elektrický Mercedes s dojazdom 680 km

Mercedes-Benz predstavil  plne elektrický sedan EQS. Je to „zelený“ analóg  triedy S, navrhnutý výlučne ako elektromobil. Predaj začne dvoma verziami: 450 a 580.

Technické charakteristiky

Zásadne nové usporiadanie elektrického pohonu umožnilo zmeniť dizajn auta. Elektrická S-trieda nepripomína až natoľko klasický sedan, ako skôr fastbeck. Salón auta sa posunul dopredu (koncepcia cab forward). Štýl prednej časti auta nazvaný „Black unit“ znamená LED svetlomety, pripojené svetelným pásom a čierna „falošná“ mriežka chladiča.

S dĺžkou 5116 mm, šírkou 1926 mm a výškou 1512 mm vlajkový elektromobil Mercedes je o niečo väčší ako štandardná trieda S.

Základný variant  MERCEDES-BENZ EQS 450 ponúka pohon zadných kolies, jeho elektromotor vyvíja výkon 333 koní a krútiaci moment 568 Nm. Zrýchlenie na stovku trvá 6,2 sekundy, maximálna rýchlosť je 210 km/h. Kapacita batérie je 108 kWh. V maximálnom ekonomickom režime pohybu bude vozidlo schopné prejsť viac ako 680 kilometrov (podľa cyklu WLTP).

MERCEDES-BENZ EQS 580 je vybavený dvoma elektrickými motormi a má pohon všetkých kolies. Celkový výkon jeho dvoch elektromotorov je 523 koní a krútiaci moment  855 Nm. Maximálna rýchlosť je obmedzená na rovnakú hodnotu – 210 km / h, ale rozbeh z nuly na  stovku zvládne takmer o dve sekundy rýchlejšie – za 4,3 sekundy. Na jednom nabití batérie vozidlo prejde do 620 kilometrov.

EQS sa stal prvým reprezentatívnym modelom na svete postavený na elektrickej modulárnej architektúre. Má pre sériový stroj najlepší na svete koeficient aerodynamického odporu Cx – len 0,20. Systém rekuperácie brzdnej energie poskytuje spomalenie na úrovni 3 m / s². Pre porovnanie: štandardné mechanické brzdy dávajú menšie spomalenie – 2 m / s². V mnohých prípadoch pri štandardnom spomalení sa môžete zaobísť bez stlačenia brzdového pedálu.

Na sedane sa prvýkrát aplikujú batérie novej generácie. Majú k dispozícii kapacitu o 26% vyššiu  ako má crossover EQC 400. Systém riadenia batérie  vyvinul Mercedes samostatne. Počas prevádzky auta je možné aktualizovať tento riadiaci systém „vzduchom“ pre dosiahnutie ešte vyššej optimalizácie spotreby energie. Z rýchlej DC nabíjacej stanice si dobije EQS elektrinu na 300 kilometrov jazdy len pokiaľ si  stihnete vychutnať jednu kávu – čiže za 15 minút.

Interiér a výbava

Hlavný prvok interiéru sú tri displeje pod jedným 56-palcovým sklom. Systém sa nazýva MBUX Hyperscreen a pracuje s použitím osemjadrového procesora, 24 GB RAM a využitím „samoučiacej sa“ umelej inteligencie. Dotykový displej je odolný voči poškriabaniu a podporuje  vibračnú odozvu ovládania bunky displeja.

Zariadenie môže tiež obsahovať veľký projekčný displej s doplnkovou realitou, ovládanie vykurovania, vetrania a masážnych funkcii vo všetkých sedadlách, systém aromatizácie vzduchu v kabíne so špeciálnou arómou  No.6 MOOD Linen .

Navigácia vytvára trasu, ktorá zohľadňuje dostupnosť nabíjacích staníc na ceste, ak potrebujete doplniť zásobu energie. Prepočet trasy sa vykonáva  okamžite zohľadňujúc situácie s dopravnými zápchami a vodičskými návykmi majiteľa. Alebo, napríklad pri naštartovaní ráno systém vám okamžite povie, či  batéria stačí pre prejdenie celej plánovanej trasy jazdy.

Všetky opcie a elektronické systémy sú tiež aktualizované „vzduchom“. Môžete si stiahnuť aj ďalšie funkcie. Napríklad, špeciálne režimy jazdy pre  začiatočníkov sú  k dispozícii už na začiatku používania auta, alebo režimy pre servisných pracovníkov, alebo niekoľko hier. Ďalšie opcie môžu byť dokúpené po nadobudnutí stroja, dajú sa aktivovať aj na chvíľu, alebo ich používať zadarmo v priebehu niekoľkých dní v skúšobnom režime.

Prvýkrát na svete sa ponúka elektrický pohon pre všetky štyri dvere. V závislosti od konfigurácie v EQS môže byť až 350 senzorov a snímačov, akustický systém  Burmester s 15 reproduktormi, dvoma subwoofermi a zosilňovačom, programom na vytvorenie  nálady alebo upokojenia vodiča, plneriaditeľný podvozok, matricové LED svetlomety 1,3 mil mikrozrkadiel v každom svetlomete. Auto je pripravené na inštaláciu parkovacieho systému so štvrtou úrovňou autonómie.

Ceny

Do predaja MERCEDES-BENZ EQS príde do konca roka, balíky výbav s cenami ešte neboli oznámené. Avšak, podľa portálu Motor1, v USA, sa ceny môžu pohybovať od asi 110 tisíc USD na verziu EQS 450 a 120 tisíc USD- pre EQS 580 . S takou cenou bude konkurovať takým elektromobilom v top verziách, ako Lucid Air Grand Touring (131,5 tis. Dolárov), Tesla Model S Plaid (120 tisíc dolárov) a celým radom modifikácii Porsche Taycan.

Zdroj:
mag.auto