GAC Aion RT – elektrický sedan v predpredaji od 15 317 eur
Toto auto sa bude konkurencii ťažko prehĺtať. Pomerne veľký plne elektrický sedan RT od značky Aion vytvorenej automobilkou GAC rýchlo smeruje k začiatku oficiálneho predaja a už len ceny v predpredaji „vyrážajú dych“!. Pripravované vozidlo odhalilo čínske MIIT začiatkom tohto mesiaca, potom okamžite nasledovalo vydanie oficiálnych fotografii. A 26. septembra 2024 sa začal predpredaj auta, ktoré bude dostupné v štyroch verziách s cenovým rozpätím 119 800 – 169 800 juanov ( približne 15 317 – 21 710 eur podľa aktuálneho kurzu NBS). Potenciálni zákazníci z radov priemerne zarábajúceho obyvateľstva majú dôvod na radosť, nakoľko po uvedení na trh bude Aion RT konkurovať modelom ako Xpeng Mona M03 (pozri špecifikáciu tu ), ktorý odštartoval proces ponuky cenovo atraktívnych pomerne veľkých elektromobilov. Do tohto radu sa nedávno postavil aj Forthing Xinghai S7 – elektrický sedan od Dongfengu, ktorý rovnako ponúka „veľa muziky za pomerne málo peňazí“.
Modelový rad elektrickej značky Aion v súčasnosti tvorí 6 modelov: sedany Aion S, Aion S Max, stredné SUV Aion V a o niečo väčšie Aion V Plus a Aion LX, mestské SUV Aion Y Plus, ku ktorým sa teraz pridáva aj elektrický sedan Aion RT.
Exteriér GAC Aion RT je štandardný pre elektrický sedan na čínskom trhu s uzavretou prednou časťou, ostrými svetlometmi, skrytými kľučkami dverí a zadnými svetlami. Aion RT jazdí na pneumatikách 215/55 R17 a 235/45 R18.
GAC Aion RT je umiestnený ako stredne veľký sedan, postavený na čisto elektrickej platforme AEP 3.0 a meria 4865 mm na dĺžku, 1875 mm na šírku, 1520 mm na výšku, s rázvorom osí kolies 2775 mm. Pre lepšiu predstavu o rozmeroch GAC Aion RT môžeme uviesť, že veľkosťou sa podobá na našu predstavu rodinného auta – Škodu Superb s rozmermi 4 869 mm na dĺžku, 1 864 mm na šírku a 1 469 mm na výšku, s rázvorom 2 841mm a cenou od 39 640 € za verziu so základným 110 kW benzínovým motorom.
Pohonný systém Aion RT je ponúkaný v dvoch výkonových verziách, s predným elektromotorom o výkone 150 kW (201 k) alebo 165 kW (221 k), ktoré dostávajú energiu od lítium-železofosfátového akumulátora dodávaného spoločným podnikom CATL-GAC s dvomi kapacitami na výber. Slabšia batéria ponúka kapacitu 55,1 kWh a silnejšia 68,1 kWh, čo zodpovedá dojazdom 520 km a 650 km podľa testovacej metodiky CLTC. Spotreba energie je aj vďaka vynikajúcemu koeficientu odporu vzduch vozidla Cd 0,208 na veľmi nízkej úrovni, iba 11,7 kWh/100 km. Maximálna rýchlosť vozidla je obmedzená na 163 km/h.
S technológiou rýchleho nabíjania z karbidu kremíka rýchlosťou 3C na 400 V architektúre potrebuje auto iba 10 minút na doplnenie energie potrebnej na 200 km dojazdu s použitím výkonnej DC nabíjacej stanice, alebo dobitie batérie o 50 % zaberie 18 minút, podľa údajov GAC Aion.
GAC Aion RT je vybavený 126-riadkovým Lidarom s premenlivým zaostrovaním, tromi milimetrovými radarmi a 11 kamerami, ktoré sú prepojené s inteligentným riadiacim čipom NVIDIA Orin X. Tento systém umožňuje jazdu bez potreby vysoko presných máp a realizáciu asistenčných jazdných schopností na diaľniciach a mestských komunikáciách. Funkcie asistovanej jazdy zahŕňajú detekciu prekážok a vyhýbanie sa im.
Interiér GAC Aion RT je navrhnutý s použitím kombinácie kožených a semišových plôch. Prístrojové vybavenie obsahuje kombináciu 8,8-palcového prístrojového panela a 14,6-palcovej centrálnej riadiacej obrazovky multimediálneho systému poháňanej systémom ADiGO 5.0, ako aj minimálne použitie fyzických tlačidiel. O akustickú stránku sa stará 11 reproduktorov.
Predné sedadlá sa dajú sklopiť jedným tlačidlom. Objem kufra je 540 l, kam sa zmestia štyri 24-palcové a 20-palcové kufre. Priestor nad hlavou vzadu je 940 mm a priestor pre nohy 943 mm. Interiér je pokrytý veľkou plochou mäkkých materiálov, pričom sedadlá sú vyplnené dvojvrstvovou špongiou s vysokou hustotou. Nechýbajú ani dve elektricky ovládateľné panoramatické strešné okná.
Zdroj: GAC Aion, carnewschina, škoda-auto