GAC Aion LX –prémiové elektrické SUV z Číny

Spoločnosť GAC (GAC NE) uviedla na trh v Číne svoj druhý  elektrický model GAC Aion LX. Po predstavení elektrického sedanu Aion S na jar 2019 roku sa s týmto modelom posunuli do segmentu prémiových SUV. Elektromobil bol prvýkrát predstavený na autosalóne Auto Shanghai  v apríli 2019.

Aion LX ponúka príťažlivý dizajn aj zo zadnej projekcie

Aion LX, podobne ako sedan Aion S, je postavený   na druhej generácii GEP (elektrická platforma GAC). Na rovnakej platforme je postavený aj trochu menší elektrický crossover Aion V.

Technické charakteristiky

Predná náprava má vzpery McPherson, zadná náprava je  viacprvková. Základná verzia s hmotnosťou 1 900 kg zrýchli na  stovku za 7,8 sekundy. Vo svojej špičkovej podobe (LX80D) ponúkajú Aion LX s 93 kWh akumulátorom ( NCM 811 dodávaný čínskou spoločnosťou CATL) s dojazdom až 650 km (404 míľ) v rámci testovacieho cyklu NEDC (určite viac ako 400 km / 250 míľ v reálnych podmienkach). Systém pohonu všetkých kolies so sumárnym výkonom 300 kW poskytuje Aion LX  zrýchlenie z 0-100 km / h za 3,9 s.

Rozmerovo je Aion LX podobný s  VW Touareg . S dĺžkou 4786 mm × šírkou 1935mm × výškou 1685 mm a s rázvorom medzi nápravami – 2920mm, ponúka nadštandardný priestor aj pre náročnejšiu klientelu . Svetlá výška – 150 mm asi do terénu veľmi neoslní, ale od takéhoto auta to mnohí ani neočakávajú. Veľkosti pneumatík: 245/55 R19, 245/50 R20. Pre karosériu je deklarovaný slušný koeficient odporu – 0,288. Sedan Aion S má síce lepší tento ukazovateľ: 0,245, ale LX viac brnká zákazníkom na módnu SUV strunu.

Špecifikácie GAC Aion LX:

 • LX60: 70 kWh batéria (NCM 523), dojazd 503 km ( v cykle NEDC), výkon 135 kW (FWD), zrýchlenie 0-100 km / h  za 7,8 sekundy

LX70: batéria 73 kW h , dojazd, 520 km (NEDC), výkon 135 kW (FWD)

LX80: batéria 93 kWh (NCM 811), dojazd 600 km, výkon 150 kW (FWD)

LX80D: batéria 93 kWh (NCM 811),  dojazd 650 km ( NEDC), výkon 300 kW,    krútiaci moment 700 Nm (AWD), zrýchlenie 0-100 km / h  za 3,9s.

Interiér

Salón je zariadený rovnako ako sedan „S“, ale  namiesto prevodovej páky sa používa otočný menič jazdných režimov. Prístrojový panel a  centrálny displej sú spojené do jednej obrazovky pozostávajúcej z dvoch 12,3-palcových obrazoviek. Drahšie úrovne výbavy sú zdobené pravou kožou Nappa. . High-tech možnosti pre „LX“ sú kombinované pod hlavičkou ADiGO World: zahŕňajú pokrokové bezpečnostné systémy, autopilot druhej úrovne a „internet vecí“.

Ceny

Ukázalo sa, že stredne veľké SUV Aion LX, ktoré vstúpilo na trh ČĽR v októbri 2019, je pre čínsky pospolitý ľud dosť drahé: 249 600 – 349 600 juanov (31 827,8 € 44 579,33 € ). Navyše, uvedené ceny sú po štátnych subvenciách. V novembri a decembri predaj modelu presiahol 500 kusov mesačne, ale v roku 2020 dopyt klesol kvôli epidémii: v januári sa predalo 301 automobilov, vo februári 150 kusov … Preto bola koncom mája 2020 oficiálne uvedená na trh verzia LX 70 Lite, čím sa znížila cena pre kupujúcich na 229 600 juanov (29 277,5 € ). Za tieto peniaze sa ponúka elektrické SUV s  na výkonom 135 kW (184 k, 350 Nm) a dojazdom 520 km (podľa cyklu NEDC) zabezpečenom z batérie s kapacitou 73 kW h.

Úvodná séria GAC Aion LX v našich národných farbách určená pre slovenských zákazníkov
😊

Ak si ale uvedomíme že za už spomenutý VW Touareg pýtajú u nás vyše 52.000 € za základnú výbavu a najdrahší hybrid presahuje sumu 83.000 €, potom za plne  elektrický Aion LX  tá cena nie je určite nadnesená! Aj keď – ako pre koho! 😊

Zdroj:
insideevs