GAC Aion RT- elektrický sedan chce posilniť predaje značky. Cena od 15 603 eur

Spoločnosť GAC je po automobilke BYD druhý najväčší výrobca elektrických vozidiel v Číne. Dlhodobo bol ťahúňom predajov elektrický sedan AION S a Aion S Max. Doba sa ale rýchlo mení a to, čo stačilo na dobré predaje včera, dnes už nestačí a automobilka musela zareagovať.

S cieľom posilniť pozície značky v segmente elektrických rodinných sedanov, bol 6. novembra 2024 uvedený na trh čisto elektrický sedan Aion RT od GAC , dostupný v piatich verziách. Dodávky vozidla  budú nasledovať ihneď po spustení predaja. Vozidlo s oficiálnym maximálnym dojazdom 650 km, sa bude predávať v piatich konfiguráciách:

  • Edícia 520 Zhixiang: 119 800 juanov (15 603 eur)
  • 520 Zhihao Edition: 125 800 juanov (16 385 eur)
  • 650 Zhihao Edition: 135 800 juanov (17 687 eur)
  • Edícia 520 LiDAR: 155 800 juanov (20 292 eur)
  • Edícia 650 LiDAR: 165 800 juanov (21 594 eur)

Elektrický sedan dostal výborne aerodynamicky vyladenú karosériu s koeficientom odporu vzduchu 0,208 Cd. GAC Aion RT je umiestnený ako stredne veľký rodinný sedan, postavený na čisto elektrickej platforme AEP 3.0 a meria 4865 mm na dĺžku, 1875 mm na šírku, 1520 mm na výšku s rázvorom 2775 mm. Veľkosťou sa GAC Aion RT podobá európsku predstavu rodinného auta – Škodu Superb s rozmermi  4 869 mm na dĺžku, 1 864 mm  na šírku a  1 469 mm na výšku, s rázvorom 2 841mm a cenou od  39 640 € za verziu so základným 110 kW benzínovým motorom.  

GAC Aion RT je postavený na čisto elektrickej platforme AEP 3.0 od GAC, využíva technológiu 400 V karbidu kremíka a poskytuje dve možnosti napájania. Výbavy 520 Zhixiang, 520 Zhihao a 520 LiDAR sú poháňané predným elektromotorom s maximálnym výkonom 150 kW a maximálnym krútiacim momentom 240 Nm v spojení s batériou s kapacitou 55,1 kWh, ktorá ponúka dojazd 520 km. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h je 7,5 sekundy a celková spotreba energie je 11,7 kWh/100 km. Výbavy Aion RT 650 Zhihao a 650 LiDAR sú poháňané predným elektromotorom s výkonom 165 kW/240 Nm, spojeným s akumulátorom s kapacitou 68,1 kWh, ktorý ponúka dojazd 650 km. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h je 7,7 sekundy a celková spotreba energie je 11,9 kWh/100 km.

Pri nabíjaní z výkonnej DC nabíjacej stanice rýchlosťou 3C trvá dobitie batérie z 30 % na 80 % kapacity batérie iba 18 minút. Okrem toho, verzie s  dojazdom 520 km už po 10 minútovom nabíjaní doplnenia  energiu pre 160 km jazdy a verzie  s  dojazdom 650 km po 10 minútovom nabíjaní dostanú energiu na dojazd 200 km.

Systémy pre  inteligentnú jazdu, výbavy Aion RT 520 LiDAR a 650 LiDAR sú vybavené 27 senzormi vrátane 126-riadkového LiDAR s premenlivým zaostrovaním, spárované s čipom NVIDIA Orin-X na dosiahnutie asistenčných schopností jazdy L2++, s podporou navigácie bez máp, parkovanie na diaľku, parkovanie na miesta uložené v pamäti,  udržiavanie v jazdnom pruhu, sledovanie mŕtveho uhla, upozornenie na otvorenie dverí, upozornenie na približovanie vozidla pri vychádzaní z parkovacieho miesta dozadu, upozornenie na kolíziu zozadu, aby sme vymenovali aspoň niektoré. Výbavy Aion RT 520 Zhihao a 650 Zhihao sú vybavené jedným milimetrovým radarom a piatimi kamerami, ktoré podporujú adaptívny tempomat, asistent zmeny jazdného pruhu, varovanie pred kolíziou, automatické núdzové brzdenie, rozpoznávanie dopravných značiek, varovanie pred opustením jazdného pruhu a prevenciu opustenia jazdného pruhu.

Operačný systém vozidla využíva najnovší ekosystém ADiGO (inteligentné a prepojené riadenie) spoločnosti GAC, ktorý pozostáva zo systému autopilota ADiGO a systému ADiGO IoT. Nechýba veľký model ADiGO SENSE AI, inteligentné hlasové ovládanie s prvkami AI a Apple CarPlay/Huawei HiCar4.0/Carlink.

Interiér GAC Aion RT je minimalistický a ponúka béžovo-čiernu, hnedo-čiernu a čisto čiernu farbu. Celá séria je štandardne vybavená 14,6-palcovou centrálnou ovládacou obrazovkou a 8,8-palcovým LCD prístrojovým panelom. Stredová konzola je vybavená výduchmi klimatizácie a panelmi pre bezdrôtové nabíjanie mobilných telefónov.

Predné sedadlá je možné úplne položiť naplocho, spojiť ich so zadnými sedadlami a vytvoriť „veľkú posteľ“.  Všetky varianty modelu sú vybavené ventiláciou a vyhrievaním sedadiel. Strecha má zároveň delený dizajn.

Zdroj: carnewschina, aion, škoda-auto