GAC Aion S Max -elektrický sedan s výkonom 245 k. a cenou od 19 431 eur

Aion je značka vyrábajúca elektromobily  pod GAC New Energy. Prvýkrát bola predstavená v roku 2018 počas autosalónu v Guangzhou. Sedan GAC Aion S bol uvedený na trh v roku 2019 ako druhý model značky. GAC pravidelne tento model modernizoval. V roku 2021 vstúpil na čínsky trh sedan Aion S Plus. Modely Aion S a S Plus sa v Číne predávali súčasne. Kumulatívny predaj modelov  Aion S dosiahol v roku 2023 182 230 kusov. Sedan Aion S Max teraz nahradil Aion S Plus.

GAC Aion S
GAC Aion S Plus

Elektrický sedan Aion S Max od GAC bol uvedený na trh v Číne s počiatočnou cenou 149 900 juanov (19 431 eur). Tento model stojí na architektúre Aion Plus. Ale modernizovaná verzia S Max má dlhšiu karosériu a nový štýl. Jeho najvyšší stupeň výbavy má 245-k. elektromotor a dojazd 610 km.

Elektrický sedan Aion S Max je faceliftom verzie S Plus. Jeho predná časť dostala delené svetlomety so štyrmi LED pásikmi. Má tiež menší prívod vzduchu v prednom nárazníku. Zadná časť Aion S Max má tenký LED pásik, ktorý prechádza cez dvere kufra. Aion S Max má dva nové odtiene exteriéru: modrý a zelený. Vonkajší štýl modelu Aion S Max je teraz aerodynamicky veľmi čistý. 

Rozmery sedanu GAC Aion S Max sú: 4863 mm na dĺžku, 1890 mm na šírku, 1515 mm na výšku, s rázvorom 2760 mm. Je o 53 mm dlhší a o 10 mm širší ako jeho predchodca. Jeho rázvor je tiež o 10 mm dlhší. Na naše pomery ide o pomerne veľké auto, keď pre porovnanie, aktuálna Škoda Octavia je o 174 mm kratšia, o 61 mm užšia, o 45 mm nižšia a má o 74 mm kratší rázvor osí kolies ako  Aion S Max, pričom cenovka na český bestseller začína u nás sumou 23 440 eur.

GAC Aion S Max má päť úrovní výbavy. Prvé štyri majú na prednej náprave (FWD) elektromotor s výkonom 152 kW (204 k.) Nový sedan s ním dokáže zrýchliť na 100 km/h za 7,5 sekundy. Avšak  Aion S Max v najvyššej výbave má elektromotor s výkonom 182 kW (245 k.). Čas zrýchlenia z nuly na sto je u tejto verzie  6,8 sekundy. Čo sa týka batérie, Aion S Max ponúka dve možnosti. Prvá je typu LFP s kapacitou  59,5 kWh a dojazd 510 km podľa metodiky WLTC. Druhý variant batérie je ternárna (NMC) s kapacitou 69,7 kWh a dojazdom 610 km (WLTC).

Vo vnútri má Aion S Max prepracovanú stredovú konzolu s menšími otvormi na prívod vzduchu do interiéru vozidla. Jeho stredový tunel má dve bezdrôtové nabíjacie podložky a uzavierateľnú priehradku. Volič jazdných režimov je umiestnený na páčke za volantom na pravej strane.

Podľa údajov GAC je výška vankúša zadných sedadiel 350 mm, zatiaľ čo priestor na nohy je 960 mm a priestor na hlavu je 965 mm. Predné sedadlá S Max sa dajú sklopiť do jednej roviny so zadným sedadlom, čím sa premenia na posteľ. Medzi ďalšími vlastnosťami Aion S Max nájdeme vyhrievané a ventilované predné sedadlá, snímač tváre a 11 reproduktorov.

GAC Aion S Max základnej úrovne je k dispozícii za 149 900 juanov ( približne 19 431 eur podľa aktuálneho kurzu NBS). Model s väčšou batériou stojí 159 900 juanov (20 728 eur). Cena auta najvyššej úrovne dosahuje 202 900 juanov (26 302 eur).

Elektrický sedan GAC Aion S Max sa v Číne už predáva. Na Slovensku zatiaľ nie, ale keď zoberieme do úvahy jeho výkony, výbavu a cenovku, a porovnáme ich s tým, čo sa hoci aj so spaľovacím motorom ponúka u nás, určite by sa nemálo zákazníkov na tento elektrický sedan našlo. Nenadarmo je to v Číne jedno z najlepšie predávaných áut.

Zdroj: carnewschina, škoda auto